Drumul (turistic) de pe malul Lacului Bicaz, bătut de mii de oameni din toată țara, cel puțin în luna iunie, când se organizează comemorarea părintelui Iustin la Mănăstirea Petru Vodă, a ajuns durerea tuturor primarilor din zonă. Cei mai nemulțumiți sunt, firesc, localnicii, pentru că ei își rup mașinile zilnic prin toate hopurile și se plâng edililor. Care nu prea au ce face, pentru că drumul este național și nu ține de „curtea” lor.
„Nu ajungea că e prost drumul și nu-l fac ca lumea, cu un covor asfaltic nou, dar au pus restricții de tonaj de 18 tone”, ne-a declarat Gavril Lupu, primarul de Hangu. „Eu am de adus piatră pentru gabioane de la Farcașa, am de asfaltat drumuri comunale, iar firmele care execută lucrările iau amenzi de nu se văd”.
După ploile abundente din ultima vreme, drumul s-a stricat și mai tare, prin unele locuri fiind vizibil deja stratul de rezistență. Cel de uzură, peticit în fiecare an, s-a dus demult pe porțiuni întregi. Iar „tradiționalele denivelări” din Hangu – o surpriză neplăcută pentru cei care nu cunosc zona – au devenit din ce în ce mai pronunțate, motiv pentru care Secția Drumuri Naționale Neamț s-a hotărât să ia măsuri. O echipă de muncitori, cu utilajul din dotare, a început o „amplă” acțiune de peticire a peticelor de anul trecut. Cu zgârcenie! Dacă drumul este compromis total pe o bandă, iar pe cealaltă doar pe trei sferturi, peticul este întins doar cât să ocupe porțiunea afectată, în niciun caz dintr-o parte în alta, pe toată lățimea șoselei. Desigur, lucrările de reparații sunt mai mult decât nimic, dar nu reprezintă o soluție pe termen lung, mai ales că drumul n-a fost reabilitat de zeci de ani și are cel puțin o porțiune care se surpă, semnalizată cu un indicator de ocolire.
Deși conducerea de la Drumuri Naționale n-a răspuns niciuneia din adresele înaintate de primarii din zonă, Cristinel Gheorghiu, edilul din Farcașa, a aflat că s-ar fi făcut o licitație pentru sectorul Poiana Teiului – Pietrosul.
„Am făcut adrese peste adrese, am ridicat problema și când era Șova ministrul Transporturilor și a venit aici, dar nu s-a rezolvat nimic”, ne-a declarat Cristinel Gheorghiu. „Lumea își rupe mașinile în continuare, iar turistul care trece o dată se gândește bine înainte de a se mai încumeta a doua oară. Acum umblă vorba că ar fi câștigat o firmă lucrarea până la Pietrosul, dar când se apucă de treabă și cum nu știe nimeni”.
Și ca și cum șoseaua cu petice peticite și cu serpentinele de rigoare n-ar fi destul pentru nervii șoferilor, pe mai toată lungimea traseului de la Hangu la viaduct umblă pe drum tot felul de animale lăsate de capul lor. Cai și vaci, cu crotalii în urechi, sunt la păscut peste tot, fără niciun om care să stea de pază și fără să fie legate. Ba chiar și o turmă de oi și capre a traversat drumul, ciobanul nefiind nicăieri. Ori stătea pe undeva la umbră, ori aștepta să traverseze și ultimul „pieton patruped” și abia după aceea să treacă și el strada, ca să nu încaseze toate „urările de bine” de la participanții la trafic. (Cristina MIRCEA)