Municipalitatea pietreană are în plan să modifice contractul de prestări servicii încheiat cu Locativserv. Pentru asta, s-a făcut un proiect de hotărâre, care va fi supus votului consilierilor locali în ședința ordinară din 31 august. Printre altele, proiectul prevede excluderea din obiectul de activitate al societății Consiliului Local „colectarea creanțelor bugetare (inclusiv chirii)” și „atribuțiile de încheiere a contractelor de închiriere” din Mall Forum Center. Motivarea din proiectul de hotărâre spune că cele două atribuții revin Direcției de Taxe și Impozite Piatra Neamț, respectiv aparatului de specialitate a Primarului.
Atribuțiile respective aparțineau și înainte celor două instituții, dar asta nu i-a împedicat pe cei de la municipiu să prevadă în contractul cu Locativserv faptul că societatea poate să încheie contractele de închiriere și să încaseze chiriile, pe care mai apoi să le depună la Primărie. Schimbarea se pare că apare ca urmare a unei sugestii făcute de cei de la Curtea de Conturi, după controlul făcut la Primăria Piatra Neamț. „A fost o discuție principială cu cei de la Curtea de Conturi. Dumnealor au sugerat că, atâta vreme cât avem Direcția de Taxe și Impozite, nu are rost să plătim un prestator privat pentru a încasa respectivele chirii. Practic, era mai ușor pentru noi să încasăm chiriile de la oameni, dar principial au dreptate auditorii, de aceea s-a și propus modificarea contractului cu Locativserv”, a declarat Florin Fecic, secretarul municipiului.
Eliminarea intermediarului la încasat facturile de la mall duce automat și la diminuarea tarifului plătit de municipiu pentru prestarea de servicii de către Locativserv. „Chiar am negociat cu dumnealor cu privire la acest aspect. Înainte valoarea contractului era de 18.100 de lei/lunar, iar acum va scădea la 16.100 de lei”, a adăugat Florin Fecic.
În ceea ce privește tarifele cerute de Locativserv pentru întreținerea Forum Center – salarii, curățenie și materiale pentru curățenie – conform decontului anexat proiectului de hotărâre, aflăm că salariile lunare sunt de 15.279 lei, din care coordonatorul de activitate are 3.044 lei, economistul – 2.515 lei, fochistul – 2.360 lei, juristul cu jumătate de normă – 1.500 de lei, iar pentru cele două femei de serviciu remunerația este de 3.500 de lei. La costurile pentru întreținerea mall-ului se mai adaugă serviciul de curățenie și întreținere – 500 de lei/lună, materialele pentru administrare – 300 de lei/lună și activitățile de promovare și marketing în vederea atragerii unor noi chiriași – 300 lei/lună. Pentru că mall-ul nu este o clădire chiar mică, iar costurile privind curățenia nu sunt deloc mari, am cerut explicații de la purtătorul de cuvânt al Locativserv. „Și până acum se factura totul în baza decontului făcut către Primărie și am încercat să facem economie. S-au găsit furnizori de materiale care au prețuri mai mici, iar de curățenie se ocupă două persoane – o femeie de serviciu este la mall și cealaltă este angajata noastră, a Locativserv, dar suplinește și serviciile de curățenie de la mall”, a declarat Valentina Cîrligeanu, purtătorul de cuvânt al Locativserv. (Andreea AMARIEI)
Un comentariu
Discutia principiala e pentru OLIGOFRENI !O golaneala(chiticareala)pentru a rezolva chiriile neplatite ?Oricum, se vrea acoperirea unor furaciuni !