Ochii sunt oglinda sufletului, iar pe lângă asta, vederea este unul dintre cele mai importante simțuri, de aceea trebuie să acționăm imediat ce lucrurile încep să nu mai fie atât de clare în viața noastră. Platinum Optic ajută oamenii să vadă lucrurile așa cum sunt din anul 2003, când Adrian Jucan a deschis primul cabinet oftalmologic la Târgu Neamț.
Adrian Jucan ca antreprenor
La cârma brandului Platinum Optic se află un antreprenor energic, ambițios, independent și dornic de continuă evoluție. Adrian Jucan a reușit să-și extindă afacerea de la an la an, alegând să facă pași mici și siguri, în locul salturilor mari și riscante.
„Povestea Platinum Optic a început în 2003, când am deschis un prim punct de lucru la Târgu Neamț, ne-am extins destul de repede, astfel că în 2004 am deschis un alt punct de lucru la Roman. Am continuat încrezător, iar în 2005 am ajuns și la Piatra Neamț cu un cabinet. În 2008 am făcut pasul spre Iași și am deschis un prim punct de lucru acolo, apoi în 2010 l-am deschis pe al doilea. În 2015 cred, ne-am pus problema de a face un rebranding a rețelei Platinum Optic și am creat un nou concept pe care l-am pus în practică începând cu anul 2016. Astfel am devenit un brand mult mai vizibil, mult mai ancorat, mult mai profesionist, mult mai de încredere”, ne-a spus Adrian Jucan, managerul Platinum Optic.
Între timp s-a născut ideea de a deschide o clinică oftalmologică care să vină în completarea serviciilor de diagnosticare și ochelari pe care cabinetele le ofereau deja. Din dorința de a furniza servicii complete, Adrian a hotărât să facă un pachet medical întreg, care să plece de la consultație și diagnostic și să ajungă până la intervenție chirurgicală.
„În 2017 am început investiția la Clinica oftalmologică. Ne-am impus niște standarde foarte ridicate pe partea asta în sensul că intervenția chirurgicală este ireversibilă și atunci responsabilitatea este ridicată. După proceduri peste proceduri, instruiri și dotări, în 2019 am reușit să deschidem clinica. Investiția era terminată de ceva timp, însă atunci ne-am simțit noi siguri că putem oferi un serviciu premium. Evoluția clinicii a fost încurajatoare, ofeream în cele din urmă un serviciu complet. Am pus foarte mare accent pe partea de personal pentru că până la urmă, tehnica este o chestiune pe care eu ca manager pot să o gândesc relativ simplu, dar resursa umană este un aspect deosebit de important ca tot angrenajul acesta să funcționeze. Mă bucur că am reușit să creez o echipă profesionistă și performantă pe care o interesează un serviciu medical de bună calitate și o interacțiune umană de aceleași standarde, iar suprapuse să rezulte o experiență cu Platinum Optic după care să spui «Da, recomand cu încredere aceste servicii». Atenția noastră este distribuită tuturor detaliilor, inclusiv aspectelor legate de aparținători. De multe ori aceștia au mult mai multe emoții și mult mai multe întrebări și frământări decât pacienții, iar odată intrați în clinică, pacientul este condus către intervenție, în timp ce aparținătorul așteaptă. Noi ne-am pus problema oare ce se întâmplă în mintea acestui om cât stă și așteaptă, așa că ne asigurăm să îi oferim și lui motive să creadă că totul va fi bine și îl liniștim”, adaugă managerul.
Echipamente ultramoderne și personal profesionist
Întreaga echipă Platinum Optic este formată din 30 de oameni, dintre care 12 sunt prezenți la Clinica de chirurgie oftalmologică din Piatra Neamț, unde spațiul este dotat cu aparate noi și complexe. Printre acestea, un computer tomograf ocular, un câmp vizual complex care poate să urmărească glaucomul și evoluția acestuia, dar și lasere pentru cataractă secundară, ecografie, biometrie și biomicroscopi. La dispoziția pacienților stau 3 medici chirurgi cu un număr de operații considerabil în portofoliu și asistente cu o experiență vastă. Specialiștii Clinicii pot efectua operații de cataractă, glaucom, șalazion, pterigion, strabisme adulte, blefaroplastie, etc., dar și alte intervenții de microchirurgie estetică.
„Nu suntem perfecți, dar ne dorim să fim”
În tot acest timp, majoritatea greșelilor care se pot face în acest domeniu, au fost făcute, reparate și s-au luat și notițe, afacerea devenind una care se poate confrunta cu orice fel de provocare.
„Am învățat multe pe tot parcursul ăsta, pentru multe situații ne-am pregătit de înainte, pe unele le-am învățat pe parcurs. În momentul de față suntem o rețea de cabinete oftalmologice și optică medicală cu puncte de lucru în Piatra, Roman, Târgu Neamț și 3 puncte de lucru în Iași, plus Clinică oftalmologică din Piatra Neamț. Ca și obiective pe termen mediu și lung avem în gând continuarea dotării cu aparatură a Clinicii, vrem să aducem noi aparate pentru investigație”.
Pe lângă strategiile atent gândite și planurile de afaceri îndeplinite, un alt aspect important care a dus la succesul afacerii Platinum Optic a fost planificarea obiectivelor pe termen lung.
„Noi nu urmărim rezultate pe termen scurt, tot timpul ne uităm în perspectivă cel puțin un an-doi. Întrebarea aceea: «Unde te vezi peste 5 ani?», la noi chiar este serioasă și ne stabilim obiective viitoare ambițioase. Visul nostru ar fi să avem cel puțin 3-4 clinici de oftalmologie și un spital de oftalmologie în România, în care să facem tot ce se poate pe partea de oftalmologie, de la chirurgie refractivă până la transplant de cornee. Sigur, ar fi niște condiții diferite față de cum lucrăm acum pentru că sistemul cu cât crește, cu atât devine mai complex. Inclusiv pasul pe care l-am făcut de la cabinete de oftalmologie optică, la clinică, a fost foarte mult analizat, pentru a ne asigura că respectăm toate condițiile. Preferăm să facem pași mici în îndeplinirea scopurilor decât să facem salturi mari pe care să nu le putem controla. Noi considerăm că avem un business foarte uman, lucrăm cu oamenii pentru că ne place.
Tocmai pentru că Platinum Optic este despre oameni, serviciile oferite au avut nevoie de o reorganizare în ceea ce privește condițiile pandemice.
„Perioada asta de pandemie ne-a afectat inevitabil. Am dat curs îndemnului autorităților de a limita contactele, după care am implementat măsuri stricte atât cu pacienții, cât și între noi. Este foarte important să respecți măsurile în cadrul colectivului pentru că fiecare vine de afară și există posibilitatea să poarte după el acest virus. În cele din urmă ne-am obișnuit și am reușit să construim un cadru sigur. Operațiile, intervențiile și consultațiile se desfășoară în condiții oarecum normale, cu mici modificări la timpul de consultație care s-a mărit pentru a dezinfecta după fiecare pacient. Am limitat numărul de persoane care intră atât în cabinet, cât și în clinică. Ne-a fost ușor să rezolvăm situația, dar a fost complicat din punctul de vedere al veniturilor, pentru că pe aceeași unitate de timp faci mai puține consultații, însă chiar dacă pentru afacere nu este în totalitate benefic, cel mai important pentru noi este interesul pacientului și păstrarea în siguranță a acestuia și a noastră”.
Operații în 6 pași
Una dintre cele mai comune operații făcute de către medicii chirurgi este cea de cataractă. Acest fel de afecțiune vizează în general oamenii cu vârsta peste 60 de ani, dar poate apărea și la persoane mai tinere. Statisticile spun că operația de cataractă este cea mai frecventă intervenție chirurgicală din Uniunea Europeană, astfel că anual 4,2 milioane de europeni se operează de cataractă. La Clinica Platinum Optic, acest tip de intervenție se desfășoară în 6 pași simpli:
* Clientul începe cu o discuție despre nemulțumrile legate de vedere.
* În urma discuției se efectuează un control amănunțit pentru a oferi un diagnostic clar. În cazul în care ochelarii nu mai sunt o soluție, medicul vă va explica tot ce trebuie să știți despre tratament și vă va răspunde minuțios la întrebări.
* Cataracta înseamnă opacitatea firească a unei lentile naturale a ochiului, prin urmare intervenția nu e dureroasă. La pasul 3 vi se măsoară dimensiunile pentru noul cristalin și vi se recomandă analizele necesare, împreună cu indicațiile ce trebuie respectate înainte de operație.
* În ziua operației o asistentă va avea grijă de pregătirea preoperatorie și vă va răspunde la toate întrebările, astfel încât să vă simțiți cât mai confortabil pe tot parcursul intervenției.
* Tot ce veți fi capabil să simțiți în timpul operației sunt câteva picături, urmate de senzația de umed. Intervenția este gata cât ați clipi, astfel că în 10-15 minute totul s-a terminat. Ce mai rămâne de făcut este să vi se aplice un pansament steril până la controlul din ziua următoare.
* A doua zi medicul verifică implantul și vă recomandă picături pentru o perioadă scurtă, destinate confortului dvs. Pe lângă acestea vi se oferă indicațiile pe care trebuie să le urmați până la controlul de la 30 de zile de după operație, moment în care se pot efectua aceleași proceduri și pentru celălalt ochi.
Prețurile pentru astfel de intervenție variază, Clinica punând la dispoziție 4 pachete și anume pachetul exclusiv în valoare de 7.330 lei, pachetul superior – 3.260, modern – 2.910 și economic – 2.520 lei. Diferențele de preț sunt strâns legate de caracteristicile cristalinului implantat. Orice pachet este alcătuit din 3 consulatații, biomicroscopie pal interior/posterior, biometrie, cristalin, anestezie, operație, verificare, consultanță, recomandări, iar unde este cazul, ecografie și OTC.
Adrian Jucan ca om
Dacă impresia lăsată până acum dă senzația că lucrurile s-au desfășurat ușor de la început pentru Platinum Optic, adevărul din spatele lentilelor e altul. Pornirea către domeniul afacerilor a avut loc la finalul anului 2 de facultate, când Adrian Jucan s-a angajat în domeniul vânzărilor.
„Am terminat Marketing, la Facultatea de Economie și Administrare a Afacerilor din Iași. Încă de atunci aveam țeluri mari, mă visam drector național în vânzări sau director pe zona Europa de est. După ce am terminat facultatea, un prieten bun de-al meu, care avea și încă are o afacere în domeniul acesta, se extindea la Pașcani și mi-a făcut o ofertă de nerefuzat la momentul respectiv. Așadar am mers la Pașcani ca să administrez un punct de lucru. După un an de zile, simțeam că mă plafonez, ajunsesem în etapa dorită cu vânzările și eram prea comod. Problema de fapt era nevoia de acțiune, așa că i-am propus prietenului meu să se extindă în alt oraș pentru a avea șansa la o nouă provocare. În cele din urmă, el a zis că nu e pregătit pentru asta, așa că am decis să-mi deschid eu propriul cabinet. L-am întrebat dacă e OK cu asta și primind un răspuns afirmativ, m-am pus pe treabă. M-am gândit să deschid la Târgu Neamț, nu mai fusesem niciodată acolo și am considerat că pe teren necunoscut, provocarea e și mai mare. Odată ajuns acolo, am început să merg pe străzi să văd ce loc s-ar potrivi mai bine”.
După căutări și documentări îndelungate, locul considerat corespunzător atunci pentru deschiderea primului cabinet oftalmologic Platinum Optic a fost depistat. Totuși contrar așteptărilor, bazele afacerii nu au fost puse de un singur om.
„Nu am deschis afacerea singur, ci cu cel mai bun prieten al meu cu care mă cunoșteam din liceu. Am făcut amândoi facultatea în Iași și am ținut legătura. I-am prezentat ideea și am plecat cu gândul că vom face rost de bani pentru investiție, dar am ajuns în cele din urmă să punem bazele cu bani împrumutați de la rude. Cu toate astea, am reușit! Totuși dacă aș vedea acum o optică cum am deschis-o pe prima, n-aș intra neam. Lucrurile au început să ia o întorsătură neașteptată când după câteva luni de la deschiderea cabinetului, colegul meu de afaceri care îmi era și cel mai bun prieten, a fost diagnosticat cu cancer, iar după un an s-a stins din viață. Acela a fost un moment de cotitură important pentru mine pentru că aveam foarte multă energie, voiam să fac foarte multe lucruri, dar mă măcina întrebarea: «De ce să le fac, dacă se întâmplă așa de-odată să dispari?!» M-a motivat totuși o anumită filozofie în care cred eu foarte mult, anume că: «Ce faci pe pământul ăsta va continua și îți va folosi undeva». Acesta e motivul pentru care îmi dedic timp pentru a impacta cât mai mulți oameni. Sunt dator să fac cât mai mult aici pentru că sigur asta va conta undeva. Așa a luat naștere afacerea, după aceea toate s-au legat, au venit de la sine, asta este povestea Platinum Optic”.
Sucevean de origine, Adrian Jucan s-a îndrăgostit de Piatra Neamț, unde s-a stabilit alături de soția lui și cei 3 copii.
„Când am deschis cabinet în Iași, ne-am pus problema să ne mutăm acolo pentru că nu aveam cunoștințe în Piatra, nu aveam rădăcini. Totuși atunci deja aveam un copil și amintindu-mi de viața în Iași, m-am gândit că nu mai vreau aglomerație, nu mai vreau să stau în trafic, nu mai vreau să fiu înconjurat de oameni grăbiți și stresați, așa că am ajuns la concluzia că Piatra Neamț este un oraș minunat, în care putem trăi liniștiți și în care avem de toate. Afaceri putem să facem în toată țara și nu numai, dar de trăit, Piatra Neamț este mult mai indicat. Avem cultură, avem învățământ bun, nu avem centru universitar, dar până la urmă și copiii la un moment dat vor trebui să se desprindă și să învețe să fie independenți. Consider că unul dintre avantajele pe care le-am avut, a fost independența”.