Legea 296/2023, aşa-zisa lege a austerităţii, obligă Primăria Piatra-Neamţ să facă unele modificări în structura organizatorică a unora dintre direcţiile sale. În textul legii se specifică că este vorba despre “măsuri pentru a înlătura risipa de fonduri publice”, unul dintre scopuri fiind acela “de a îmbunătăţi calitatea serviciilor publice prestate, dar şi de a utiliza mult mai eficient patrimoniul şi resursele de care dispun serviciile publice”.
Ceea ce se întâmplă în realitate este doar o chestiune de hârtii și modificări în documente. Două birouri din cadrul Direcţiei Taxe şi Impozite din Piatra-Neamţ vor fi reorganizate (Stabilire Taxe şi Impozite Locale şi Biroul Evidenţă contabilă), intrând în componenţa Serviciului Evidenţă Contabilă şi Executare Silită. Noul serviciu va fi condus de şeful celui din urmă birou care va fi promovat astfel şi va primi 900 de lei în plus la salariu.
Direcţia va funcţiona, după reorganizare, cu trei servicii: Serviciul taxe şi impozite, cu 4 compartimente şi 18 angajaţi în subordine, Serviciul evidenţă contabilă – 4 compartimente cu 18 angajaţi şi Serviciul resurse umane cu 3 compartimente şi 13 oameni în subordine.
Angela Croitoru