Ședinţa publică de consultare pentru proiectul drumului expres Piatra Neamţ – Bacău a avut parte la sediul Consiliului Județean Neamț și s-a bucurat de un “interes maxim” din partea publicului. Și ne referim nu neapărat la persoane particulare cât la asociațiile neguvernamentale locale care ar fi trebuit să fie interesate, chiar la reprezentanții mediului de afaceri, care ar fi trebuit obligatoriu invitația. Pentru că un anunț pe site-ul Consiliului Județean , renumit pentru modul criptic în care funcționează, nu este suficient pentru un obiectiv de interes vital pentru municipiul reședință de județ. Nu a participat nimeni de la Primăria Piatra Neamț, declarativ și ea interesată de subiect, chiar cu acuze că nu este invitată să participe la discuții. “Mesagerul de Neamţ” a fost singura publicație interesată și care a reprezentat cât de cât publicul interesat de proiect la dezbateri.
Mesagerul de neamțLa şedinţă, că dezbatere e greu să o numești, au participat doar reprezentanţii instituţiilor implicate direct în proiect sau al celor care urmează să dea diferite avize şi autorizaţii: CJ Neamţ –vicepreşedintele Adrian Păduraru, Adrian Niţă, prefectul județului , două doamne de la CNAIR – beneficiarul proiectului, Sistemul de Gospodărire a Apelor Neamţ, Agenţia de Protecţia Mediului şi reprezentanţi ai proiectanţilor.
Prezentarea a fost făcută de către CNAIR, proiectul fiind în faza studiului de fezabilitate. Reprezentații CNAIR au ținut să sublinieze că rigorile au crescut în ultima perioadă – să recunoaștem, o scuză ce se vrea credibilă pentru întârzieri nescuzabile, aşa încât studiul de fezabilitate care va fi finalizat aproximativ pe 15 ianuarie, eventual cu o prelungire de 60 de zile, a durat mult mai mult decât se aşteptau cei din CJ Neamţ. Cauzele ar fi obiective și acestea ţin de realitatea din teren, dar și unele generate întârzierilor proiectantul din Timişoara – Search Corporation aflat în asociere cu EGIS România. Ar exista și un lucru bun, zic cei de la CNAIR, că studiul de fezabilitate este atât de detaliat încât proiectul tehnic ar putea fi doar o copie a acestuia. Urmează ca instituțille cu atribuții în domeniu să emită avizele necesare și apoi vom vedea cât de detaliat este studiul de fezabilitate.
Vicepreședintele Adrian Păduraru, care afirmă că a participat la toate şedinţele tehnice din perioada iunie –septembrie 2022, speră ca în aprilie anul acesta să se poată trece la achiziţia lucrărilor chiar și cu clauză suspensivă, urmând ca după aceea să fie identificată sursa de finanţare pe noul Program Operaţional de Transport Infrastructură Mare al Ministerului Transporturilor. Iniţial, proiectul urma să fie finanţat pe POIM.
Câteva cifre: drumul care va face legătura cu autostrăzile Moldovei va intersecta 15 localităţi, va avea o lungime de 58 de km, cu 5 noduri rutiere, 7 poduri şi 6 viaducte.
Redactor: Angela Croitoru
Imagini: Bogdan Călian
2 comentarii
Macar au baut o cafea, au mai povestit ce au facut de sarbatori…..Nu-i trage ata la munca:((
Mai bine autostrada. 15 localitati pe 50 km?