De foarte puțin timp pietrenii, dar nu numai, au la dispoziție un loc unde pot petrece clipe minunate alături de cei dragi. Situat la ieșirea din Piatra Neamț către Izvoare, Salonul Grand Elysee este un loc de care orașul avea cu adevărat nevoie, un loc unde se pot organiza de la conferințe și prezentări de modă, până la nunți sau revelioane. Este o locație atrăgătoare, construită într-un spațiu aerisit, cu teren care să permită atât o piscină exterioară, cât și o parcare mai mult decât generoasă. Grand Elysee s-a născut din ambiția investitorului Iosif Pascal de a pune în practică un vis mai vechi al tatălui său. Deși tânărul întreprinzător administrează mai multe afaceri, unele împreună cu alţi asociaţi, între care o societate comercială care are ca obiect de activitate transportul, o firmă de prelucrare a laptelui, dar și un magazin, ideea înființării unui salon cu adevărat grandios l-a stăpânit de mult timp și nu s-a lăsat până nu a devenit realitate.
”Când tatăl meu trăia, și-a dorit să aibă un astfel de local undeva în zona pontonului, un pic mai sus de zona cunoscută ca «La caiace», dar era foarte complicat de construit acolo din cauza terenului, pentru că este mlăștinos. El nu și-a îndeplinit acest vis, dar l-am implementat noi, eu, familia mea şi asociatul meu, Cătălin Ioviţă. În 2018 am făcut acest proiect și l-am depus la autoritatea finanțatoare, ADR Nord-Est, obținând o finanțare de 980.000 de euro, valoarea totală a proiectului fiind de 1.990.000 de euro. Cu aproape 2 milioane de euro am făcut acest salon de evenimente, Grand Elysee. Pe lângă ce avem până acum, am dorit să facem și altceva. Și lucrările s-au finalizat în decembrie anul trecut, astfel că am putut ca în acest loc să organizăm Revelionul 2024”, a punctat Iosif Pascal
Mese cochete cu caracter puternic
Grand Elysee înseamnă un salon cu adevărat impresionant, spectaculos, cu un total de 506 locuri împărțite la mese de câte 10 locuri. Ingeniozitatea investitorului se vede imediat, iar mesele cochete din salon au un caracter puternic. Sunt acoperite cu sticlă neagră, iar cuvântul față de masă nu există. În acest fel, toată strălucirea maiestoaselor candelabre din sala de evenimente, dar și restul sistemului de lumini multicolore, se reflectă sclipitor pe suprafața meselor.
”La orice fel de eveniment, de exemplu o nuntă, oferim mâncarea, băuturi alcoolice și non-alcoolice, prăjituri, aranjamentele florale… Tot ce vrea un nuntaș să primească, aici le găsește pe toate. În afară de mesele din sală, este masa de prezidiu, care poate fi dreptunghiulară sau ovală, cum dorește fiecare”, mai spune Iosif Pascal.
Există și un ecran LED impresionant, de 5/3 metri cu funcționalitate multiplă și poate fi folosit atât la conferințe, cât mai ales la nunți. Părinții mirilor, nași, sau orice persoană apropiată poate pregăti un film sau imagini care să reflecte orice eveniment important din viața tinerilor care-și unesc destinele: imagini din copilăria sau adolescența mirilor, din escapadele acestora la munte, la mare sau în străinătate, din studenție, precum și de la cununia civilă și religioasă, sau orice alt eveniment notabil din viața celor care-și unesc destinele.
Șeful de sală, responsabil de toate aspectele unei petreceri reușite
Salonul de 1.500 de metri pătrați dispune la intrare de o zonă de lobby unde se poate oficia cununia civilă. Dar, de toate amănuntele unui eveniment grandios, precum o nuntă cu sute de persoane, se ocupă îndeaproape șeful de sală. Mihai Sava are o experiență de peste 20 de ani în domeniu, din care mai bine de un deceniu la o pensiune frumoasă situată la ieșirea din Piatra Neamț spre Bicaz, care deține două săli de evenimente, desăvârșindu-și aptitudinile de organizator.
”În zona de lobby se poate face și cununia civilă, iar asta înseamnă scutirea altor costuri cu organizarea în altă parte. De exemplu, la mireasă se face acea iertăciune, când pleacă de acasă. Una e să faci asta într-un apartament cu două camere și un hol mic, și alta e să o faci aici. La etaj avem două camere speciale, destinate mirilor, oferite gratuit, iar holul este cu mult mai generos. A organiza noi acest eveniment, înseamnă ca ei să fie musafiri și să se simtă bine. Vin aici, fac acea iertăciune, merg apoi la biserică și se întorc la petrecere. Este ceva care îi scutește de mult efort și bătaie de cap și este mai ușor când totul este organizat în mod profesionist”, a spus Mihai Sava.
150 de locuri de parcare, parckman și doorman
În afară de interiorul grandios, ce include zona de lobby și sala de petrecere, scările ce coboară de la camerele mirilor către salon sunt impresionante. Două rânduri de trepte impozante înconjoară zona de intrare și converg către salon, oferind posibilitatea mirilor de a coborî împreună, sau separat dar simultan, pentru a da startul petrecerii cu un dans memorabil.
”Terenul generos de 6.000 de metri pătrați a permis amenajarea unei parcări cu 150 de locuri, unde va exista și un organizator, o persoană care se va ocupa special și va indica invitaților locul unde să parcheze, un parckman. Va fi și un doorman, care va deschide ușa la mașini, coboară invitații și se ocupă de ei, iar șoferul este direcționat către parcare, unde va fi, de asemenea, asistat”, a mai adăugat Iosif Pascal.
Pentru confortul invitaților, la petrecerea inaugurală a Grand Elysee, la revelion, s-a încercat implementarea unei alte idei. ”Este și posibilitatea să ne ocupăm inclusiv de parcarea mașinilor invitaților, însă am încercat la revelion și ideea nu a prins, așa că am renunțat. E mai bine așa, pentru că este delicat. Când îi iei haina unei doamne, e ok, dar dacă îi iei și poșeta… o superi. Așa este și cu cheile șoferului… și mai bine doar îl direcționăm către parcare”, a punctat Mihai Sava. Proprietarul salonului poate sugera celor care doresc o petrecere memorabilă servicii foto și video, dar și formații muzicale cu care firma a colaborat de-a lungul timpului, în cazul în care clienții își doresc acest lucru sau nu au timp să se ocupe. De asemenea, în ofertă poate intra, dacă clienții își doresc, și candy bar realizat în colaborare cu cofetăriile din oraș, cocktail bar, pachetele non-alcoolice și chiar și cele alcoolice, fructele, șampania, precum și aranjamentele florale de pe mese. Sala este înaltă, de peste 7 metri și dispune de 8 uși, toate cu deschidere către exterior. Până în luna mai vor fi gata și lucrările la piscina din lateralul salonului, astfel că va deveni funcțională la începerea sezonului estival. Seriozitatea este lucrul care contează cel mai mult, iar acest lucru se vede.
Degustări organizate și meniuri personalizate
Pentru nunți sunt organizate degustări de bucate, chiar și de vinuri, dacă sunt solicitări în acest sens. Asta înseamnă un număr de 5 perechi, nu mai mult, pentru ca personalul să-și poată aloca timp suficient pentru fiecare pereche în parte. La degustare pot participa și socrii, nașii sau părinții. Se pregătește gustarea rece din oferta salonului, și fiecare pereche, în funcție de preferințe, își face o farfurie. Apoi totul se repetă cu fiecare fel de mâncare. Totul este „șlefuit” împreună cu bucătarul, astfel încât la aperitiv, de exemplu, să nu fie două produse similare sau foarte apropiate, ci foarte diversificat. Astfel, fiecare cuplu are un meniu personalizat, în funcție de ce-și dorește să aibă pe masă în cea mai importantă zi. Degustarea durează între o oră jumătate și două ore, timp alocat fiecărui cuplu, iar la 5 perechi se umple o zi întreagă. După ce se pune la punct meniul, se trece la partea organizatorică a evenimentului, parte ce include de la ora de începere, până la programul întregii petreceri cu tot ce presupune acest eveniment, unde va fi amplasată zona foto, iar acest lucru depinde de sezon, dacă e cald, e rece, sau plouă, toată conduita evenimentului, ce poate include artificii, dar și alte surprize. Pentru toate aceste detalii care fac ca un eveniment să fie ca la carte și cu adevărat memorabil, cei interesați pot intra pe pagina de Facebook a Salonului Grand Elysee, sau pot obține informații telefonice: 0755/460431 – Iosif Pascal și 0761/333600 – Mihai Sava.
Gabi SOFRONIA
Un comentariu
Daca ne dați asigurări că toate produsele lactate și din carne vindute in halele pietei Sint verificate zilnic de autoritățile veterinare și medicale ale orașului,și să fie pusă acea stampila pe fiecare but de carne și fiecare cas,sa fie vizibila de consumator.