Noul primar ales al municipiului Piatra- Neamț, Adrian Niță, a postat pe contul oficial de socializare o „rugăminte” adresată angajaților primăriei prin care solicită trei lucruri care toate au în vedere același obiectiv: îmbunătățirea comunicării directe dintre Primăria și cetățeni.
Adrian Niță își propune crearea unei platforme online prin care să poată fi consultați pietrenii, precum și crearea unui avizier în fiecare cartier din municipiu, în care să fie afișate informații de interes public. De asemenea, în cadrul Primăriei ar urma să existe funcționari care vor avea în cadrul atribuțiilor de serviciu, centralizarea informațiilor primite prin aceste metode de consultare.
Textul integral al postării lui Adrian Niță îl puteți citi mai jos:
„În calitate de primar ales, doresc să adresez o rugăminte celor care au atribuții în Primăria Piatra-Neamț, să își aloce timpul și bunăvoința pentru a reflecta asupra implementării următoarelor idei. Mi-ar plăcea să gândim împreună, din timp, lucruri utile pentru orașul nostru și pentru locuitorii săi, astfel încât, odată ce voi începe activitatea în primărie, să le putem implementa imediat.
În calitate de primar, îmi doresc să consult pietrenii atunci când se iau decizii importante pentru oraș. În acest sens, aș dori să implementăm un sistem eficient de consultare pe trei niveluri, care nu va înlocui dezbaterile publice prevăzute de lege, ci va fi un sistem suplimentar de consultare.
- Vreau să creăm o platformă online prin care să consultăm pietrenii plătitori de taxe și impozite în legătură cu proiectele importante pentru Piatra-Neamț.
- Vreau ca în fiecare cartier al orașului, primăria să aibă un avizier unde să fie afișate public, în locurile cele mai circulate, informații de interes pentru pietreni și propunerile pentru care aceștia trebuie consultați. La fiecare astfel de avizier trebuie să existe și o cutie poștală în care cetățenii să își poată depune opiniile, sugestiile sau reclamațiile.
- Vreau ca în primărie să existe funcționari care să se ocupe cu centralizarea informațiilor primite prin cele două metode de consultare de mai sus și, în plus, să ofere a treia cale, telefonică, prin care pietrenii să își poată exprima opiniile în legătură cu proiectele de viitor ale primăriei, dar și alte sugestii și reclamații.
Actuala aplicație utilizată de primărie pentru reclamații și petiții trebuie să devină funcțională, astfel încât toate probleme semnalate de către cetățeni să fie soluționate în cel mai scurt timp.
Consider că este important ca cetățenii să fie ascultați, iar comunicarea cu aceștia să se facă cât mai facil și pe cât mai multe căi, în afara celor existente prin care solicitantul trebuie să vină la primărie, să depună cereri sau să se înscrie în audiențe.
Sunt conștient că un astfel de sistem nu se va implementa și nu va fi funcțional peste noapte, dar îl anunț din timp pentru ca în luna octombrie, atunci când voi începe activitatea în primărie, funcționarii care îl vor implementa să aibă deja o idee despre ce îmi doresc și să poată veni cu sugestii pentru optimizarea și îmbunătățirea lui, astfel încât el să fie funcțional și eficient”.
Angela Croitoru
Un comentariu
F buna idee. Asta înseamnă să lucrezi pt cetățeni.