În județul Neamț s-au înregistrat 3 medii de 10 la examenul de Definitivat, Lorena Bâzu fiind unul dintre cei 3 profesori care a obținut nota maximă. Profesor consilier școlar în cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Neamț, Lorena Bâzu își desfășoară activitatea într-un cabinet interșcolar din Colegiul Național „Ștefan cel Mare” și Școala Gimnazială „Ion Creangă” din Târgu-Neamț. Loredana Bâzu are 32 de ani și a absolvit studiile gimnaziale și liceale la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” Târgu Neamț, iar studiile de licență și master le-a realizat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, specializarea Psihologie, în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași. În prezent locuiește în satul Oglinzi, din comuna Răucești.
„Îmi face o deosebită plăcere să lucrez cu copiii”
Loredana Bâzu ne spune că îi face plăcere să lucreze cu copiii și să aibă o contribuție în delicatul traseu al dezvoltării lor:
„Știu că această muncă implică multă responsabilitate, însoțită de o pregătire constantă, dar mă străduiesc să fac tot ceea ce îmi stă în putință pentru a obține rezultate cât mai bune în sensul adaptării elevilor la mediul școlar. Regăsesc satisfacție în interacțiunile constante cu elevii, cu universul lor, caracterizat prin nevoi diverse. Bineînțeles, orice modificare a comportamentului lor, în sens pozitiv este un alt motiv de satisfacție”.
Lorena mărturisește că, de-a lungul acestui an școlar, au fost multe întâmplări pozitive, în special asupra modului în care a fost primită în marea colectivitate în care își desfășoară activitatea. A simțit din partea colegilor sprijin, acceptare, ceea ce a încurajat-o să se integreze rapid și să își desfășoare activitatea într-un mod eficient. Consideră că sistemul de învățământ este într-un proces de optimizare și ar dori ca acest proces să țină pasul cu evoluțiile rapide care se petrec în societate.
Ca planuri de viitor și sfaturi pentru un tânăr care dorește să devină cadru didactic, Lorena Bâzu ne declară: „Îmi doresc să îmi continui activitatea în domeniul didactic, în țara noastră, loc în care mă văd și peste 10 ani. Perspectivele pe care le au tinerii care doresc să devină profesori în România sunt pozitive, pentru oricine dorește să contribuie prin muncă constantă și rigurozitate, la evoluția elevilor. Sfaturile pe care le-aș da unui tânăr care dorește să devină cadru didactic sunt următoarele: să pășească cu încredere pe drumul ales, să își realizeze activitatea dând dovadă de responsabilitate, să acorde o importanță sporită pregătirii constante pe plan profesional”.
„Pregătirea a început treptat încă de la începutul anului”
Nota obținută la Definitivat a însemnat pentru Lorena Bâzu o încununare a studiului: „Rezultatul este o încununare a muncii, precum și un motiv de a-mi continua activitatea cu și mai multă determinare. Am ajuns la acest rezultat datorită faptului că pregătirea a început treptat încă de la începutul anului școlar. De asemenea, pe lângă pregătirea detaliată a portofoliului personal și a inspecțiilor, am început să citesc din bibliografia necesară cu câteva luni înainte de proba scrisă, parcurgând-o de mai multe ori. Ceea ce m-a ajutat a fost și respectarea unui interval orar zilnic, dedicat învățării. Nu am perceput tot ceea ce am făcut ca fiind un efort deosebit, atât timp cât este vorba despre evoluția personală și profesională”.
În calitate de profesor psiholog școlar, Lorena Bâzu se ocupă și de evoluția psihologică a elevilor: “Elevii se confruntă cu probleme diferite, în mod diferit, în funcție de modul în care ei percep lumea în care trăiesc. Cele mai multe aspecte semnalate țin de conflicte între elevi, de nevoia de a preveni sau a gestiona în mod eficient astfel de situații, de autocontrol”.
Cristian STRAT