Serviciul de Ambulanță Județean Neamț cu sediul în Piatra Neamț, Str. Dimitrie Leonida, Nr. 151, organizează în conformitate cu Statul de Funcții aprobat la nivelul SAJ Neamț, O.M.S. nr. 166/2023 și H.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022 și cu Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursurilor / examenelor în cadrul Serviciului de Ambulanță Județean Neamț, concurs pentru ocuparea , următorului post vacant perioada nedeterminată:
- MEDIC SPECIALIST MEDICINĂ DE FAMILIE – Compartiment consultații de urgență și transport sanitar neasistat – stația centrală Piatra Neamț;
Conditiile specifice pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele care participa la concursul pentru ocuparea postului de medic specialist medicina de familie sunt stabilite in fisa postului, anexa la prezentul anunț.
Cerințe privind ocuparea postului de medic specialist medicina de familie:
- Diplomă de medic sau diplomă de licență în medicină;
- Examen de medic specialist;
- Stagiu de rezidențiat terminat;
Pentru inscrierea la concurs candidaţii vor depune la Compartiment RUNOS al SAJ Neamt, un dosar cuprinzând următoarele documente:
a. formular de înscriere la concurs, se poate descărca de pe link-ul următor https://ambulantaneamt.ro/concursuri/;
b. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
c. copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
d. dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ori cele de la art. 39 alin. (1) lit. c) sau d) din Legea nr. 460/2003 privind exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ordinului Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România;
e. acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin;
f. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
h. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
j. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
k. curriculum vitae, model comun european;
l. copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
Pentru candidații care lucrează/au lucrat în străinătate, în țări membre UE, dovada vechimii în muncă se va face cu contract de munca însoțit și de alte documente eliberate de angajatorul străin pentru activitatea desfășurată (adeverințe) care să conțină specificații clare privind vechimea în muncă sau însoțit de „Extras cont asigurări sociale”. În contractul individual de munca vor fi specificate în mod clar durata activității – data angajării și data încetării activității (daca este cazul) și funcția deținută. În condițiile în care contractul individual de munca este în vigoare la data depunerii dosarului, se va anexa un document din care să reiasă ca, contractul individual de muncă este în derulare. Toate aceste documente vor fi traduse la traducători autorizați, la dosar depunându-se atât documentul emis de angajator cât și traducerea in limba romana.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Copiile de pe actele prevăzute la alin. b), c), e), i), j) si l) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Condiții generale de participare la concurs:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Concursul/examenul consta in următoarele etape succesive după cum urmează:
a) selecția dosarelor de înscriere și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la Ordinul 166/2023 si se va afișa rezultatul acesteia cu mențiunea „admis“ sau „respins“, însoțită, de motivul respingerii dosarului, după caz;
Contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor și al punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), se depun în maxim o zi lucrătoare (24 ore) de la afișarea rezultatelor selecției dosarelor la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor.
Comisia de soluționare a contestațiilor va afișa rezultatul final in termen de în maxim o zi lucrătoare (24 ore) de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor;
b) proba scrisă;
La aceasta proba vor participa doar candidații declarați ,,admiși’’ la rezultatul final al selecției dosarelor.
Rezultatul probei scrise va fi afișat la sediul instituției cu precizarea punctajului obținut si a sintagmei admis sau respins.
c) proba practică;
La acesta proba vor participa doar candidații declarați admiși la proba scrisă. Sunt declarați admiși numai candidații care au obținut minimum 50,00 de puncte la proba scrisa.
In urma susținerii tuturor probelor vor fi declarați promovați candidații care au obținut minimum 50 de puncte în urma calculării mediei aritmetice.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișarea acestora la sediul și pe pagina de internet a SAJ Neamț, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei. Lista cu rezultatele conține atât punctajul obținut, cât și mențiunea „admis“ sau „respins“.
După comunicarea rezultatelor, obținute la proba scrisa/practica candidații nemulțumiți pot depune contestație, în scris, în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului probei scrise/practice, la sediul instituției, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Pentru stabilirea clasificării finale a candidaților pe fiecare post publicat, în cazul candidaților cu punctaje egale, după desfășurarea tuturor probelor de concurs, se declară admis candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba scrisă (B), iar dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor fi departajați pe baza punctajului obținut la proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, anunțat odată cu selecția dosarelor de concurs.
Obținerea postului se face strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.
Depunerea dosarului de concurs se face la sediul Serviciului de Ambulanta Județean Neamț, Compartiment RUNOS, in perioada 25.11.2024 – 06.12.2024, ora 1500
Concursul se va organiza la sediul instituției, din Piatra Neamț str. Dimitrie Leonida nr. 151, astfel:
– 06.12.2024, ora 1500 – termenul limită de depunere a dosarelor (probei D);
– 12.12.2024, ora 1200 – proba scrisă;
– 17.12.2024, ora 1200 – proba practică.
Calendarul de desfășurare a concursului:
Data pana la care se pot depune dosarele | 06.12.2024 ora 1500 |
Data selecției dosarelor, precum si al punctajului rezultat din analiza si evaluarea activității profesionale și științifice conform anexei 3 (proba D) | 09.12.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului selecției dosarului/punctajului probei D | 09.12.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul selecției dosarelor/probei D | 10.12.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor privind selecția de dosare/probei D | 11.12.2024 ora 1600 |
Data probei scrise | 12.12.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului probei scrise | 12.12.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei scrise | 13.12.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor probei scrise | 16.12.2024 ora 1600 |
Data probei practice | 17.12.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului probei practice | 17.12.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei practice | 18.12.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor probei practice | 19.12.2024 ora 1400 |
Data afișării rezultatului final | 19.12.2024 ora 1400 |
Calendarul aprobat este estimativ și poate suferi modificări în funcție de numărul candidaților înscriși la concurs.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere, cu menţiunea „admis” sau „respins”, se vor afișa la avizierul şi pe site-ul instituției, www.ambulantaneamt.ro, în data de 09.12.2024, ora 1600.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se va face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”, prin afișarea la sediul și pe pagina de internet a instituției, în termen de maxim o zi lucrătoare de la data finalizării probei.
Rezultatele finale se afișează la sediul și pe pagina de internet a instituției, www.ambulantaneamt.ro, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”.
Dosarele de concurs se depun personal de luni pana vineri între orele 800-1000 și 1300-1500 la Compartiment RUNOS al unității din Piatra Neamț, str. Dimitrie Leonida nr. 151, până la data de 06.12.2024 , ora 1500.
Formularul de înscriere și modelul adeverinței de vechime sunt atașate la prezentul anunț și se pot ridica de la Compartimentul RUNOS al instituției. Relații suplimentare se pot obține la SAJ Neamț, Compartiment RUNOS, tel. 0233 / 212020, email [email protected] .
TEMATICA
Medic Specialist MEDICINA DE FAMILIE
I. Parte Teoretică
- Suport Vital de Bază și Defibrilarea Externă Automată la Adult; -4
- Suportul Vital de Bază Pediatric, – 4
- Suportul Vital Avansat, – 4
- Stopul cardiac în circumstanțe speciale- 4
- Managementul Sindromului Coronarian Acut – 4
- Asistența medicală la domiciliu
- Dispneea acută (importanța și particularitățile dispneei, astmul bronșic, astmul cardiac, edemul pulmonar acut, embolia pulmonară, pneumotoraxul spontan, insuficiența respiratorie acută) -1
- Astmul bronșic -1,2
- Bronhopatia cronică obstructivă -1, 2
- Afectiunile respiratorii la copil ( infectiile acute ale cailor aeriene superioare la copil, pneumoniile, bronșiolita, astmul bronsic) – 3
- Durerea toracică acută – 1
- Hipertensiunea arteriala (diagnosticul și tratamentul urgențelor hipertensive) -1,2
- Șocul -1
- Cardiopatia ischemica -1
- Insuficienta cardiaca -1,2
- Tulburarile de ritm cardiac -1, 2, 4
- Bolile vaselor periferice – 2
- Durerile abdominale acute la adult -1,2
- Ulcerul gastric și duodenal – 1,2
- Hemoragiile (Epistaxis, Hemoptizia, Hemoragiile digestive etc.) -1,2
- Cirozele hepatice -1
- Afectiunile digestive la copil (gastritele acute si cronice, ulcerul gastro – duodenal, boli diareice acute) – 3
- Afectiunile renale la adult ( infectiile tractului urinar, nefropatii, litiaza urinară). – 1,2
- Afectiunile renale la copil ( infectia tractului urinar). – 3
- Diabetul zaharat – 1
- Bolile cerebro vasculare (AVC hemoragice, AVC ischemice, Protocolul pentru tratament intervenţional al pacienţilor cu accident vascular cerebral acut) – 2, 6
- Cefaleea – 1
- Convulsiile – 1
- Amețeala și vertijul – 1
- Pierderea conștienței ( Diagnostic și tratament, Sincopa și lipotimia, Comele)- 1
- Afectiunile neurologice la copil (Epilepsii, Convulsii febrile) – 3
- Afectiunile psihice la adult (Starea confuzională, Agitația psihomotorie, Atacul de panică, Depresia, Nevrozele, Alcoolismul) – 1
- Febra la adult (Importanța și particularitățile febrei, Infecțiile căilor respiratorii, Infecțiile pulmonare, Infecțiile urinare, principalele boli contagioase, Starea septică) -1
- Boli infectioase la copil ( bolile infecțioase bacteriene și virale) -3
- Legislație specifică. (OMSP 1092/2007, OMSP 1091/2007 OMSP, 2011/2007, OMSP 2021/2008, Legea 95/2006, Titlul IV, HG 857/ 2011) – 7
II. Parte Practică
- Evaluare primară și secundară a pacientului – 5
- Protocol BLS adult- 4, 5
- Protocol ALS adult– 4, 5
- Protocol BLS copil și sugar – 4,5
- Protocol ALS copil– 4, 5
- Managementul pacientului politraumatizat -5
- Monitorizarea pacientului – 5
- Efectuarea si interpretarea unei EKG – 1,2,4
BIBLIOGRAFIE
- Bazele medicinei de familie, ediția a III-a, A. Restian, Ed. Medicala, Buc., 2009
- Manualul Merck ediția a XVII 1999
- Pediatrie Tratat, E. Ciofu, C. Ciofu, Ediția I, Editura medicală, Buc., 2001
- Ghiduri ERC 2015 ROMÂNĂ (pot fi accesate pe www.cnrr.org și pe www.sabif.ro (pag 169-194; pag 207-277, pag 323-407, pag. 495-507, pag 593 -611 )
- PRACTICA MEDICINEI DE URGENȚĂ Editura SITECH 2015 – Luciana Rotaru
- Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 17/2019 privind aprobarea protocolului pentru tratament intervenţional al pacienţilor cu accident vascular cerebral acut, din 07.01.2019
- ORDIN MS 1091/2006, publicat MO 13/09/2006, ORDIN MS 1092/2006, publicat MO 8/12/2006, ORDIN MS 2011/27-11-2007, ORDIN MS 2021/2008 publicat in MO 12 dec.2008 , LEGEA 95/2006 (titlul IV) 2007
ANEXA NR. 3
METODOLOGIE de calcul al punctajului rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D)
Nr. crt. | Activitatea profesională şi ştiinţifică | Punctajul |
1. | Rezidenţiat prin concurs în specialitatea pentru care candidează | 5 puncte |
2. | Media la examenul de specialitate | *) |
3. | Media la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar | **) |
4. | Doctorat | 5 puncte |
5. | Doctorand la data concursului (atestat de rectoratul universităţii de medicină şi farmacie sau de Academia de Ştiinţe Medicale la data înscrierii la concurs) | 2 puncte |
6. | A doua specialitate confirmată prin ordin al ministrului sănătăţii | 7 puncte***) |
7. | Fiecare atestat de studii complementare obţinut | 3 puncte |
8. | Activitate ştiinţifică, dovedită pe bază de adeverinţă cu totalul punctajului înregistrat la colegiul profesional la care candidatul este în evidenţă în ultimii 5 ani | 1/10 puncte din punctajul candidatului obţinut prin programele de educaţie medicală continuă, creditate de colegiile profesionale (se acordă maximum 50 de puncte) |
9. | Activitate de organizare (minimum un an)
a) manager de spital sau alte instituţii sanitare b) funcţie de conducere în cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti c) funcţie de conducere în cadrul Ministerului Sănătăţii sau în alte unităţi ale ministerului cu rol de management sanitar sau educaţional la nivel naţional d) şef de secţie, şef laborator, farmacist-şef. e) atestat de studii complementare în managementul sanitar sau în conducerea serviciilor medicale ori sociale acordate în plus faţă de cele prevăzute la nr. crt. 7 |
****)
3 puncte 3 puncte 3 puncte 2 puncte 3 puncte |
10. | membru al societăţii/asociaţiei de specialitate cu o vechime de minimum 6 luni la data concursului | 3 puncte |
*) Media obţinută la examenul de confirmare ca medic specialist se va înscrie astfel: în cazul notării de la 0 la 10 media se adună ca atare; în cazul notării de la 0 la 20 se vor scădea 10 puncte din media obţinută.
**) Media obţinută la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar.
***) Câte 5 puncte pentru fiecare a doua specialitate.
****) Pentru funcţiile de şef de secţie, şef de compartiment, şef de laborator şi farmacist-şef.
MANAGER GENERAL,
DR.DORICE ALBU
COMPARTIMENT RUNOS,
EC. ANTON ALEXANDRA