În județul Neamț vor fi scoase la concurs anul acesta, 232 de gradații de merit pentru personalul din învățământul preuniversitar din care 200 sunt destinate personalului didactic de predare, de conducere, îndrumare și control și 32 personalului didactic auxiliar, potrivit informațiilor furnizate de Inspectoratul Școlar al Județului (ISJ) Neamț.
Este vorba despre gradațiile de merit de care pot beneficia cei care pot depune documente doveditoare privind activitatea lor în perioada 1 septembrie 2019 – 31 august 2024.
Calendarul pentru acordarea gradațiilor este, potrivit ordinului MEC privind metodologia de acordare, următorul:
-5-9 mai 2025: depunerea de către candidați a dosarelor la secretariatul unităților de învățământ;
-12-13 mai: depunerea dosarelor cu documentele justificative la secretariatul sau registratura Inspectoratului Școlar al Județului (ISJ) Neamț;
-14-30 mai: analiza dosarelor de către ISJ Neamț, cu consultarea consiliului consultativ și elaborarea raportului referitor la activitatea candidatului; verificarea dosarelor și acordarea punctajelor de către comisia de evaluare; afișarea listei la avizierul și pe site-ul ISJ Neamț;
-2-3 iunie: depunerea contestațiilor și stabilirea numărului gradațiilor de merit ce pot fi redistribuite;
-4- 12 iunie: soluționarea contestațiilor de către comisia de contestații, validarea rezultatelor finale de către Consiliul de Administrație al ISJ Neamț și afișarea acestora;
-27 iunie: înaintarea la MEC a listelor cu candidații validați în vederea acordării gradației de merit;
-până la 1 august 2025: emiterea ordinului MEC pentru aprobarea listelor cu beneficiarii gradației de merit.
Pentru acordarea gradației de merit este necesar un punctaj minim de 75 de puncte pentru toate categoriile de personal, potrivit art.7, alin. 6 din metodologie.
Dosarul pentru concurs trebuie să conțină:
-opisul dosarului în două exemplare (unul va fi înapoiat candidatului);
-cererea tip completată (emisă de ISJ Neamț);
-adeverință /adeverințe cu calificativele din ultimii 5 ani școlari;
-adeverință de vechime în învățământ;
-fișa de (auto)evaluare;
-raportul de activitate pentru perioada evaluată;
-declarația pe propria răspundere prin care candidatul confirmă că documentele depuse la dosar îi aparțin;
-documentele justificative emise de unitățile de învățământ, ISJ Neamț, CCD, centre de excelență și alte unități din subordinea MEC.
Fișa de evaluare se elaborează de către comisia paritară din ISJ Neamț.
Angela Croitoru