După ce mai mulți copii au ajuns la spital cu suspiciuni de toxiinfecție alimentară, firma de catering care a livrat produsele alimentare din care au mâncat minorii a fost verificată de Protecția Consumatorilor. „Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț a luat act cu maximă seriozitate de informațiile apărute în spațiul public, referitoare la focarul de toxiinfecție alimentară ce a afectat mai multe persoane, transportate la spital și monitorizate de medicii de familie. Din informațiile disponibile, sursa unică a îmbolnăvirii pare a fi o firmă de catering. Având în vedere gravitatea situației și impactul asupra sănătății publice, CJPC Neamț s-a autosesizat de urgență și a declanșat, cu celeritate, o acțiune de control amănunțită la IRI&GABHOR SRL, firma de catering indicată ca posibilă sursă a incidentului. Echipele noastre de comisari au fost pe teren pentru a verifica respectarea normelor igienico-sanitare, calitatea produselor alimentare, condițiile de depozitare, preparare și distribuție, precum și toate aspectele relevante care ar fi putut contribui la apariția acestui focar”, a anunțat Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț.
În urma controlului efectuat la IRI&GABHOR SRL au fost identificate materii prime neconforme: pulpe de pui, carne de vită și untură de vită congelate, fără elemente de identificare și caracterizare, ceea ce împiedică trasabilitatea și evaluarea siguranței alimentare a acestora. Au fost găsite ustensile din lemn uzate (linguri, tocătoare, suport pentru grătar), care nu asigură o igienizare corespunzătoare și pot fi surse de contaminare bacteriană. S-a descoperit un rastel metalic pentru depozitare legume cu urme de rugină și pereți neigienizați în camera de refrigerare, indicând deficiențe majore de igienă.
„Pentru neregulile constatate, IRI&GABHOR SRL a fost sancționată cu două amenzi în valoare totală de 50.000 lei. De asemenea, au fost dispuse următoarele măsuri: oprirea temporară a prestării de servicii (OTPS) până la remedierea tuturor deficiențelor constatate. Oprirea definitivă de la comercializare (OD) și retragerea din circuitul consumului uman a cantității de 40,6 kg de produse neconforme, în valoare de 1308 lei. Asigurăm opinia publică de deplina noastră transparență și implicare în asigurarea respectării drepturilor și sănătății consumatorilor. Vom monitoriza îndeaproape remedierea deficiențelor de către operatorul economic și vom lua toate măsurile necesare pentru a preveni astfel de incidente pe viitor”, mai arată sursa citată.
În perioada 13–15 iunie 2025, la Spitalul Județean de Urgență Piatra-Neamț au fost efectuate 15 consultații medicale pediatrice pentru copii care prezentau simptome specifice bolii diareice acute. În urma evaluărilor, au fost identificate două focare posibile. Dintr-unul dintre aceste focare au fost internați 4 copii, iar din cel de-al doilea – un copil. Toți cei 5 pacienți au necesitat internare pentru tratament și monitorizare de specialitate. Evoluția lor este în prezent favorabilă, toți fiind în stare bună sub supravegherea echipei medicale.
Spitalul Județean de Urgență Piatra Neamț a arătat că a informat autoritățile de sănătate publică, care au declanșat anchetele epidemiologice pentru a stabili cauzele exacte ale apariției acestor cazuri. Se evaluează inclusiv varianta unei contaminări alimentare, posibil legată de serviciile de catering asigurate unor unități preșcolare din municipiu. „Spitalul Județean de Urgență Piatra-Neamț își reafirmă angajamentul de a răspunde prompt și profesionist în astfel de situații și va continua să colaboreze cu toate instituțiile implicate pentru protejarea sănătății copiilor din comunitate”. Anunță SJU Piatra Neamț.
FOTO Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț.
(G. S.)