Acreditare Erasmus+ 2021-1-R001-K120-SCH-000045625
Apelul 2024-2025, 2024-1-RO01-KA121-SCH-000211177
În anul școlar 2024/2025, începând cu luna aprilie s-au desfășurat mobilitățile din cadrul Proiectului Erasmus+, Apelul 2024-2025, 2024-1-RO01-KA121-SCH-000211177, 2024-2025, astfel:
– 1 cadru didactic a participat în Turcia – Izmir pentru activități de Job shadowing, în perioada 07 – 11 APRILIE 2025;
– 10 elevi cu 2 profesori însoțitori au participat în mobilitate în Turcia – Izmir în perioada 07 – 11 APRILIE 2025;
– 1 cadru didactic a participat în Salonic – Grecia -pentru activități de Job shadowing, perioada 12 – 16 mai 2025;
– 10 elevi cu 2 profesori însoțitori au participat în mobilitate în Salonic – Grecia, perioada 12 – 16 mai 2025;
– 3 cadre dicatice au participat la cursuri de perfectionare în Salonic – Grecia, perioada 12 – 16 mai 2025;
MOBILITATE TURCIA
ACTIVITĂȚI ELEVI
Activitatea 1: Cu toții aparținem – Atelier despre incluziune socială și diversitate
Activitatea 2: Voci împotriva bullyingului – Atelier de lucru privind conștientizarea și prevenirea bullyingului.
Activitatea 3: Să te pui în pielea altcuiva – Atelier de toleranță și răbdare
Activity 4: Coding Together – Introduction to Digitalisation and Coding
Activitatea 5: Cultura mea, cultura ta, cultura noastră – Schimb cultural și reflecție
ELEVI PARTICIPANȚI:
AXINTE ALIN
AXINTE KEVIN
POPA ANASTASIA
CONSTANTINESCU EMMA
AGAPIE ANASTASIA
CIREAȘĂ VASILICA
DRACA ALESSIA
CIREAȘĂ DENISA
RUSU EMANUEL
RACARIU ȘTEFAN
CADRE DIDACTICE ÎNSOTITOARE:
Prof. TIMOFTE MIHAELA
Prof. CĂLIMAN ROXANA
JOB SHADOWING
A 1: Observarea practicilor incluzive din sala de clasă
A 2: Atelier de lucru privind strategiile de prevenire și intervenție în caz de bullying
A 3: Seminar privind promovarea toleranței și a abilităților socio-emoționale
A 4: Atelier practic privind integrarea programării și a instrumentelor digitale
A 5: Sesiune de schimb cultural interactiv
PARTICIPANT:
PROF. BAGHIU RAMONA – ALEXANDRA
MOBILITATE GRECIA
CURS DE FORMARE – „Folktales o Inclusive Education (TFIE)”
Ziua 1 – „Folktales o Inclusive Education (TFIE)”
Introducerea în curs: „Poveștile populare călătoare” și educația interculturală (TFIE)
Ziua 2 – „Folktales o Inclusive Education (TFIE)”
Familiarizarea cu colecția de activități bazate pe poveștile călătoare.
Ziua 3 – „Folktales o Inclusive Education (TFIE)”
Continuarea dezvoltării scenariului de învățare cu sprijinul formatorilor.
Ziua 4 – „Folktales o Inclusive Education (TFIE)”
Participarea la o lecție în clasă.
Am avut oportunitatea de a asista la o lecție demonstrativă într-o clasă reală, unde metodele TFIE au fost puse în practică.
Ziua 5 – „Folktales o Inclusive Education
a) Sugestii pentru schimbări și adaptări – propuneri de îmbunătățire a metodei, a materialelor și a modului de implementare
b) Evaluarea evenimentului – feedback general privind organizarea, conținutul, interacțiunea și atmosfera din cadrul celor 5 zile
PARTICIPANȚI:
PROF. PAVEL DANIELA
PROF. CREȚU DIANA
MOBILITATE DE GRUP 10 ELEVI și 2 PROFESORI
Proiect Erasmus+ în Grecia, perioada 12-16 mai 2025, având ca partener Pro European Education, Grecia.
11.05.2025
Activitatea a început cu o scurtă sesiune de prezentare în limba engleză, în care fiecare copil s-a prezentat.
Coordonatorii au prezentat programul activităților pentru întreaga durată a proiectului.
Acesta a inclus vizita la Școala Platon, ateliere educaționale, vizite culturale, activități de lucru în echipă și seri interculturale.
12.05.2025
Elevii au participat la o activitate cultural-educațională ce a combinat istoria, mitologia și filozofia greacă. Activitatea a început cu o prezentare interactivă despre zeii din mitologia greacă.
Activități culturale: Programul a inclus o excursie educativă la Muntele Olimp, simbol mitologic al Greciei antice, unde elevii au învățat despre geografia regiunii și legăturile acesteia cu mitologia greacă.
13.05.2025
Elevii au participat la următoarele activități:
-Greeck dans
-Despre empatie
-Etica inteligentei artificiale.
14.05.2025
Activități:
1. Activitate Matematică:
2. Jocuri sportive – “Rațele și vânătorii”
3. Educație civică – Instituțiile Uniunii Europene
Ziua s-a încheiat cu o activitate culturală: o vizită ghidată în orașul Thessaloniki
15.05.2025
Activități:
1. Vizitarea complexului monahal de la Meteora
Ghidul le-a explicat copiilor istoria locului, arhitectura specifică bizantină și semnificația religioasă a monumentelor.
2. Atelier de icoane bizantine –
Unul dintre cele mai captivante momente ale excursiei a fost vizita la un atelier local de pictură de icoane. Aici, elevii au învățat despre tehnica tradițională de pictură pe lemn, utilizarea foiței de aur și simbolismul icoanelor ortodoxe.
16.05.2025
Această ultimă zi a mobilității în Grecia a fost dedicată prezentării activităților realizate pe parcursul proiectului, cu accent pe:
Reutilizarea materialelor realizate în cadrul atelierelor tematice.
Conștientizarea și reducerea risipei de mâncare – un subiect abordat într-un mod creativ și educativ.
Reflecții finale asupra competențelor dobândite.
ELEVI PARTICIPANTI:
BUDURCĂ ARIANA
IRIMIA ELISABETH
TABAN ANASTASIA
STAN ȘTEFAN
IGNAT DELIA
GHEBOSU ALESSIA
IGNAT ALEXANDRA
JUGARIU COSMINA
ANGHEL ROBERT
JUGARIU MATEI
CADRE DIDACTICE ÎNSOȚITOARE:
PROF. CONSTANTIN ANISOARA
PROF. MACOVEI CODRUT
JOB SHADOWING
ZIUA 1
8.00 – 14.00
A1: Prezentarea școlii PLATON M.E.P.E, a statutului și domeniilor sale de formare, a rezultatelor și a sistemului educațional grec / Pregătirea unei analize comparative a sistemelor educaționale din cele două țări.
A 2: Observare
1. Observarea și interacțiunea cu colegi, profesori, experți sau alți practicieni în timpul activității lor zilnice la Școala Platon, organizația gazdă:
A 3 : Spațiul European al Educației
Participare la activitatea de diseminare a proiectelor europene ale școlii gazdă, schimb de bune practici.
ZIUA 2
A 1 : Observarea și interacțiunea cu colegi, profesori, experți sau alți practicieni în timpul activității lor zilnice la Școala Platon, organizația gazdă
A 2: Participarea la o masă rotundă cu colegi și reprezentanți ai școlii. Tema activității: Digitalizarea – exemple de bune practici educaționale.
A 3: Participarea la o lecție de limba greacă pentru a învăța alfabetul și cuvintele de bază, prezentarea unor tutoriale pentru învățarea limbii grecești.
ZIUA 3
A 1 : Observarea și interacțiunea cu colegi, profesori, experți sau alți practicieni în timpul activității lor zilnice la Școala Platon.
A 2: Participarea la un atelier al cărui rol a fost de a prezenta modele de bună funcționare a școlilor speciale și modul în care elevii „speciali” sunt integrați în învățământul de masă.
A 3: Participarea la lecții de limba engleză pentru a observa metodele utilizate în predarea limbilor străine adulților și pentru a-și compara nivelul de performanță cu cel al altora.
Ziua 4
A 1 : Observarea și interacțiunea cu colegi, profesori, experți sau alți practicieni în timpul activității lor zilnice la Școala Platon, organizația gazdă
A 2 : Crearea de obiecte din materiale reciclabile, realizate cu scop caritabil, asistență la orele de activități și abilități practice, care evidențiază capacitatea unora dintre elevi de a fi creativi și utili.
A 3 : Prezentarea unor exemple de bune practici: programul ECO SCHOOLS la nivel mondial.
ZIUA 5
A 1 : Participarea la un atelier de lucru care a prevazut proiectarea a cel puțin 2 activități / secvențe de instruire per participant, cu exemplificarea noilor metode didactice observate și a instrumentelor IT utilizate în vederea formării unor rezultate ale învățării propuse de unitatea școlară pentru extindere / aprofundare din fiecare domeniu, conținând instrumente / itemi de evaluare pentru rezultatele respective.
A 2 : Evaluare finală, feedback / prezentarea portofoliului personal și realizarea unei analize comparative a materialelor realizate la ateliere pe baza unui formular de evaluare a portofoliului personal.
PARTICIPANT:
PROF. Marian CONSTANTIN