În martie, anul acesta, ar fi trebuit ca podul din Bicaz, de pe DN15, care trece pe deasupra apelor Bicaz și Bistrița, să fie gata. Cei care se ocupă cu lucrările de reabilitare (începând din iulie 2014), SC Interconstruct Certeze SRL, cel puțin declarativ, au spus că data inițială a fost amânată din motive raționale ce țin de incapacitatea de muncă pe timp de vreme rea (respectiv, în anotimpul de iarnă care a trecut –n.r.) Este curios cum o firmă care pare abonată la tot felul de lucrări de reabilitare, asfaltare, construcții să nu ia în calcul faptul că pe timp de iarnă este imposibil să lucrezi la reabilitatea unui pod. Totuși, asta presupunea că la podul din Bicaz ar fi trebuit să apară un alt panou cu date reactualizate în ceea ce privește prelungirea sau obținerea unei noi autorizații. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar administratorul a declarat pentru ZCH NEWS, în urmă cu o lună, că la sfârșitul lunii septembrie lucrările vor fi gata deoarece, în caz contrar, riscă să primească sancțiuni.
Suntem în octombrie, iar dacă muncitorii se mai „zbat” un pic au șanse să prindă din nou iarna. Ceea ce este și mai interesant poate fi constatat și de către șoferii care trec pe acest pod. Una dintre benzile pe care se circulă și care chipurile a fost reabilitată lasă loc de interpretări când vine vorba de eficiența cu care s-a lucrat. Asta pentru că, după turnarea asfaltului, au început să înflorească primele gropi. Ne întrebăm, pe bună dreptate, dacă până la finalizarea lucrărilor, muncitorii nu vor trebui să încheie încă un contract pentru reabilitarea podului reabilitat. Precizăm că sursa de finanțare (4.308.117,70 lei – valoare contract) așa cum apare pe panoul cu date vechi de informare scrie cu litere de șchioapă BUGETUL DE STAT. Mai are rost să spunem cine sunt beneficiarii din buzunarele cărora persistă această batjocură? (M. TEODOROF)