Master Planul General de Transport (MPGT) a fost aprobat, miercuri, 14 septembrie. Din păcate veștile nu sunt nemaipomenite pentru județul Neamț.
Mai întâi, autostrada cu “haltă” la Târgu Neamț, atât de “circulată” în… comunicatele de presă de la alegerile locale rămâne “ruptă” în două tronsoane, iar dacă vă doriți un drum întins va trebui să așteptați cel puțin 10 ani. Conform MPGT: “Târgu Neamț – Iași – Ungheni; 2016 – 2020; 1.129 milioane € și Târgu Mureș – Târgu Neamț; 2016 – 2026; 2.942 milioane €”.
Și la capitolul drumuri expres programarea este departe de promisiunile electorale, fie ele roșii, galbene sau albastre. Spre deosebire de Bacău (3 poziții), Suceava (3 poziții) sau chiar Pașcani (județul Iași – două poziții), „turisticul” Piatra Neamț va trebui să se mulțumească doar cu „Bacău – Piatra Neamț; 2028 – 2031; 239 milioane €”. Cam puțin, cam scump și cam târziu. Asta dacă se va și face, pentru că, tehnic vorbind, nu prea ne dăm seama cum se poate lărgi șoseaua în unele comune de pe traseu.
MPGT-ul aduce ceva vești bune pe căile ferate. Județul va fi legat în două direcții pe căi ferate reabilitate și modernizate, dar prin… Roman. Conform MPGT: “Focșani – Roman; 2016 – 2019; 588 milioane €” și “Roman – Iași; 2021 – 2025; 527 milioane €”. Dar nu e de speriat: toate modernizările din Moldova… ferată mai cuprind… DOUĂ poziții! Sunt și proiecte de modernizare căi ferate cu valoare economică sau proiecte de modernizare căi ferate turistice, dar, cum Neamțul nu e nici economic, nici turistic decât în campaniile electorale, nu e cazul!
Trezirea din minciunile îngurgitate vrând-nevrând în campaniile electorale ar trebui să vină abia la ultimele două capitole din MPGT, care indică, de fapt, tendințele de dezvoltare pentru o zonă anume. Ei bine, la capitolele “AEROPORTURI” și “MULTIMODALE” (noduri de transport cu multiple modalități de infrastructură – rutiere, feroviare, navale și aeriene) sunt “băgate în seamă” doar orașele Bacău, Iași și Suceava. Ceea ce era de demonstrat! (M. CONSTANTINESCU)
Un comentariu
Dar cu autostrada Bacau – Piatra Neamt cum ramane? Mai este in viata acea persoana(era sa zic doamna) care promitea ca realizeaza asta?
Daca mai vietuieste, ar fi ceva sa mai si candideze.Apel la memorie: se numeste cumva Mihaela Stoica?