0233 235.907 office@mesagerulneamt.ro

Directorii de școli au eliberat catedrele

pietricica turism

Directorii ”unși” în fruntea școlilor din Neamț, prin concurs sau prin numire, au eliberat catedrele, dând, astfel, posibilitatea unei slujbe pentru profesorii care au nevoie să-și completeze catedra sau sunt în căutarea unui post. În acest sens, Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că organizează, joi, 12 ianuarie, o ședință de repartizare a posturilor didactice rămase vacante în cursul acestui an școlar.

Sunt 14 locuri scoase la mezat pentru că ocupanții au fost avansați directori. Alte 10 posturi s-au eliberat pentru că erau ocupate de doamne și acestea sunt viitoare mămici, care și-au luat concediu de creștere a copilului.

Cele mai multe posturi sunt disponibile la Engleză și Geografie (câte 4), urmate de Biologie, Franceză, Religie ortodoxă (câte 3), apoi posturi de educatoare, învățători, profesori de Educație fizică și sport și Limba și literatura română (câte 2).

În total, sunt disponibile 28 de posturi. Ședința publică de repartizare va avea loc în sala de ședințe a ISJ Neamț. Lista completă poate fi consultată mai jos.

(M.T.)

Despre autor
Adresa: str. Baltagului, nr. 6, Piatra Neamt telefon: 0233/235.907 fax: 0333/816.194
  1. cetateanul Reply

    Desi imi propusesem sa nu mai raspund diversilor postaci, nu numai aici dar si pe alte site-uri, vad ca trebuie sa o fac in continuare. Observ ca toate comentariile denigratoare la adresa inspectoratului scolar si a reprezentantilor lui, mai ales la adresa inspectorului general, sunt facute doar cu o mare doza de rea credinta si fara pic de intelepciune. Postacii in discutie se dau cunoscatori intr-ale sistemului si a legilor care-l reglementeaza, emitand diverse postulate cu aerul ca „stiu ei bine ce vorbesc”! Ma rog, e dreptul la libera exprimare al fiecaruia, nu imi doresc sa -i fie nimanui ingradit. Dar, in egala masura, nici eu nu pot sta in nepasare cand vad cat noroi se arunca zilnic in spatele unor oameni care si-au dedicat si isi dedica o mare parte din timpul lor (uneori din timpul dedicat vietii personale) pastoririi invatamantului nemtean. Cu toate riscurile ce incumba acestui proces. Ca pentru asta primesc un salariu, in ultimele luni chiar unul decent, e un lucru firesc intr-o tara normala…. Si nu ma refer doar la inspectori, pentru ca alaturi de ei se afla si personalul nedidactic din inspectorate care, din pacate, înca nu are un nivel de salarizare decent. Si care nu merita sa fie nici el denigrat, chiar daca nu direct. Spun asta pentru ca am observat ca se fac anumite afirmatii la adresa personalului asa numit „TESA”, in special din scoli, cum ca ar fi salarizat degeaba. Credeti-ma, nu se fac mari economii la bugetul scolii daca ii da cineva afara. De departe salariile lor sunt mai mici decat se asteapta cineva. Dar, sa o luam metodic, ca la scoala, si sa incerc sa explic anumite lucruri. Referitor la „cifra” de scolarizare pe anul trecut trebuie sa spun ca totul s-a facut conform bazei de date SIIIR, administrata de Ministerul Educatiei, unde sunt inregistrati toti elevii/prescolarii din judet/tara. De asemenea, planul de scolarizare se intocmeste in baza unei metodologii emisa de minister. Credeti ca ministerul aproba planul de scolarizare al inspectoratului scolar daca nu coincidea cu baza de date? Stiati ca il verifica la sânge și la cea mai mica eroare il respinge? Va imaginati ca ministerul nu știe sa numere? La fel va fi si anul acesta. Ati facut vreodata un plan de scolarizare, stiti in ce consta? Pun pariu ca nu. Altfel nu ati mai face afirmatii de acest fel, nici dvs. nici altii ca dvs. Ca nu ajung banii de salarii…Intrebati primarii, ca legal ei raspund de neincadrarea in banii de salarii, nu inspectoratul scolar! Vreti sa dam oamenii afara, să-i lasam fara paine, asa cum a facut guvernul Boc? Dati-i dvs. sau care mai vreti, vad ca in spatele calculatorului aveti mare curaj! Referitor la gradatiile de merit, aceasta e o poveste veche in care vesnic vor fi nemultumiti. Gradatiile de merit nu vor ajunge niciodata la toata lumea, ci doar la cei 16%. Marturisesc ca nici eu nu am fost pe deplin de acord ca anumite persoane au primit gradatii de merit, deoarece consideram eu ca nu ar fi „meritat”, ca sa zic așa. Dar, „din păcate”, evaluarea o face o comisie care se ghideaza dupa metodologia emisa de minister, fara sa cunoasca persoanele in discutie, pe baza hartiilor de la dosar, certificate de directorii scolilor. Are hartii bine, nu are sau nu sunt conform metodologiei, ghinion! Poate ca pe viitor ar trebui ca gradatiile sa se dea la nivel de scoala și atunci poate nu vor mai fi asemenea discutii. Credeti ca sta cineva in birou si dicteaza „ala ia gradatie, ala nu”?. Cititi metodologia si veti vedea ce implica, cat de complexa este procedura si cate persoane sunt implicate: consiliile consultative, comisia paritara, comisia de evaluare, consiliul de administratie al inspectoratului, comisia de contestatii. Plus ca au dreptul sa se adreseze si instantei. Ati auzit de vreun nemultumit de asta, care barfeste pe la colturi, dupa ce tot el a pus maculatura la dosar pe post de documente justificative, sa mearga mai departe de simple reclamatii nefondate pe la minister? Nu, pentru ca stie ca n-are dreptate. Credeti ca ministerul nu a verificat modul in care inspectoratul a acordat gradatiile de merit? Va sigur ca le-a verificat si a conchis ca totul s-a derulat conform legii. In ce priveste „abonatii” la gradatiile de merit… E mai mult decat o rautate gratuita. E chiar diabolica…. Si inspectorii scolari si directorii au dreptul la gradatii de merit ca toate cadrele didactice din sistem. Si ei sunt evaluati conform aceleiași proceduri prevazuta de lege, nu le face nimeni favoruri, primesc si ei gradatie de merit tot pe o perioada de 5 ani, evident la expirare au dreptul legal sa depuna solicitare din nou. Nu se fac „abonamente” pentru inspectori sau directori asa cum ati sugerat. . . Nu ma caracterizeaza naivitatea si am convingerea ca postarea mea nu va schimba nimic in atitudinea unora (desi am observat ca postarile in general sunt citite de multa lume si au un oarecare ecou)….Nici nu mi-am propus sa imi impun propria opinie… Am vrut doar sa dau o replica (a cata?) unor persoane care fac afirmatii neadevarate, jignitoare, impotriva unor persoane care pana acum nu au dat nicio replica din multe si binecuvantate motive: din prea mult bun simt si pentru sunt atat de multe activitati ce trebuie derulate, conform legii si metodologiilor – mobilitate de personal, titularizare, simulari de evaluari si examene nationale, examene nationale, grade didactice, definitivat, selectie experti management educational, certificari profesionale, olimpiade, rezolvari de petitii si reclamatii, echivalari acte de studii, intocmire si verificare acte de studii, bani de liceu, euro 200, verificare si validare state de plata scoli, evaluare dosare gradatii de merit, inscriere in invatamantul primar, consiliere si indrumare scoli, inspectii scolare etc. Cine credeti ca le-ar putea coordona, in afara inspectoratului scolar? Va garantez ca nicio alta institutie! Desi uneori, la cate injuraturi isi ia atat institutia cat si reprezentantii, mi-aș fi dorit o desfiintare, asa, de vreo saptamana. Atat estimez ca s-ar rezista fara, dezastrul ar fi la usa, in baza autoritatilor locale s-ar alege praful si s-ar reinfiinta inspectoratul scolar in regim de urgenta! Sa fiti iubiti!

  2. Un parinte de peste vale Reply

    Mare brambureala acum, chiar la jumatatea anului scolar, cand nici macar nu s-a incheiat semestrul I. De ce nu a dat ISJ Neamt si numarul celor ramasi fara ore, urmare gestului necugetat din 21 decembrie 2016, cand au fost trimisi la catedra directorii fara cncurs si care puteau ocupa fara probleme posturile in continuare, asa cum s-a intamplat in majoritatea judetelor care nu s-au grabit sa satisfaca interesele de partid, ci sa continue actul managerial?
    Schimbarea domnilor, bucuria nebunilor (oportunitatea slugilor!!!!)

Scrie comentariu

*