Actualizare. Accidentul de la Ocol: Transmoldavia – cursă fără licență, consecințe incalculabile

pietricica turism

accident transmoldavia 01

Update: 

Transmoldavia n-a „putut” prezenta licența

 Polițiștii care au deschis dosarul penal pentru accidentul de la Ocol au așteptat, astăzi, ca reprezentanții Transmoldavia să aducă licența de traseu. Mai întâi li s-a spus că ar exista, pe urmă că ar fi expirată din 2013, pentru ca în final să li se invoce existența unui contract cu Troleibuzul, în baza căruia se făceau curse regulate. Contract care, chiar dacă există, nu ține loc de licență de traseu. Cert este că până la ora 13, Transmoldavia n-a „putut” prezenta licența și dacă acest document nu există, riscă o amendă de peste 4.000 de lei

Accidentul de la ieșirea din municipiul Piatra Neamț readuce în prim plan societatea Transmoldavia Piatra Neamț și problema curselor de transport de persoane pe care societatea le efectuează de mai mult timp (aproximativ 2 ani) fără a avea licențe de transport județean. Mesagerul de Neamț a scris despre scandalul traseelor pe care societatea a încercat să le preia de la Troleibuzul, la presiunea unor consilieri județeni, unde apărea aceeași problemă, a licențelor. Cristian Șerban, președintele Asociației Județene a Operatorilor Nemțeni de Transport în Comun, are un punct de vedere tranșant și care duce lumina reflectorului de la un tragic accident la o situație mult mai gravă: cum a fost posibil să circule pe drumurile județului atâtea mașini pe trasee pe care nu aveau licență? ”Legat strict de accident, vreau să vă spun că nu doresc nimănui să i se întâmple, asemenea lucruri sunt coșmarul fiecărui transportator. Cu privire la societatea care execută de mai bine de doi ani trasee județene fără licență de traseu (Transmoldavia – n.n.), este vinovată de acest lucru, dar la fel de vinovate sunt și autoritățile abilitate să controleze transportul județean de călători. Vreau să spun că suntem singurul județ din România unde se întâmplă acest lucru, în condițiile în care s-au desfășurat zeci de controale pe această temă. Ca o curiozitate a mea, personală, ca o întrebare pe care o lansez în eter: dacă tot s-au făcut atâtea controale, de ce nu s-au ridicat plăcuțele de înmatriculare la mașinile găsite că circulau fără ca societatea să dețină licență de traseu? Dacă se întâmpla acest lucru, cum spune legea, în două zile se rezolva problema”, a conchis Cristian Șerban.

Doru Conachi, director tehnic în Consiliul Județean Neamț, a declarat că, din punctulde vedere al acestor curse, societatea Transmoldavia funcționează total ilegal și că s-au făcut controale împreună cu Poliția, ARR-ul, ISCTR-ul. Vicepreședintele CJ Neamț, Dan Manoliu, ne-a declarat că există mai multe procese pe rol pentru amenzile primite de societate, care se ridică undeva la 6 miliarde lei vechi. Tot Dan Manoliu ne-a precizat că drumul pe care s-a produs accidentul nu are treabă cu activitaea Consiliului Județean. În aceste condiții, apar câteva întrebări firești:

– Chiar nu avea licențe Transmoldavia?

– Dacă este așa, cum de circula cu succes și probabil profit?

– Dacă s-au făcut controale, de ce nu s-a oprit activitatea firmei vinovate?

– traseul pe care circula autobuzul implicat în accident era unul dintre cele câștigate de firma din Târgoviște, care a reușit abia acum o lună să ridice licențele, după ce la nivelul consilierilor județeni s-au produs mai multe amânări de luare la cunștință a rezultatului licitației organizate pentru trasee. Evident că existau interese în acest sens, dar oare există și o vină?

– Cine sunt vinovații pentru perpetuarea acestei stări de lucruri? Nu cumva instituția de stat numită Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier? Și nu cumva se impun niște demisii, ca să nu vorbim de demiteri? 

V.B.

2 COMENTARII

  1. Foarte trist. O firma cu servicii buna la Transmoldavia nu m-ai are licenta. Am mers la Bucuresti cu un microbuz, nu mai erau locuri asa ca am calatorit stand pe bagaj. Trebuia sa ajung a doua zi la Bucuresti si nu mai aveam cu ce ajunge. Autocarele de la Transmoldavia stateau in garaj iar noi am mers ca sardelele la Bucuresti cu un microbuz. Doar microbuzul avea licenta. Am calatorit atatia km, fara loc, stand pe bagaj, o doamna era operata, trebuia sa ajunga la Viena pentru alta operatie. A ajuns la Bucuresti cu acelasi microbuz, nu mai avea loc, a mai stat pe bagaj. Cumplit. Asa se intampla la noi. Pe traseul Piatra Neamt -Bicaz au licenta Conpastru. Stai in statie ore intregi, daca vor te lasa sa urci in microbuz, daca nu apasa pe buton, iti inchid usile in fata sau nu mai opresc in statie. De tarife nici nu mai vorbim, au cele mai mari preturi. Si ce violenti sunt, te iau si la bataie sau te dau jos din microbuz la ce statie vor ei. Nici sa iti spui nemultumirile nu ai unde. De la dispecerat ti se raspunde “Daca aveti nemultumiri duceti-va cu taxiul la serviciu”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.