După publicarea articolului ”Găinărie la farmacie”, apărut în Mesagerul de Neamț, ne-am așteptat să vedem reacții diverse de la cei implicați în vreun fel. Ne-am așteptat ca patronii farmaciei să-și ceară scuze față de clienți, că i-au păcălit/ înșelat, punând în vânzare produse care trebuiau date gratuit. Am așteptat și un comunicat de la Biofarm, societatea care a trimis promoția respectivă, dar numai după multe insistențe am obținut un punct de vedere. „Noi am trimis colegii de acolo să verifice și le-am cerut să retragă șervețelele de la vânzare. Diriginta de farmacie de acolo s-a scuzat, spunând că nu a știut nimic despre această implementare și că va sancționa asistentele de farmacie pentru cele întâmplate. Noi nu vom încheia legătura contractuală cu ei. Este aceeași relație pe care o avem cu toate farmaciile. Dacă cei din Neamț (Colegiul Farmaciștilor – n.red.) se vor sesiza cu privire la acest aspect este altceva. Atunci cei de la farmacie vor trebui să răspundă, pentru că e destul de dubios cum a fost băgat în gestiune acest produs”, a precizat Dana Caraibot, reprezentant al Biofarm.
În rest, contractul merge înainte, că doar nu se poate încheia o relație de succes, chiar dacă unul dintre parteneri dă cinstea pe rușine și îl face și pe celălalt de râs. În definitiv, pentru niște banale șervețele, nu se poate da cu șutul la profit, mai ales că reprezentanții farmaciei (și-)au găsit scuze.
Am reținut chestiunea cu Colegiul Farmaciștilor și am încercat să luăm o opinie. Doamna Ana Maria Stejar, președintele Colegiului Farmaciștilor Neamț, for profesional reprezentativ la nivel de județ, ne-a declarat: ”Dacă producătorul a specificat că produsul nu este destinat vânzării, trebuia respectată această cerință”. Întrebată dacă la nivelul colegiului se poate lua vreo măsură, am fost asigurați că nu, dar că se vor purta discuții în acest sens.
Concluzia este una singură: sistemul funcționează uns, nu este nevoie de niciun servețel.
V.B.