Într-o piață aglomerată, în care trebuie să aibă acces, în egală măsură, mașinile de marfă și cele care aduc materiale de construcții (Moldocor lucrează!) goana după un loc de parcare este la limita măcinării nervilor. Sunt dimineți în care ai ”norocul” să faci 5-6 ture, să aștepți până ce vreun cumpărător meticulos își așază artistic ultima legătură de ceapă în portbagaj, deși a făcut semn că da! pleacă, și, după ce nu mai faci față corului de claxoane din spate, să te pui în mișcare pentru ca, în secunda următoare, să plece și cumpărătorul de ceapă. Pentru a asigura accesul autovehiculelor grele, care vin cu țevi, platforme și alte ”obiecte” necesare construcției noii pieți, de regulă, vreo 10 locuri de parcare din dreptul Panmont sunt blocate. Mai e unul singur rezervat persoanelor cu handicap (ocupat mai tot timpul de șoferii normali disperați că n-au unde-și lăsa mașina) și în rest – chestiune de noroc.
Și dacă povestea se derulează, zi de zi, în aceiași parametri, și e din ce în ce mai greu să găsești loc chiar și pentru un sfert de ceas, iată că s-au dezvoltat mici afaceri, de 2,3 lei, până în 5 lei, dacă nu cunoști lumea. Te pui bine cu vreun vânzător care are loc (și vizibilitate) lângă parcare, îl suni și omul se pune pe ”treabă”: așază o băncuță. Acum, e de înțeles afacerea măruntă, că doar de când e lumea s-au găsit întotdeauna unii care să profite de orice situație. Problema este că parcările de la piață, ca de altfel majoritatea celor din oraș, sunt publice și cu plată. Așa că avem și noi o întrebare către firma care le administrează, parafrazând celebra reclamă cu halatul: cât costă să parchezi băncuța? (C. MIRCEA)