SERIAL: Pe ce se mai duc banii municipiului. Azi, Scofeturi Moldovenești

pietricica turism

gastrofest (1)Primăria municipiului Piatra Neamț continuă să finanțeze diverse proiecte ale ONG-urilor sau ale altor persoane juridice, totul cu acordul consilierilor locali, care au aprobat noi finanțări în ședința extraordinară din 9 august. Astfel, printre proiecte, se numără și unul privind finanțarea cu 8.000 de lei, bani direcți, plus multe alte costuri necuantificabile, pentru Festivalul “Picnic cu Scofeturi Moldovenești”, organizat de ADR Nord-Est, în colaborare cu Consiliul Județean și Primăria Piatra Neamț, care va avea loc între 27 și 28 august.

Conform descrierii făcute de organizator, evenimentul presupune un concurs gastronomic extrem de aglomerat, la care vor fi invitate ”TOATE pensiunile, restaurantele și hotelurile, școlile cu profil de alimentație publică, comunitățile și parohiile din județul Neamț”, un târg și o expoziție de produse alimentare și artizanale cu specific local, un spectacol artistic de muzică și dans, parada iilor și a portului popular, teatru în aer liber și activități pentru copii, târg de meșteșuguri și ateliere demonstrative și un târg de turism, cu prezentarea ofertei pensiunilor din județul Neamț.

Trecem peste faptul că nu mai departe de 2015 din bugetul public s-a finanțat un fiasco gastronomic și încercăm să vedem cu ochi mai buni festivalul din acest an, mai ales că este organizat de o instituție, onorabilă în actuala formă de conducere, Agenția de Dezvoltare Nord- Est, dar nu putem să ignorăm cerințele deloc puține privind organizarea.

S-au cerut 25.000 de lei pentru: acordarea de premii în bani pentru participanți (?) – 3.000 de lei, marketing și promovare – 10.000 de lei, acoperirea cheltuielilor de deplasare, cazare, masă și onorariu pentru juriu (doi maeștri bucătari) – 5.000 de lei și reamenajarea gazonului din Baza Hipică după eveniment – 7.000 de lei. La acestea se adaugă alte costuri, chiar dacă nu mai sunt exprimate clar în bani – asigurarea, de către Primărie, a locului pentru desfășurarea evenimentului, sprijin pentru amenajarea spațiului respectiv și servicii de curățenie și pază. Au fost acordați 8.000 de lei în ședința consilierilor locali, sumă oricum importantă pentru un oraș care plătește 3.000.000 de lei lunar pentru alte prostii ale guvernanților locali.

Organizatorul, în baza parteneriatului propus și acceptat, se ocupă de concursul gastronomic, de târgul de turism și o secțiune din cadrul spectacolului de muzică, să atragă juriul, să acorde premii în produse și, la rândul său, să promoveze imaginea festivalului și să promoveze în presă evenimentul. După cum se vede, mediatizare la greu, la nivel teoretic.

Fără să fim răutăcioși, nu putem să observăm că se dorește ca spațiul care să găzduiască evenimentul este Baza Hipică, doar că terenul este al Perla Invest, nu al Primăriei, iar la Perla, conform administratorului special al societății, nu s-a primit încă nicio solicitare în acest sens; în schimb, e bine de știut că, potrivit hârtiilor depuse, Primăria trebuie să repare gazonul după eveniment.

În ciuda celor peste 35.000 de metri pătrați, cât are terenul din Baza Hipică, nu credem că spațiul va fi suficient dacă vor răspunde invitației TOATE instituțiile care se anunță că vor fi chemate – pensiuni, restaurante, școli, și mai ales parohii, în cazul cărora disciplina și dorința de a participa la asemenea manifestări pică precum bomboana pe colivă. (Andreea AMARIEI)