În orașul turistic Piatra Neamț, municipiul cu doar un hotel mai acătării și unul încremenit în proiect, dacă vrei să organizezi un eveniment altfel decât cele scrobite și îmbălsămate în costume la patru ace, nu prea ai unde. Și, atunci, trebuie să cauți soluții, la limita legii de după Colectiv sau, pur și simplu, ocolind-o.
Bobocii de la ”Petru Rareș”, colegiu de prestigiu din toate punctele de vedere, inclusiv al puterii de penetrare de care se bucură părinții în zona instituțiilor statului, s-au gândit la un bal mai special, cu un DJ special, adus tocmai din Olanda – că e mai ieftim decât autohtonii plini de fițe – și ar fi vândut deja peste 1.000 de bilete la bal.
La așa număr de participanți, ar fi nevoie de un spațiu de minimum 2.000 de metri patrați, făcând abstracție de scenă, cu tot cu dotările aferente, ca să nu mai vorbim de ieșirile în caz de situații speciale.
Ideea cea mai la îndemână a fost noua Sală a Sporturilor, Polivalenta care oricum stă mai mult goală, pe bani buni de la buget. Numai că, din acest punct, încep problemele.
Sala este a municipiului; e dată în administrare societății Locativ Serv, care e tot a municipiului, dar cel care hotărăște cine intră este Domnul Primar. Când a ajuns la Locativ Serv cererea Comitetului de părinți, care nu avea acordul proprietarului, adică Primăria, conducerea societății a întrebat Inspectoratul pentru Situații de Urgență dacă se poate organiza balul în sală, în condițiile în care aceasta are autorizație, dar fiecare manifestare trebuie să obțină separat girul ISU. Mai ales că se vorbea de peste 1.000 de participanți. Și, de aici, începe balul…
ISU răspunde cam așa:
«La adresa dumneavoastră nr. 14371/07.11.2016 referitoare la solicitarea Comitetului de Părinți al Colegiului Național ”Petru Rareș”, de a pune la dispoziție sala mare de joc a Sălii Polivalente din municipiul Piatra-Neamț pentru a se organiza „Balul Bobocilor” în perioada 26.11.2016 ora 18:00 – 27.11.2016 ora 04:00, cu un număr de participanți cuprins între 800-1.000 persoane, vă comunicăm următoarele:
Conform Autorizației de Securitate la Incendiu nr. 1001/16/SU/NT din data de 13.01.2016 emisă de către unitatea noastră, pe terenul de joc s-a luat în calcul prezența simultană a unui număr maxim de 40 de persoane (echipe de joc, staff, arbitri etc.).
Menționăm faptul că gabaritele căilor de evacuare aferente terenului de joc, precum și numărul acestora, asigură evacuarea în siguranță a 9 fluxuri de evacuare, respectiv a unui număr maxim de 630 de persoane (9 fluxuri de evacuare x 70 de persoane capacitatea unui flux).
În cazul în care proprietarul/ administratorul pune la dispoziție terenul de joc aparținând Sălii Polivalente pentru desfășurarea activității menționate, în vederea evitării manifestării unor stări de pericol care pot amenința viața și siguranța participanților, vă aducem la cunoștință că trebuie respectate întocmai prevederile Ordinului nr.14 din 16 martie 2009 pentru aprobarea Dispozițiilor generale de apărare împotriva incendiilor la amenajări temporare în spații închise sau în aer liber, emis de Ministerul Administrației Și Internelor, publicat în Monitorul Oficial nr. 326 din 15 mai 2009.»
Cine citește răspunsul ISU Neamț cu atenție își dă seama că nu se poate organiza Balul Bobocilor pe terenul de joc. Mai rămâne holul de la intrare, care are 1.000 mp. Cum pentru fiecare participant sunt necesari 2 mp, este clar că ori vin mai puțini boboci (cine-i numără?), ori aici nu se poate organiza legal balul.
Am insistat la purtătorul de cuvânt de la ISU și am aflat că se pot face și înțelegeri verbale, cu documentație depusă… după eveniment: ”În acest moment (joi, 17 noiembrie) nu este depusă nicio documentație din partea organizatorului, balul se poate ține, în baza unei înțelegeri verbale, iar ulterior organizatorul să depună documentație”, a declarat lt. Marcel Bucur Țepeș, purtătorul de cuvânt al ISU Neamț. ”Procedura este legală, având în vedere că sala are deja aviz de securitate la incendiu”. Explicațiile au venit tot in partea purtătorului de cuvânt și anume că înțelegerea verbală se referă la posibilitatea de a primi aviz pentru organizarea evenimentului, condiția esențială fiind ca documentația să fie depusă pe parcursul săptămânii viitoare, anterior datei stabilite pentru desfășurarea balului, intrucât fără depunerea acestei documentații nu este posibilă obținerea avizului și, implicit, desfățurarea evenimentului.
Fără să ne gândim la drobul de sare, ne întrebăm doar dacă nu era mai simplu să se obțină aprobarea pentru sala înainte, să se ia act de condițiile pentru autorizare și după aceea să se treacă la vândut bilete și organizat balul? Ca să nu mai vorbim despre telefoanele care zbârnâie din toate instituțiile, ca să se dea sau să se ocolească documentațiile necesare. Și nici despre zelul suspect al Primăriei de a pune la punct sala pentru eveniment, lucru care nu s-a întâmplat cu alte ocazii.
Valentin BĂLĂNESCU
2 comentarii
Hai să fim serioși!! Câtă prostie încape în orașul ăsta???? Oameni buni, nunțile de la central și ceahlău cu câte 400 meseni, în ce categorie se încadrează: sală de lectură sau muzeu? Chiar că suntem bătuți în cap și ne merităm soarta de râme!
As dori sa punctez cateva aspecte in calitate de director general Locativserv. Principalul obiect de activitate al salii polivalente, sunt activitatile cu caracter sportiv, iar sala are avizul ISU pt desfasurarea acestor activitati, chiar daca in urma controlului recent ISU Neamt a pus in vedere proprietarului, respectiv primariei, luarea unor masuri de remediere a unor deficiente constatate! Pt desfasurarea altor activitati, gen concerte, balul boboicilor samd proprietarul salii, respectiv primaria prin dl primar trebuie sa semneze, ISU Neamt trebuie sa ceara o documentatie intocmita de organizatori, dupa care avizeaza pozitiv sau nu si dupa se semneaza un contract intre organizatori si Locativserv fara ca Locativserv sa aiba vreo treaba cu desfasurarea acestui bal! Faptul ca unii incearca plasarea responsabilitatilor de la o institutie la alta, sau dupa caz presiuni verbale, telefonice, prin oameni cu influienta asupra subsemnatului, nu face decat sa demonstreze faptul ca legislatia in vigoare nu trebuie respectata pe fond, ba mai mult la mijloc se pun bazele unui abuz grosolan si un vadit trafic de influienta! Va rog sa-mi scuzati modestia, insa, ati gresit persoana si adresa stimati functionari publici si stimati parinti ai elevilor direct implicati in acest eveniment!