Pentru cei care nu mă cunosc, locuiesc în comuna Tarcău – jud. Neamț, (localitate situată la 5 Km de orașul Bicaz și 21 Km de municipiul Piatra-Neamț). Sunt căsătorit, am o fiică de profesie inginer silvic, căsătorită, fost profesor la un liceu de profil. Împreună cu soțul, și el inginer silvic, „forțați” de politica iresponsabilă a guvernanților noștri, au ales calea străinătății, ca de altfel majoritatea tinerilor din țară care nu se regăsesc în sistemul „bolnăvicios” ce mistuie învățământul din România și nu numai.
Sunt de profesie jurist, am terminat Facultatea de Drept din București, sunt absolvent al unui masterat în ,,Managementul instituțiilor publice”, al unui curs de ,,Manager proiecte europene” și alte cursuri efectuate în specialitatea studiilor.
Am fost secretarul comunei Tarcău timp de 7 ani, mai precis între anii 1990-1997, după care am ocupat funcția de secretar al orașului Bicaz.
Soția lucrează la Cooperativa Tarcău, având funcția de contabil. Nu deținem firme și nu pot fi acuzat de „interese” personale ori familiale; nu avem grija falimentului și nici cea a îmbogățirii pe orice cale.
Deși trăim într-o societate anormală, noi suntem oameni normali, cu o judecată sănătoasă și ne iubim semenii.
Ce mă recomandă să candidez la funcția de deputat
Îmi este greu să fac o ierarhie a faptelor ori a lucrurilor ce mă recomandă să candidez pentru această funcție.
Doresc să vă spun că, în cei 25 de ani de când lucrez în Primărie am căpătat, zic eu, o expierență bogată în acest domeniu, cunosc foarte bine mecanismele funcționării administrației publice locale, a celei județene și a celei centrale. Provenind din zona rurală, am acumulat destulă expierență vis-à-vis de viața și traiul semenilor noștri, trăiesc și muncesc alături de ei împărtășind cu aceștia rezultatul faptelor bune și rele ale celor care ne conduc și care decid în acest mod soarta noastră.
Este de notorietate faptul că avem o legislație foarte stufoasă, greoaie, uneori chiar imposibil de aplicat și, de foarte multe ori, dată împotriva cetățeanului de rând și a celor care desfășoară mici activități private.
Nu am de gând să fac o radiografie a sistemului legislativ din România, ci vreau doar să vă sensibilizez și să conștientizăm faptul că a venit timpul ca cei care ne conduc sau doresc să ne conducă, să-și întoarcă fața către popor, iar prin legile pe care le vor adopta să repare răul pe care l-au făcut celor care i-au ales și fără de care nu era cu putință să ajungă acolo.
În cei 26 de ani lucrati în administrație, au trecut prin filtrul meu de gândire zeci, chiar sute de legi. Unele bune, altele mai puțin bune, iar altele chiar catastrofale, fapt ce mă motivează să afirm fără modestie că „ȘTIU SĂ FAC LEGI”.
În acest sens, conștiința mă obligă și cred cu sinceritate că asta ne trebuie nouă acum, legi bune pentru oameni cinstiți, legi aspre pentru hoți.
Mai mult, eu am trăit și trăiesc printre oameni de rând, nu am coborât din cercurile sus puse pentru a candida la această funcție; cunosc foarte bine ,,poveștile” de viață ale acestora, unele impresionante, altele mai puțin impresionante, în schimb toate au un numitor comun, au o singură rădăcină – SĂRĂCIA. De această dată, ascultându-mi inima, am considerat că este nevoie de mine acolo „unde se fac legile” pentru a contribui la adevărata schimbare a calității vieților celor mulți.
Am curajul să vin în fața dumneavoastră cu un PROGRAM scris, scurt, dar concis, bine definit și intenționat care să rămână ca probă a corectitudinii mele și a faptului că nu v-am mințit.
Vorbele se duc, candidații uită de cele promise, se ascund sub umbrela Parlamentului și, din patru în patru ani, își aduc aminte de cei care iau ales căutând metode dintre cele mai bizare sau chiar neortodoxe, să ,,fure” din nou voturile noastre.
Eu voi fi mereu în mijlocul dumneavoastră pentru a dezbate proiecte de legi, pentru a culege material pentru alte proiecte de legi și, timp de patru ani, sper să nu vă dezamăgesc. Împreună vom face lucruri bune.
În cabina de vot sunteți numai dumneavoastă, cu inima și conștiința dumneavoastră; gândiți-vă bine pe cine puneți stampila ,,VOTAT” și aduceți-vă aminte de penultima frază prezentată mai sus.
Patimile politice aprind focul printre spiritele noastre, dacă nu știm să ținem în frâu focul, este posibil să ne „ardem” încă patru ani.
De ce candidat independent
Am ales să candidez independent la funcția de deputat din motive bine justificate, motive pe care încerc să vi le prezint într-un mod foarte succint, și sper ca alegerea mea să fie de bun augur și apreciată de dumneavoastră.
- A fi deputat independent înseamnă libertatea de a alege să faci o politică economică și socială care se potrivește pentru comunitatea în care trăiești; nu este corect să faci o politică impusă de un partid care are interese proprii, de grup și care, de cele mai multe ori, este împotriva celor mulți, ori nu folosește la nimic, așa cum s-a întâmplat în perioada guvernărilor anterioare, când partidul a dictat, iar membrii săi, primarii, au executat obiective cel puțin bizarre. Ca de exemplu: construirea unor săli de sport acolo unde nu existau școli, construirea de stadioane acolo unde nu existau echipe de fotbal, amenajarea de parcuri pe pășuni și în păduri, amenajarea unor pârtii de schii orientate către soare … și exemplele pot continua.
- A fi înregimentat într-un partid înseamnă a face politica acestuia, fiind obligat să participi financiar la acțiunile întreprinse de acesta și, de ce nu, chiar la existența lui ca partid. Obligațiile financiare înseamnă corupție, înseamnă să uiți de cei care te-au ales, înseamnă să faci ilegalități pentru a recupera sumele de bani investite; nu doresc să comentez mai mult vis-a-vis de această problemă, dumneavoastră înțelegeți foarte bine ce vreau să spun.
- Aveți exemple concrete prezentate la televizor sau prin ziare, despre ce au putut face unii membri de partid pentru finanțarea campaniilor electorale (Gheorge Ștefan, Dorin Cocoș etc), alții au furat din banii noștri pentru a-și rotunji și mări conturile (vezi dosarele retrocedărilor ilegale, acordarea preferențială a despăgubirilor în sume incredibile constând în milioane de euro).
Toți acestia au fost membri ai unui partid politic, au fost încurajați de șefii lor pentru a face ilegalități și a finanța partidele din care făceau parte.
Ați văzut făcând asemenea lucruri parlamentarii independenți? Nu, pentru că un parlamentar independent nu are obligații financiare față de nimeni, singura sa obligație este aceea față de alegători și față de cetățeni, indiferent de modul în care aceștia au votat.
- Mai nou, candidații independenți sunt susținuți de diferite asociații, fundații ori alianțe; nimic ilegal în toate acestea, și fără a supăra pe cineva, dați-mi voie să afirm faptul că eu personal nu agreez o asemenea „independență”; sunt adeptul unei independențe pure, fapt ce m-a determinat să nu dau curs nici unei propuneri de susținere venite din partea unor organizații neguvernamentale.
Să fiu bine înțeles, nu sunt împotriva acestor asociații, fundații ș.a.; sunt organizații de acest gen care au făcut și fac foarte mult bine anumitor categorii de oameni, dar în gândirea mea, aria de acoperire a problemelor care guvernează societatea românească nu se rezumă la obiectul de activitate pe care îl are un anumit tip de asociație; problemele societății noastre sunt mult mai complexe și diversificate, rezolvarea acestora, dacă se voiește a se face, implică o totală independență a parlamentarului în cauză.
- Nu uitați că noi, independenții, vom fi motorul înnoirii clasei politice. Partidele nu se pot reinventa peste noapte, nu se pot reînnoi prin simpla nominalizare pe primele locuri din lista de candidați a unor persoane tinere, urmând ca în spatele lor să vină pleiada adevăraților granzi care, după alegeri, deși nu au avut un loc eligibil, tot ei vor îngroșa rândul parlamentarilor folosind trucuri ieftine constând în părăsirea locurilor de parlamentar ai celor aleși, vacantarea acestora și ocuparea lor în final tot de cine trebuie – metoda următorului pe listă care, din păcate, este prevăzută în lege și la care, deocamdată, nu există soluții.
Consider că, după 26 de ani de asa-zisă democrație, am învățat să nu mai acceptăm minciuna, fariseismul și tupeul fără margini ce caracterizează clasa noastră politică.
Atenție dragii mei!
În conjuctura actuală, este imperios necesar ca în viitorul Parlament al României să existe cât mai mulți parlamentari cu adevărat independenți, care să constituie o forță (un tampon) în calea intereselor grupurilor de partid, și care împreună cu mass-media și cu dumneavoastră – societatea civilă – să impunem adoptarea unor legi folositoare celor mulți și în special adoptarea unor legi menite să resusciteze „INIMA” dezvoltării societății noastre care, în opinia mea, a economiștilor și sociologilor este CLASA DE MIJLOC, fără de care nivelul de trai al concetățenilor noștri nu va crește niciodată.
Polarizarea societății românești în bogați și săraci va dăinui; din patru în patru ani, vom fi iarăși murdăriți cu fel și fel de promisiuni și ciclul se va repeta la nesfârșit, noi rămâmând cu promisiunile și cu speranța că poate vreodată se va schimba ceva în bine, iar după cum spune o vorbă din bătrâni, poate „soarele va răsări și pe strada noastră”.
ROMÂNIA, TREZEȘTE-TE! Am așteptat destul, VOTEAZĂ candidați cu adevărat INDEPENDENȚI! Lăsați partidele patru ani să se purifice, să treacă prin procesul de detoxifiere, în sensul bun al cuvântului, să se reinventeze, cum spuneam mai sus, să găsească soluții pentru o înnoire reală și, de ce nu, pentru a se „umaniza”, nu pentru a căpăta doar față umană.
Ce vă pot eu oferi dacă ajung deputat.
După cum știm cu toții, Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român și unica autoritate legiuitoare a țării. Mai pe înțelesul tuturor, în Parlament se adoptă legi care reglementează și după care se guvernează întreaga societate civilă.
Fiind de profesie jurist, înțeleg foarte bine „mecanismul” de elaborare a legilor. Legile trebuie să reglementează toate sectoarele de activitate dintr-o societate, dar din păcate, ca efect al existenței unor interese de grup majoritar politice, pe parcursul celor 26 de ani de democrație, reglementările legislative au fost și sunt deficitare, reflectarea acestor deficiențe simțindu-se din plin în nivelul de trai al celor aproximativ 80% dintre români, nivel de trai luat în complexitatea și diversitatea lui.
Așa cum arătam mai sus, expierența celor 26 de ani de administrație și de „lucrul direct cu omul” m-au făcut să cunosc în profunzime atât carența sistemului legislativ din România, cât și necesitatea corectării și chiar schimbării acestuia.
În acest sens, conștient fiind de faptul că îmi este imposibil a aduce în atenția electoratului întregul sistem legislativ bolnav, am considerat că este bine să vin în fața dumneavoastră cu un scurt program electoral, care va fi completat împreună, pe parcursul celor patru ani de mandat.
Este bine de știut că atât senatorii, cât și deputații, în nume personal, au inițiativă legislativă, adică pot propune Parlamentului proiecte de legi.
Iată, vă prezint, foarte pe scurt, câteva problememe care mă preocupă și care urmează a fi prioritare atunci când voi ajunge deputat.
- Elaborarea și adoptarea „Legii tinerilor întreprinzători”
(Un proiect de suflet pe care nu-l voi abandona niciodată)
- De aceasă Lege vor beneficia tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani;
- Se aplică Societăților Comerciale înființate în conformitate cu Legea nr. 31/1990, precum și persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale, care funcționează în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 44/2008;
- Consultanță gratuită cu privire la înființarea unei societăți;
- Scutirea în totalitate de taxele percepute pentru înființarea unei societăți;
- Scutirea societății de impozite pentru o perioadă de 3 ani;
- Interdicția organelor abilitate de a efectua controale în societatea nou înființată pe o perioadă de 3 ani, cu câteva excepții care vor fi prevăzute expres în lege;
- Obligativitatea menținerii societății și desfășurării activității acesteia pe profit o perioadă de încă 5 ani după perioada în care societatea a beneficiat de scutirea de impozite.
- Elaborarea și adoptarea unei noi legi a muntelui
cu avantaje substanțiale acordate locuitorilor din zona de munte și protejarea reală a mediului înconjurător:
- Facilități acordate familiilor de tineri care doresc să se instaleze în zona montană;
- Facilități acordate micilor fermieri din zona montană, care au sau doresc să-și întemeieze o microfermă;
- Protejarea cu adevărat reală a mediului din zona montană și oprirea jafului din păduri;
- Creșterea calității vieții locuitorilor din zona montană.
- Reducerea fiscalității și construcția pe baze solide a „clasei de mijloc” (agenți economici mici și mijlocii);
(În legătură indisolubilă cu primul punct)
Clasa de mijloc, așa cum spuneam, constituie „inima” unei societăți sănătoase. Din păcate, în România, clasa de mijloc aproape că nu există, formarea și consolidarea acesteia fiind imperios necesară în perioada imediat următoare; clasa politică este obligată să reacționeze, în sensul bun al cuvâtului, adoptând imediat un pachet de legi care să resusciteze, așa cum spuneam în comentariile mele, „inima” societății, în speță – clasa de mijloc care, în opinia mea, constituie și un barometrul după care ne putem da seama ce interese majore și, în același timp, meschine au avut guvernanții noștri care au reușit să polarizeze societatea, transformând-o în bogați și săraci, lăsând de izbeliște această importantă categorie socială.
Îmi propun ca prin proiectele de legi pe care le voi iniția să contribui substanțial la construirea unei clase de mijloc puternice și sănătoase, fără de care societatea românească nu poate progresa. Imaginați-vă existența unui trup uman căruia îi lipsește mijlocul și veți constata că așa ceva este o anomalie care nu poate duce decât la deces.
- Reducerea birocrației pentru a accesa mai ușor fonduri europene și sprijin real acordat persoanelor fizice și juridice pentru a intra în posesia și a beneficia de aceste fonduri.
Mă gândesc aici la înființarea prin lege a unei structuri care să acorde gratuit, doritorilor, atât consultanță, cât și întocmirea documentației aferente în vederea accesării de fonduri europene. Structurile existente în cadrul unor ministere ori agenții s-au dovedit a fi nu numai ineficiente, ba chiar, din motive lesne de înțeles, au început să devină o frână în calea întocmirii, depunerii și aprobării proiectelor pentru accesare de fonduri europene.
Nu pot să nu vă reamintesc faptul că și în acest domeniu România suferă tot din cauza guvernanților care, pe baza recomandărilor Comisiei Europene, au întocmit și elaborat Ghiduri de finanțare exagerat de stufoase, foarte greu de descifrat de către cei care doresc o finanțare, făcând aproape imposibilă accesarea fondurilor europene. Pe lângă faptul că aceste ghiduri sunt foarte stufoase, ele apar foarte târziu, cei cărora li se adresează fiind puși în situația de a nu se încadra în timpul necesar pentru depunerea proiectelor de finanțare și aplicarea la programul sau măsura pentru care au fost întocmite.
Anomalii peste anomalii, interese peste interese, acestea sunt de fapt rănile care macină societatea românească și care trebuie vindecate cât mai urgent.
- Reformă radicală în autoritățile administrației publice locale (consilii locale, consilii județene) și în primării;
În luna iulie, Guvernul a adoptat Strategia pentru dezvoltarea funcției publice 2016-2020; o adunătură haotică de asa-zise principii instituționale și de management a căror implementare este estimată la 554,31 milioane de lei, bani veniți chiar din accesarea de fonduri europene, capitol la care suntem, an de an, repetenți. Ce șanse de reușită credeți că avem? Vă dau eu răspunsul: nici una.
Din punctul meu de vedere, reforma în cadrul autorităților administrației publice (locale și centrale) se face numai de Parlament; legi avem numai că acestea sunt retrograde, frânează dezvoltarea sistemului, nu mai corespund evoluției reale a societății și, ca atare, ele trebuie modificate, completate și puse în deplin acord cu realitatea.
Toate aceste schimbări nu pot fi făcute de parlamentari care nu au călcat niciodată într-o Primărie, într-un sediul de Consiliu Județean sau de Prefectură. Schimbările pot fi făcute de oameni care au lucrat în sistem, care cunosc structura și modul de funcționare al acestor instituții.
Cred și chiar afirm cu tărie că mă simt în stare să inițiez această reformă pentru că fac parte din categoria practicienilor dreptului administrativ. Nu neg existența și rolul pe care îl dau teoreticienii dreptului în societate, dar, la catedră, nu în Parlament.
- Impozitarea diferențiată și progresivă a veniturilor obținute din contrate cu statul și autoritățile administrației publice locale
Fără prea multe explicații, este lesne de înțeles legiferarea și aplicarea acestui impozit celor care au obținut venituri din bani publici, impozitarea progresivă a acestor venituri plecând de la cota procentuală de 20% , 30% și 40% ce vor fi stabilite pe grile de venit.
- Confiscarea extinsă a averilor celor care nu pot justifica proveniența acestora
Deși Constituția prevede că „averea dobândită licit nu poate fi confiscată, caracterul licit al dobândirii se prezumă”. Această prezumție poate fi răsturnată în anumite condiții stabilite prin lege organică.
Nouă ne lipsește în prezent această lege organică și care este imperios necesară a fi adoptată în următoarea legislatură a Parlamentului.
Susțin adoptarea unei legi care să permită confiscarea averilor ilicite și pe cale civilă.
Prevederile noului cod penal, prin modificările făcule la recomandarea Comisiei Europene, reglementează parțial confiscarea extinsă a averilor doar pentru anumite infracțiuni săvârșite foarte rar (trafic de droguri, pornografie, terorism etc.), cei care au adoptat acea lege de modificare a codului penal, purtați de anumite interese au restrâns aria infracțiunilor pentru care să se poată face confiscarea averilor obținute ca urmare a săvârșirii unor infracțiuni.
- Susțin și militez pentru reducerea R.C.A.
Rațiunea este simplă: prin reducerea costului poliței RCA obligăm societățile de asigurare la eficientizarea activității lor, reducem sau poate chiar stârpim corupția din interiorul acestor societăți și, nu în ultimul rând, evităm golirea buzunarului beneficiarului poliței de asigurare.
- Sunt pentru creșterea valorii punctului de pensie, majorarea cuantumului pensiei acordate agricultorilor și menținerea, în continuare, a indexării anuale a pensiilor
- Îmbunătățirea legislației cu privire la siguranța cetățeanului
- majorarea pedepselor pentru săvârșirea de infracțiuni contra integrității corporale sau sănătății persoanei, infracțiuni contra libertății persoanei, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, infracțiuni ce aduc atingere domiciliului și vieții private, tâlhăria.
-
majorarea pedepselor pentru infracțiuni săvârșite la circulația pe drumurile publice.
- Acordarea la timp a subvențiilor din agricultură și majorarea acestora la nivel European
Observați ce haos există în această perioadă, câtă incompetență din partea autorităților, toate aceste lucruri trebuie reglementate în așa fel încât să nu se mai repete.
- Acordare de facilități celor care vor să-și deschidă o afacere în domeniul agricol
- consultanță gratuită;
-
scutirea de impozite și taxe pentru o anumită perioadă de timp;
-
prime de instalare în sate pentru cei care vin din orașe și municipii.
- Facilități acordate locatarilor blocurilor de locuințe în vederea reabilitării termice ale acestora.
Deși există un program derulat de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, acesta trebuie îmbunătățit, în sensul de a da posibilitatea Consiliilor Locale de a accesa împrumuturi din bănci pentru plata contribuției autorităților administrației publice, iar contribuția locatarilor să fie proporțională cu veniturile acestora.
De asemenea, lucrările executate să fie considerate lucrări publice, cu avantajele ce decurg din această categorisire.
Simplificarea procedurii de acces la fondurile europene în sensul de a elimina necesitatea prezentării unor documente, care la blocurile construite în perioada anilor 1950-1970 nu se mai găsesc, ori înlocuirea acestora cu alte documente, gen „declarații”.
- Sprijin pentru micii fermieri și cooperativele agricole;
Noua lege a cooperației acordă într-adevăr reduceri fiscale importante pentru membrii cooperatori, dar s-a omis, cred eu, unele lucruri esențiale, și anume: scutirea de impozit pe terenul agricol al membrilor cooperatori, care vin cu teren în cooperativă; scutirea de la plata T.V.A. la cumpărarea mașinilor și utilajelor agricole necesare cooperativei pentru creșterea productivității muncii; simplificarea procedurii de pătrundere cu produsele realizate în supermarketuri; acordarea de subvenții de la bugetul de stat la cumpărarea de mașini și utilaje agricole din producția internă etc.
Vă prezint pe scurt și alte puncte din oferta electorală care, din lipsă de spațiu, nu pot fi detaliate și care, în urma consultării cu dumneavoastră, vor fi reglementate sau nu.
- Modificarea codului penal în sensul de a se „cumpăra libertatea” pentru anumite tipuri de infracțiuni din conținutul cărora rezultă un pericol social redus prin bani, care se vor face venituri la bugetele locale, ori prin executarea de lucrări în folosul comunității;
- O nouă lege a pășunilor care să dea posibilitatea fermierilor să o exploateze în folosul lor;
- Adoptarea unei Legi a pământului care să limiteze vânzarea acestora către persoane fizice sau juridice străine și impunerea unei limite minime a prețului pe metru pătrat ori pe hectar (prețul practicat în U.E.)
- Lichidarea haosului care există în sistemul de pensii și în sistemul de salarizare bugetar, în sistemul sanitar și de învățământ.
- Modificarea legilor electorale în sensul de a exista o perioadă de „prealegere” a candidaților la funcții de demnitate publică, cu cel puțin 6 luni înainte de data alegerilor.
Față de cele prezentate mai sus, vă rog să analizați potențialul fiecărui candidat independent participant în cursa electorală și să decideți în cunoștință de cauză.
Aș fi onorat să obțin votul dumneavoastră în urma căruia să pun în aplicare tot ce am prezentat mai sus și nu numai.
Cu riscul de a mă repeta, vă aduc la cunoștință faptul că eu și rudele mele apropriate nu deținem firme care să-mi capteze interesul în a propune spre legiferare programul prezentat mai sus. Voi lucra numai pentru dumneavoastră.
VOTAȚI CANDIDATUL INDEPENDENT
SPIRIDON IOAN
POZIȚIA 11 PE BULETINUL DE VOT
Noi putem schimba mentalitatea clasei politice!
Un comentariu
Va doresc succes, Domnule Spiridon!