Consilierii județeni vor dezbate și vota, în ședința de vineri, 31 martie, modificarea statului de funcții al Serviciului Public Salvamont Neamț. Practic, vor fi bugetate cele 4 posturi aprobare de Consiliul Județean (CJ) Neamț în 2016, care suplimentează schema de personal a instituției, care deservește 240.000 ha de zonă montană. Proiectul prevede transformarea “a două posturi vacante de referent, studii medii, treaptă profesională debutant, poz. 9 și 10 în statul de funcții, în salvator montan, gradul II, studii superioare. (…) Prezenta hotărâre va intra în vigoare începând cu data de 1 aprilie 2017, sub condiția încadrării în cheltuielile bugetare aprobate”.
Șeful Serviciului Salvamont, Raul Papalicef, a spus că “posturile au fost aprobate la sfârșitul lui 2016 și în urma adreselor făcute la Consiliul Județean Neamț, că de ani de zile suntem sub limita de personal, s-au aprobat 4 posturi. Acum așteptăm bugetul și să le scoatem la concurs. Noi am cerut 3 posturi de referent de specialitate și un post de muncitor. La noi nu există multă forță de muncă calificată, ca să ai un salvator îți trebuie 2 ani, pentru modulul de pregătire și toate atestatele necesare”.
Serviciul Salvamont are 5 angajați, 3 externalizați și un manager. Conform normativului, dacă se ia în calcul suprafața montană, activitățile, cele două parcuri naționale și unul natural, la Salvamont ar trebui să lucreze 18 persoane. Din punct de vedere financiar, un salvator montan ” are un salariu minim de 1.200-1.400 lei, net, însă… nu se plătesc orele suplimentare, sâmbetele și duminicile, plus sărbătorile legale, când activitatea este intensă“, a mai spus Papalicef. Și bugetul instituție va fi sărac, cel puțin până la prima rectificare. Proiectul bugetului județului, care va fi supus spre aprobare tot pe 31 martie, prevede pentru Serviciul Salvamont Neamț cel mai mic buget dintre toate instituțiile subordonate CJ Neamț: 530.000 lei. (Gianina BUFTEA)