Într-o perioadă în care se tot vorbește despre lipsa de medici, despre greutatea de a găsi specialiști, la Spitalul Județean de Urgență Piatra Neamț pare că se depun toate eforturile ca unitatea să devină total neatractivă pentru medici.
Pe site-ul spitalului, există o rubrică, numită ”Părerea pacientului”, unde aceștia sunt invitați să-și lase considerațiile, să ofere sugestii, să-și expună nemulțumirile etc. Un fel de Condică de sugestii și reclamații de altădată.
E de la sine înțeles că respectiva rubrică îndeamnă la un limbaj civilizat și presupune o minimă moderare a mesajelor, pornind de la ideea că s-a vrut a fi o posibilitate oferită pacienților pentru a-și spune părerea, nu pentru a se manifesta vendete profesionale sau pentru a se executa comenzi în interesul unor persoane ori instituții.
Din păcate, în indiferența tuturor – a conducerii spitalului, a Colegiului Medicilor, chiar a medicilor respectivi -, rubrica a devenit locul unor adevărate execuții ale unora din medicii spitalului, cu nume și prenume în clar, cu acuzații directe de incompetență, de malpraxis.
Directorul interimar al spitalului, avocatul Liviu Negelschi, care ar fi putut mânca o pâine bună reprezentând medicii în eventuale procese cu spitalul, al cărui site găzduiește asemenea lucruri, s-a declarant surprins și a cerut timp, să se lămurească, să vadă despre ce este vorba! După jumătate de zi, pare că nu s-a lămurit încă, întrucât nici până la această oră nu și-a exprimat opinia. Poate o va face pe același site, la aceeași rubrică…
Așteptăm un punct de vedere și de la Colegiul Medicilor, for profesional care are asumată obligația de a apăra prestigiul și onoarea medicilor.
A nu se înțelege greșit: dreptul la opinie este liber.
Un pacient sau un aparținător poate și trebuie să reclame atunci când consideră că a fost tratat rău cineva, că nu a fost îngrijit potrivit standardelor, protocoalelor și, mai ales, a legilor. Trebuie, însă, să facă asta asumat, nu sub nume fictive, pe site-ul oficial al spitalului.
Un al doilea aspect este că, la rubrica pacientului, sunt postări care nu au nicio legătură cu pacienții. Se vorbește despre revendicări salariale, despre bonuri de masă, apar bârfe de spital, etc. Semn că ori nu există moderator, ori este unul interesat în a menține o stare de lucruri tensionată în cea mai mare unitate spitalicească din județ.
Pe site, se vorbește despre ieșit în stradă, despre proteste, despre faptul că Spitalul este ”un spital al morții”. Chiar presupunând că ar fi adevărat, este o dovadă de prostie managerială, ca să nu spunem plăcere perversă, să găzduiești asemenea opinii, neasumate de nimeni, dar, aparent, postate de toată lumea.
Ciudată ar putea fi și tăcerea medicilor executați în piața publică a site-ului, a colegilor acestora, care ar fi trebuit să-i sprijine, a șefilor de secții, care ar fi trebuit să ridice problema în fața conducerii, a Consiliului Județean. O explicație ar putea fi faptul că aceștia nu acordă niciun interes și nici măcar o secundă din timpul lor site-ului spitalului în care lucrează. Totuși, calomnia e calomnie peste tot în spațiul public, chiar și într-unul de inspirație restrânsă, precum pagina oficială a Spitalului Județean de Urgență.