Cât dispreț și aroganță există la nivelul administrației locale, județene și naționale se poate constata din două documente, oficiale, asumate, ștampilate și expediate.
În primul caz, e vorba de un răspuns oferit de Consiliul Județean Neamț unei primării de comună, care are ghinionul de a se afla, din vremuri imemoriale, pe traseul actualului drum național Piatra Neamț – Bicaz. Primarul a cerut ”refacerea cât mai urgentă a podului de la Preluca” și refacerea ”tronsonului Piatra Neamț-Bicaz” și s-a adresat Consiliului Județean. Care Consiliu și-a declinat cu talent competența către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., Direcția de Mentenanță Drumuri Naționale și Autorstrăzi și a atașat la această eleganță un răspuns absolut fabulos al companiei naționale, semnat de celebrul Narcis Neaga, în calitate de director general.
Ce spune domnul Neaga? Că pe porțiunea de la Piatra Neamț nu există gropi, ci doar denivelări! Care au apărut nu pentru că ar fi fost lucrări de proastă calitate, ci din cauza traficului greu! Ca și cum drumul respectiv ar fi avut ca public țintă doar traficul ușor și foarte ușor, eventual pe două roți sau, și mai bine, pe role.
Explicația oferită de paznicii bunei stări a drumurilor naționale este halucinantă: ”Drumul național DN 15, sector Piatra Neamț-Bicaz, km 288+800- km 309+570 nu prezintă gropi, ci doar denivelări apărute din cauza desfășurării traficului greu, cu predilecție ce transportă lemn, mai mult sau mai puțin legal”.
Sublinierea aparține redacției. Dincolo de competențele în întreținerea și repararea drumurilor, ar fi foarte interesant de aflat de unde știe dl. Neaga cât lemn se transportă legal sau ilegal și, mai ales, ce legătură are legalitatea transportului cu starea drumului? Dacă lemnul era transportat legal, drumul nu mai avea denivelări?
În rest, ca răspuns la durerea primarului în cauză, se spun povești de adormit copiii: că se dorește ca, în 2019, să se aștearnă covor asfaltic, dacă vor fi bani la buget.
Iar cu podul de la Preluca rămâne cum s-a stabilit: se reia povestea cu verificările de laborator care au demonstrat că, la data construcției, podul era bun, dar că s-a degradat în timp și de aceea sunt necesare lucrări suplimentare, fără ca nimeni să spună când va fi dat în folosință și fără să-și asume cineva prostia inițială de la pornirea lucrării.
3 comentarii
Tot drumul Piatra Bicaz e praf , cu denivelari si antic , nemodernizat .
Poate ar trebui insistat cu mai multe articole si pe starea extraordinar de proasta a drumului Bicaz – Poiana Largului, pe care nu doar ca sunt gropi cu ghiotura, dar si surpari, culminand cu jumatatea de sosea surpata in apropiere de Poiana Largului, chiar in curba fara vizibilitate, unde au loc frecvent accidente. Ca sa nu mai zic ca pe acest tronson circula intr-o veselie tiruri de mare tonaj, in conditiile in care e interzis accesul cu masini peste 13 tone (un tir gol are 14 tone). Si ne mai miram ca se surpa soseaua… Anul acesta nici nu si-au mai batut capul sa o carpeasca.
In colecția Mesagerul găsiți mai multe materiale, inclusiv filmate, despre acest așa zis drum