Apa Serv zice: Primăria Piatra Neamț nu a ținut cont de situația utilităților prezentată de acum câțiva ani și a proiectat stații inteligente peste conducte cu durata de viață expirată

Avariile repetate anunțate de către Apa Serv SA și relația cu Primăria Piatra Neamț în privința conductelor care se află în zona viitoarelor lucrări în zona coridoarelor de mobilitate urbană au constituit tema conferinței de presă a directorului Bogdan Mușat de la Apa Serv SA Piatra Neamț, de astăzi, 22 iulie. Dacă în privința avariilor nu pare să existe soluții rapide, cealaltă problemă a fost discutată în detaliu.

În chestiunea proiectelor  Primăriei Piatra-Neamț de pe Bulevardul Traian el a  explicat că problema a fost discutată cu Primăria Piatra-Neamț încă de la momentul elaborării proiectului de mobilitate urbană, acum câțiva ani. Emiterea avizului favorabil acum din partea ApaServ pentru începerea lucrărilor pe bd. Traian conține inclusiv clauza privind înlocuirea țevilor expirate pe banii Primăriei Piatra-Neamț. „Din păcate, la momentul când a fost emis avizul, cei care au făcut proiectul pentru obiectivul de mobilitate urbană nu au ținut cont de aceste aspecte, cu toate că au fost semnalate. Acum urmează să construim, pe conductele de apă, stații inteligente de troleu, autobuz și așa mai departe! Nu sunt singurele rețele, cele de apă și canal afectate, presupun că sunt și cele de energie electrică afectate și cele de gaz, cam toți operatorii de utilități publice se confruntă cu astfel de probleme.

Din fericire, și din strânsa legătură pe care am avut-o cu cei de la Piatra-Neamț, s-au găsit soluții, am avut o discuție și cu echipa care manageriază contractul și cu constructorul companiei, au fost și vizite în teren realizate de constructor, managerul de contract și colegii de la tehnic în care s-au stabilit efectiv pașii de lucru și unde sunt necesare înlocuirile de conducte. Vor fi făcute pe cheltuiala investitorului. Unde este posibilă relocarea acelor stații proiectate pe conductă, se va proceda ca atare.În avizul emis în 2021, la pct. 7,în zona de amplasament propus pentru stațiile 1,4, 6, există conducte de apă potabilă și menajeră conform planului de situație anexat. De ce le-au stabilit acolo, trebuie întrebat proiectantul”.

Directorul Bogdan Mușat a amintit și de proiectul POIM prin care vor fi înlocuite rețelele expirate din municipiul Piatra-Neamț, dar a ținut să sublinieze că nu este posibilă o armonizare cu proiectul primăriei. Lucru, de asemenea, cunoscut. ”Țevile expirate trebuiesc înlocuite – în situația de față, investitorul are obligația de a schimba conductele expirate, adică UAT – ul. Avem discuții cu cei de la primărie pe tema asta, sper să le aducem într-un punct final în care să stabilim ce e de făcut și cine va schimba acolo, având în vedere că și noi avem pe POIM înlocuirea acelei conducte. Din păcate, POIM -ul este în etapa de a finaliza studiul de fezabilitate în urma observațiilor primite de la experți, urmând ca la finalul lunii august sau poate mai devreme să depunem SF final și să continuăm procedura obținerii aplicației de finanțare. Deci, clar va fi după realizarea obiectivelor propuse de Primăria Piatra-Neamț”, a adăugat directorul ApaServ.

Este evident că, în aceste condiții, pentru a realiza proiectul de mobilitate urbană așa cum a fost el conceput, Primăria Piatra-Neamț are nevoie de fonduri consistente, în afara finanțării proiectului.

C.I.

One comment

  • Sorin

    iulie 22, 2021 at 10:33 pm

    Domnule director, aveți o grămadă de “experți tehnici” și juriști in companie. Ori sunt paraleli cu subiectul ori vor sa o pună (puneți) de o “combinație”. Nu cumva rețelele in cauză fac parte din sistemul zonal Piatra Neamț (de la captarea Vaduri și până la Zănești) ? In acest caz proprietarul rețelelor este UAT Judetul Neamț și nu UAT Municipiul Piatra Neamț. Cum sa investească primăria in înlocuirea unor rețele expirate care nu ii aparțin ? In secunda doi camera de conturi va imputa cheltuielile celor care le au aprobat. Devierea rețelelor este altceva. Atunci da, s ar putea vorbi de o cheltuială a primăriei pentru un interes propriu. Citiți va rog cu atenție contractul de delegare a gestiunii și veți vedea că obligația înlocuirii conductelor expirate este a administratorului (în speță Apaserv) și nu a proprietarului (UAT ul in cauză) . Este prevăzut și mecanismul de finanțare (așa numitul fond IID, întreținere – inlocuire – dezvoltare, care are surse de alimentare foarte consistente). Faptul că, in mare parte, fondul este epuizat pentru alte cheltuieli (legale, dealtfel) este o altă discuție, care tine de managementul companiei .

    Răspuns

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *