Guvernanții au hotărât să mărească, din pixul guvernamental, cuantumul salariului minim pe economie, care crește de la 1 ianuarie 2022, la 2.550 lei brut, cu un procent de 10,8%. După plata taxelor către stat, angajatul plătit astfel va avea în mână cu 138 lei mai mult, respectiv 1.524 lei. Hotărârea de Guvern a fost publicată în Monitorul Oficial încă din octombrie, dar este important de reamintit că de la începutul acestui an este obligatorie. De notat că majorarea a fost decisă înainte de investirea noului guvern Ciucă și a cimentării alianței PSD-PNL-UDMR.
Să remarcăm că nu mai avem o departajare legată de studiile superioare și că singurul domeniu în care funcționează alte reguli privind salariile rămâne cel al construcțiilor. În acest domeniu, salariul minim de 3.000 de lei brut. Angajații în construcții nu plătesc, de exemplu, contribuția la sănătate, dar beneficiază de ea, în felul acesta netul ajunge la 2.362 lei.
(V.B.)

Mesagerul Bacău Felicitări! Alexandru-Ioan Jicu aduce Aurul la Bacău. România cucerește 5 medalii la Olimpiada Internațională de Astronomie și Astrofizică din Vietnam!
ZCH FOTO. Accident în Botești. Doi motocicliști au ajuns la spital
NewsEdge Povestea monumentului cepei din Pericei, județul Sălaj. Are aproximativ 6,5 metri și un record mondial
BusinessEdge Acțiunile producătorului de semiconductoare TSMC ar putea crește după 15 octombrie. Care sunt condițiile așteptate de analiști





