Viitoarea numire a Florentinei Moise în funcția de inspector școlar general a stârnit deja fluvii de entuziasm social-democrat și mârâieli molcome liberale, dar toată lumea pare să se fi împăcat cu situația. Noi, mai neștiutori în ale legislației, punem o întrebare aparent retorică: cum vine în postura de general o persoană care presta activitate asumată la Consiliul Județean Neamț? Și nu orice fel de activitate, fiind ditamai director adjunct al unei direcții cu nume kilometric. Este știut faptul că pentru a ocupa o funcție de conducere în învățământ trebuie să lucrezi în învățământ. Dacă aruncăm o privire pe declarația de avere a doamnei Luca- Moise Florentina, consistentă, fără îndoială, observăm că ea apare (și)cu un job în Parlamentul României, în calitate de consilier parlamentar. Nu este foarte greu să afli și al cui, Remus Munteanu fiind parlamentarul fără experiență care a avut nevoie de sfaturile unui șef de organizație PSD. Exact pentru acest post a părăsit Florentina Moise, cel mai probabil prin detașare, postul ocupat la Casa Corpului Didactic Neamț, ca să fie consilier parlamentar!
Că după aceea a ajuns la Consiliul Județean Neamț e altă poveste, în definitiv orice om capabil nu se teme de două job-uri, dacă nu cumva între timp a renunțat la sinecura din Parlament. Dacă a renunțat, iarăși nu-i o problemă, în condițiile în care a anunțat acest lucru la forul tutelar, adică CCD, de unde a plecat la…Parlament. Mai ales că de câteva zile bune, de la începutul lunii, ea a fost văzută la muncă la … Casa Corpului Didactic, tocmai ca să poată fi numită general.
Întrebări:
- Casa Corpului Didactic Neamț are vreo hârtie prin care să i se aducă la cunoștință că doamna Luca-Moise Florentina presta la Consiliul Județean? Nu vorbim aici că tot județul știa asta, dar o chestie birocratică parcă tot trebuia făcută. Dacă a fost, foarte bine, dacă nu, întrebarea este de ce?
- Este compatibilă păstrarea catedrei din învățământ cu activitatea de la Consiliul Județean, având în vedere că nu prea am auzit de detașare de pe o catedră, indiferent care o fi ea, pe un post de conducere la o instituție bugetară?
- Inspectoratul Școlar, prin juriștii săi, ne poate lămuri care a fost statutul profesional al persoanei pe perioada cât a prestat la Consiliul Județean, nu la Parlament, că acolo legea permite în mod clar? Celor de la minister, de la personal, nu le adresăm această întrebare, pentru că pentru ei lucrurile sunt clare, au un ordin de executat și apoi domna Florentina vine de la…CCD. Unde nu a prestat decât acum, șmecherește, ca să poată fi numită pe post.
În mod clar, numirea s-a făcut cu o mică ocolire a cadrului legal. Nimeni nu și-a bătut capul cu asemenea întrebări, pentru că suntem obișnuiți cu șmenăreala politică, cu angajări de formă, pentru ca apoi să ajungă niște personaje în funcții publice importante. În unele cazuri, la case mai mici, primării, instituții publice regionale sau județeane s-a lăsat cu dosare penale, aici sigur nu este cazul. Doar pentru stricta curiozitate a publicului dornic să învețe cum poți deveni o persoană publică importantă, poate Inspectoratul și CCD ne lămuresc când, unde și pe ce perioadă a plecat din învățământ viitorul general. Și, bineînțeles, dacă pe perioada cât muncea la Consiliul Județean și-a putut păstra, legal, catedra. Pentru că, dacă-i legal, nu putem decât să salutăm această măzăceală legislativă care poate transforma – fără bagheta lui Harry Potter – pe oricine într-un general. Fie el și în învățământul nemțean.
Valentin Bălănescu
P.S.: Nu vă grăbiți, cei care aveți această sarcină, să răspundeți în locul instituțiilor amintite, noi doar întrebăm, nu acuzăm.
3 comentarii
Imi place la nebunie P.S.-ul !
Decat un raspuns : prin aerobica … !
Mai contează? Mai contează cine, când și cum?
Învățământul românesc e deja praf. Și pulbere. Decât.