Pe măsură ce lumea noastră modernă evoluează, înțelegem că banii încă fac lumea să se rotească, dar modul în care ei sunt procesați, transferați și stocați continuă să progreseze atât de rapid. Când vine vorba de diferite metode de plată, este imperativ ca managerii de companii să înțeleagă avantajele și dezavantajele acestora, pentru a se asigura că nu își expun afacerea la niciun risc inutil.
Pe lângă opțiunea evidentă a plății tradiționale în numerar, există diverse metode populare de plată, iar fiecare în parte aduce beneficii diverse.
O metodă de plată cu care mulți sunt familiarizați e cardul de debit. Fie că este vorba despre plata la un supermarket sau într-un mall, plățile cu cardul de debit (nu transferurile bancare de debit direct) sunt una dintre cele mai rapide și mai sigure modalități de a cheltui bani fără a fi nevoie să ai stocate sume incomensurabile. Cei mai populari furnizori de servicii de card de debit sunt Visa, Mastercard și Maestro. În multe circumstanțe poate fi evidențiată importanța plăților cu cardul de debit ca alternativă la plățile în numerar, datorită capabilităților sale rapide și hands-free.
În mod similar, toate afacerile ar trebui să fie capabile să proceseze plățile cu cardul de credit. Cei mai populari trei emitenți de carduri de credit sunt Visa, Mastercard și American Express. Deși toți trei sunt clasificați drept sisteme de procesare a plăților, Visa și Mastercard nu emit carduri de credit direct consumatorilor. În schimb, ei oferă liberă alegere băncilor și instituțiilor financiare să-și emită cardurile.
Consumatorii sunt adesea dornici să achite cu cardul de credit datorită protecției pe care o primesc pentru articolele cu valoare mare. Cunoscută și sub denumirea de „rambursări”, această protecție ascunsă înseamnă că este aproape 100% garantat că îți vei primi banii înapoi dacă nu primești bunurile sau serviciile solicitate.
Apple Pay și Android Pay sunt metode de plată care merg mână în mână cu un smartphone. Ele încorporează aceeași tehnologie, RFID, utilizată pentru a procesa plățile contactless. Apple Pay și Android Pay sunt ambele exemple de aplicații de plată NFC – la fel și servicii de plată similare, cum ar fi Samsung Pay și Google Pay. Odată ce clienții și-au stocat detaliile cardului de debit sau de credit în „portofele electronice” relevante, ei pot efectua plăți.
Atâta timp cât ați configurat și adăugat unul sau mai multe carduri bancare, puteți efectua o achiziție cu Apple Pay pe Apple Watch. Un alt avantaj al Apple Pay este că poate fi utilizat pe diferite platforme. De exemplu, PokerStars a integrat-o în platforma sa online ca metodă de plată, facilitând astfel distracția utilizatorilor. Apple Pay este eficient, deoarece permite atât depunerile, cât și retragerile pentru jocurile de poker accesate de pe un laptop sau smartphone.
Plățile biometrice nu sunt foarte frecvent utilizate, dar majoritatea smartphone-urilor mobile au tehnologie biometrică pentru a debloca dispozitivul. Multe aplicații, cum ar fi aplicațiile bancare, necesită aprobare biometrică pentru a accesa datele stocate în interior. Tehnologia biometrică este o modalitate incredibil de sigură de a verifica plățile. Datele nu pot fi falsificate cu ușurință și totul e rapid și convenabil pentru a face achiziții, online și offline.
Poate cel mai de viitor tip de plată este criptomoneda. Valoarea Bitcoin și a altor criptomonede este la mare căutare, deși sunt privite de unii ca o investiție volatilă. Este imposibil de concluzionat cu vreo certitudine asupra viitorului sistemelor de plăți prin criptomonedă și asupra rolului pe care îl vor juca ele în dezvoltare. Cu toate acestea, se preconizează că va avea loc o schimbare fundamentală a plăților, așa cum nu am mai văzut-o până acum. Mulți dintre jucătorii mari actuali vor fi înlocuiți cu noi participanți. Câțiva titulari pot fi suficient de agili pentru a se adapta și a supraviețui.
Efectuarea plăților prin e-mail este o altă modalitate fără efort pentru clienți/consumatori de a plăti pentru bunuri/servicii online. PayPal – cel mai important sistem de plată online din lume – folosește adrese de e-mail pentru a trimite și a primi plăți la nivel global. Plata prin link este o opțiune de plată excelentă pentru companiile specializate în marketing prin e-mail, deoarece le permite clienților să plătească pentru bunuri prin deschiderea unui link în e-mail, care îi trimite apoi la o pagină de plată securizată, unde pot finaliza tranzacția fără nicio bătaie de cap.
Oferirea unei game largi de metode de plată poate să nu fie cea mai rentabilă practică pentru o companie, dar, în același timp, nimeni nu își dorește să fie pionul care poate înainta într-un singur mod. Dacă o afacere poate atinge un echilibru cordial între acceptarea plăților care sunt atât favorizate de clienți și în bună aliniere cu modelul de afaceri, atunci aceasta se află pe drumul cel bun.