Primarul Andrei Carabelea, secondat de city-mangerul Vlad Moscalu și viceprimarul Marius Irimia, au susținut astăzi, 19 august, o conferință de presă la sediul Primăriei Piatra-Neamț având ca temă principal stadiul lucrărilor pe coridoarele de mobilitate.
„Astăzi, orașul Piatra-Neamț trece printr-un proces complex de modernizare. Avem lucrări semnate și, în mare parte, începute de peste 200 de milioane de lei, contracte de execuție de o valoare istorică, fără precedent în municipiul Piatra-Neamț. Doar pe ceea ce înseamnă coridoare de mobilitate avem lucrări de peste 150 de milioane de lei, la care se adaugă lucrări de aproape 15 milioane de lei, partea municipiului, investiție în rețeaua de alimentare cu apă și canalizare a orașului, pe lângă acestea mai sunt și investiții ale altor operatori de utilități, cărora le mulțumesc pentru că au înțeles necesitatea și oportunitatea de a viabiliza aceste lucrări de modernizare a orașului, inclusiv prin cele de modernizare a rețelelor de utilități din subteran”, a declarat primarul Andrei Carabele la începutul conferinței de presă, referindu-se la lucrările pe care le efectuează DelgazGrid de înlocuire a conductelor de gaz metan și la cele privind rețeaua de fibră optică.
La începutul lunii iulie, au început lucrările pe coridorul de mobilitate Dimitrie Leonida-1 Mai care include și podul de peste Cuiejdi din zona Piața Centrală. Timp de o lună aici s-a lucrat la o capacitate de numai 5%, intervenind probleme în relația cu compania județeană Apa Serv S.A. Neînțelegerile vizau conducta principal de apă care ar fi trebuit schimbată. Discuțiile și corespondența purtate timp de o lună pe traseul Primărie – Apa Serv – Consiliul Județean au dus la o înțelegere care va permite „relansarea lucrărilor”.
De săptămâna viitoare, primarul a dat asigurări că se va lucra „cu toate pânzele sus, cu toate forțele mobilizate pentru modernizarea acestui tronson”, întârzierea de aproximativ 5% („dacă nu ar fi existat aceste neînțelegeri probabil am fi avut trotuarele rezolvate și chiar și un prim strat de asfalt”) urmând să fie recuperată foarte curând.
În privința podului de peste Cuejdi, unde ar fi trebuit să înceapă lucrări de consolidare, constructorul, tocmai pentru a fi sigur că sunt probleme, a cerut o reexpertizare pentru a vedea dacă acesta nu ar trebui să fie de fapt demolat și construit de la zero. În final, au fost confirmate expertizele anterioare și se păstrează tema de proiectare inițială: podul va fi consolidat și folosit pe trei benzi de circulație și cu acces pietonal, lângă el urmând să fie construit un alt pod, cu o bandă de circulație și trotuar pentru pietoni.
Coridorul care cuprinde str. Mihai Viteazul de la Sala Polivalentă până pe strada Petru Rareș, va beneficia de începerea lucrărilor imediat după semnarea contractului pe dirigenția de șantier, cel mai probabil săptămâna viitoare.
Mai complicată este situația pe cel de-al treilea coridor, cel de pe Bulevardele Traian și Decebal, unde sunt deja în execuție lucrări de înlocuire a conductelor de gaz metan și de fibră optică, și urmează cele de înlocuire a rețelei de alimentare cu apă și canalizare.
„Aici vom avea un contract finanțat prin Programul național Anghel Saligny, în valoare de aproape 15 milioane de lei, reprezentând o rețea nouă de apă și canalizare de la mallul Shoping City până în fața Colegiului Tehnic Gheorghe Cartianu”, a precizat primarul Carabelea.
Angela Croitoru