Există legende ce susțin că sticla ar fi fost inventată de către fenicieni. Un echipaj de navigatori ce a acostat la mal și dorea să gătescă, negăsind o piatră pentru a susține oala, a folosit azotat de potasiu, un component al sodiului ce se afla la bordul navei. Temperatura ridicată a focului a topit azotatul de potasiu, iar acesta s-a amestecat cu nisipul de pe plajă, rezultând o substanță ce semăna cu sticla lichidă. Mit sau legendă nu se știe exact, însă ceea ce este cert este faptul că în Siria au fost descoperite urme ale unor vechi ateliere de sticlărie.
Alin Acsinte a început de unul singur, în 2008, întorcându-se acasă, în Piatra-Neamț, de la studii din Iași, o afacere în domeniul sticlei. De la un compresor și un sistem arhaic de sablat (mătuit-n.r.) sticla a construit, în timp, o afacere de aproape 3 milioane de lei, care urcă mereu pe prima treaptă a podiumului Topului Firmelor Nemțene în ultimii ani. Acum are în spate o echipă de profesioniști formată din 17 oameni, fiecare expert în ceea ce face, atât pe partea de producție, cât și în vânzări. Inginer de mediu ca profesie, absolvind facultatea de hidrotehnică din cadrul Universității Gheorghe Asachi din Iași, a găsit un domeniu de nișă – prelucrarea și designul sticlei – dedicându-și timpul, energia și banii acestei afaceri.
“Am crezut că, dacă muncesc, toate lucrurile vor merge de la sine. Am înțeles, în scurt timp, că mai întâi trebuie să înveți un lucru și abia pe urmă să îl faci, mă refer în primul rând la managementul unei firme. Încercând să fiu autodidact în toate m-am lovit de multe încercări, am trecut prin multe necazuri și greutăți, în principal din cauza dărilor la stat care mi-au și sufocat firma la un moment dat și am intrat în insolvență. În 2013 am înființat noua firmă, a fost o perioadă foarte dificilă, cu multe nopți nedormite gândindu-mă cu ce și unde am greșit. Nu reușeam să înțeleg de ce muncesc zi lumină și datoriile se acumulează din ce în ce mai multe și nu mai reușesc să ajung la liman?! Aveam datorii la furnizori, datorii la stat, împrumutasem bani de la părinți, de la prieteni, de la toate cunoștințele mele personale și nu făceam decât să acopăr găuri și să apară altele. Am conștientizat atunci că am nevoie să învăț și am început să fac cursuri de management, am început să urmez cursurile și am realizat cât de multe lucruri din această activitate nu le știam. Însă, din 2013, am început efectiv să urcăm din toate punctele de vedere”, își amintește Alin Acsinte.
Creștere constantă pe piața de profil și zero migrație a salariaților
După mai multe cursuri și cărți studiate despre conducerea firmei și-a fixat câteva principii generale de aplicat în afaceri. Primul este că din orice greșeală trebuie să înveți și s-o transformi într-o reușită. Un al doilea principiu pe care îl aplică cu succes este acela că nu poți să pretinzi ca lucrurile să meargă mai bine dacă faci aceleași lucruri mereu. Pentru a evolua ai nevoie de schimbări, în primul rând în mentalitate. Toate deciziile privind activitatea, marketingul și managementul firmei le-a luat de-atunci încoace, împreună cu colegii, aplicând în primul rând aceste principii și altele învățate în ani de studiu și de greșeli.
Primele utilaje de prelucrare a sticlei le-a achiziționat cu credite bancare, iar în 2018 a făcut un pas important în dezvoltarea logistică a afacerii printr-un proiect european pe POR 2014-2020, prin care și-a utilat firma cu toate utilajele necesare, noi și moderne, pentru produsele din sticlă securizată, iar, complementar, a rămas la prima dragoste – designul, sablarea și vitraliile.
După 2013, an care a marcat începutul unei creșteri importante și constante a afacerii, 2018 a fost un alt jalon care a adus o creștere a activității pe toate palierele, odată cu noile utilaje, iar anul trecut firma a marcat cea mai mare cifră de afaceri de până acum a firmei Herra, cu peste 60% față de 2021. Rezultatele remarcabile s-au concretizat în locurile II și III în 2013-2014 și de atunci încoace firma este mereu pe locul I în Topul firmelor nemțene organizat de Camera de Comerț și Industrie Neamț. O altă bilă albă în dreptul firmei Herra Piatra-Neamț este inexistența migrației salariaților. Alături de Alin au rămas, din 2013, 4 salariați, profesioniști, oameni de bază care au crescut odată cu el în companie, lor adăugându-li-se mereu an de an alții, până la echipa de 17 profesioniști de astăzi.
“Pentru noi chiar este un motiv de mândrie faptul că acești oameni au rămas în firmă, noi îi stimulăm cu bonusuri de tot felul, ieșim periodic cu soțiile la restaurant. Această migrație zero a salariaților este primul indicator că am reușit să aducem condițiile salariale și cele de lucru la un nivel pe care angajații noștri îl agrează”, spune Alin Acsinte cu mândrie.
Unul dintre angajați este pictor de profesie, cel care realizează partea de design vitralii, personalizate în funcție de client. Chiar dacă firma respectă cerințele, nu face niciodată rabat la partea tehnică care asigură siguranța produselor.
Produse: panou duș walk-in, cabină duș, sticlă sablată, uşi din sticlă securizată, placări cu sticlă securizată, compartimentări sticlă securizată, vitralii, oglinzi decorative, mobilier din sticlă, balustrade sticlă, faţade spaţii comerciale.
Servicii:
– proiectare gratuită
– modele personalizate unicat
– consultanţă gratuită
– soluţii tehnice adecvate
– transport și montaj asiguratCele mai apreciate produse sunt cabinele de duș din sticlă și compartimentările comerciale, în special cele tip office, apoi balustradele de sticlă, sablările, vitraliile și ușile din sticlă securizată. Întreţinerea suprafeţelor de sticlă este foarte uşoară, o simplă ştergere cu substanţele adecvate fiind suficientă.
Portofoliu de clienți unici și business to business
Prin natura produselor, fiecare vânzare se face către un client unic și este personalizată, personalul de la vânzări ajungând expert în produse, oferta se face pliat pe necesitățile și preferințele estetice ale fiecăruia. Din acest motiv, acum marketingul firmei urmează să primească un soft de vânzare personalizat care va genera singur fiecare componentă a produsului configurate în funcție de informațiile oferite. Firma lucrează numai pe bază de comandă și asigură transportul, montajul și reglajele necesare conform garanției de 12 luni.
Un client de care Alin Acsinte își amintește cu nostalgie este Maica Elena, stareța unui așezământ monahal ctitorit de Părintele Iustin Pârvu la Poarta Albă, în Constanța. Mănăstirea construită de părintele Pârvu a dat comandă pentru vitralii la Herra și chiar Alin Acsinte s-a ocupat de acea comandă.
Marketingul firmei este în acest moment axat pe clienți din nord-estul țării, Neamț, Iași, Suceava, Botoșani și Vaslui și urmează extinderea pe întreg teritoriul țării. Pe segmentul business to business există contracte ferme cu firme, în special din zona producătorilor de tâmplărie PVC, dar unul din obiectivele firmei este crearea unei rețele de dealeri care să asigure și partea de montaj pentru ca firma să poată crește capacitatea de producție.
Ultimele achiziții ale firmei Herra sunt un cuptor de securizare care va putea deservi și alți competitori de pe piața sticlei securizate, un alt utilaj de prelucrare automată de tip CNC și alte utilaje, investiții care vor veni la pachet cu o extindere a spațiului de producție cu încă 1.700 de mp. Toate acestea vor genera o creștere exponențială a activității și vor fi un pas important în atragerea de noi clienți și de vânzări către terți, care vor face parte din viitoare rețea de dealeri.
Material realizat de Angela CROITORU
Un comentariu
Profesioniști & oameni cu suflet, de 7 stele!!!