Sfidând toate atacurile venite din cele patru zări, din pricini pe care doar politicienii versați le pot înțelege, Gheorghe Iacob, primarul comunei Sagna, continuă să atragă fonduri și investiții pentru comunitate. Recent, au fost aprobate încă patru proiecte, care se adaugă celorlalte realizate în anii din urmă: reabilitarea Școlii Gimnaziale din satul de reședință a comunei, modernizarea iluminatului public local, achiziționarea unui utilaj pentru diverse lucrări din comună și stații de încărcare electrică pentru autovehicule. Toate se vor adăuga la zestrea deja existentă a comunității, și, cu toate că nu sunt sume uriașe, sunt foarte importate pentru viața de zi cu zi a oamenilor de pe aceste locuri. Firește, orice leu adus în comună, care nu are tangență cu bugetul local, este un plus pentru fiecare.
Reabilitarea termică a Școlii Gimnaziale Sagna
Contract de finanțare între părțile contractante:
Administrația Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul București, Splaiul Independenței, nr 294, reprezentantă legal prin Laurențiu-Adrian Neculăescu, președinte, în calitate de finanțator, denumit în continuare AFM și beneficiarul Comuna Sagna, cu sediul în județul Neamț, prin:
– reprezentant legal – împuternicit Iacob Gheorghe
– responsabil de proiect Iacob Gherghe
Art 1
Obiectivul contractului
AFM acordă beneficiarului o finanțare nerambursabilă, denumită în continuare finanțare, în sumă de 1.665. 050, 96 lei, reprezentând 90% din valoarea cheltuielilor eligibile, pentru realizarea proiectului ”Reabilitare termică pentru clădirea Școlii Gimnaziale localitatea Sagna, comuna Sagna, județul Neamț”.
Finanțarea se acordă numai pentru cheltuielile eligibile, prevăzute în anexa nr. 1, la prezentul contract și numai în limita sumei prevăzute la punctul 1.
Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele criterii generale:
- a) sunt contracte după aprobarea cererii de finanțare și realizate, recepționate și facturate după semnarea contractului și pe perioada de execuție a proiectului, cu excepția cheltuielilor aferente realizării serviciilor de proiectare, studii, consultanță, audit energetic și expertiză tehnică, precum și celor prevăzute în Art. 11, al (1), lit. c), din ghidul de finanțare, care pot fi realizate anterior încheierii contractului.
Modernizarea iluminatului public
Contract de finanțare nr. 440/F/GES/30.12.22
Părțile contractante: Administrația Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul București, Splaiul Independenței nr 294, corp A, sector 6, reprezentată legal prin Laurențiu-Adrian Neculăescu, președinte, în calitate de finanțator și beneficiarul UAT Comuna Sagna cu sediul în județul Neamț, reprezentant legal prin Iacob Gheorghe a intervenit următorul contract de finanțare:
Art 1. Obiectivul contractului
AFM acordă beneficiarului o finanțare nerambursabilă denumită, în continuare, finanțare, în sumă de până la 992.366,67 lei, reprezentând 100% din valoarea cheltuielile eligibile, pentru realizarea proiectului ”Creșterea Eficienței Energetice a Infrastructurii de Iluminat public în UAT Comuna Sagna, județul Neamț”.
Finanțarea se acordă numai pentru cheltuielile eligibile prevăzute în anexa nr. 1, la prezentul contract și numai în limita sumei prevăzute la punctul 1.
- Cheltuielile proiectului sunt considerate eligibile dacă sunt îndeplinite următoarele criterii generale:
Sunt constatate după aprobarea cererii de finanțare și realizate, recepționate și facturate după semnarea contractului și pe perioada de execuție a proiectului, cu excepția cheltuielilor aferente realizării serviciilor de proiectare, consultanță și audit energetic:
Sunt, efectiv, realizate conform documentelor depuse de beneficiar.
Cheltuielile, respectiv, comisioanele bancare, diferențele de curs valutar etc. nu constituie cheltuieli eligibile.
Art.2
Destinația finanțării
Finanțarea se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu, obținute din vânzarea certificatelor de emisii gaze, cu efect de seră, în limita creditelor bugetare prevăzute cu această destinație prin bugetul anual.
- Finanțarea este acordată pentru realizarea proiectului, beneficiarul obligându-se să o utilizeze conform cererii de finanțare.
Art. 3. – Durata contractului și perioada de utilizarea finanțării
- Contractul intră în vigoare la data semnării lui de ambele părți și își încetează valabilitatea la împlinirea unui termen de trei ani de la data depunerii la AFM a raportului de finalizare a proiectului de beneficiar.
- Termenul de trei ani prevăzut la punctul I, constituie perioada de monitorizare.
Achiziție de utilaj, pentru serviciul public de gospodărire comunală
Contract de finanțare nr C1920074X217612909917/27. 04.2023
Pentru acordarea ajutorului financiar nerambursabil în condițiile Programului Național pentru Dezvoltarea Rurală
Părți contractante:
– Agenția pentru Finanțarea Investițiilor rurale – România, cu sediul în str. Știrbei Vodă, nr. 43, sectorul 1, București, reprezentată legal de Chirița George în funcția de director general, prin mandatar Anghel Ficu – director general adjunct, al Centrului Regional pentru Finanțarea Investițiilor Rurale 1 Nord – Est Iași. În calitatea de autoritate contractantă, pe de o parte, și Comuna Sagna, înființată la data de 29.12.1992, (cod unic de înregistrare) în registrul unic de identificare APIA), reprezentată de Iacob Gheorghe, în funcția de primar, în calitatea de beneficiar, pe de altă parte, s-a convenit încheierea prezentului contract de finanțare pentru acordarea ajutorul financiar nerambursabil, pe baza cererii de finanțare nr. F1920074x217612909917, în următoarele
condiții:
Art. 1 – obiectivul contractului:
1 (1) Obiectivul acestui contract îl reprezintă acordarea finanțării rambursabile de către autoritatea contractantă, pentru punerea în aplicare a cererii de finanțare, pentru proiectul ”Achiziție de utilaj, pentru serviciul public de gospodărire comunală în comuna Sagna, județul Neamț”;
(2) beneficiarului i se va acorda finanțarea nerambursabilă în termenii și condițiile stabilite în acest Contract care este constituit din Contractul de Finanțare și anexele acestuia, pe care beneficiarul declară că le cunoaște și le acceptă.
Stații de încărcare electrică pentru autovehicule
Contract de finanțare nr. 5814/17.01.2023 În cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență Componenta 10 – fondul local
I.3 – Reabilitarea moderată a clădirilor publice pentru a îmbunătăți serviciile publice prestate la nivelul administrativ-teritorial.
1.3 – Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – puncte de reîncărcare vehicule electrice.
Titlu apel: PNRR/2022/ C10/I3, PNRR/2022/C10/I1. 3, runda 1
Părțile:
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și a Administrației, denumit în continuare MDLPAT, cu sediul în Bulevardul Libertății, nr. 16, Latura Nord, localitatea București, sector 5, România, reprezentat legal de domnul Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de coordonator de investiții pentru Planul Național de Redresare și Reziliență, denumit în continuare PNRR, componenta 10 – fondul local.
Și UAT Comuna Sagna, cu sediul în comuna Sagna, str. Calea Romanului nr. 54, județul Neamț, reprezentată legal prin domnul Gheorghe Iacob, având funcția de primar, în calitate de beneficiar,
au convenit încheierea prezentului contract de finanțare.
Comuna Sagna – listă de investiții
Anul 2004:
– modernizare drumuri comunale – 5,1 km – 1.929.100 lei (SAPARD)
Anul 2006:
– Amenajare centru civic – 852.740 lei:
Anul 2007:
– Instalații și centrală la Grădinița Sagna;
Anul 2009:
– Instalații și centrală termică la Școala Vulpășești;
– Bază sportivă 50% – 444.200 lei;
– Modernizare drumuri sătești în localitatea Sagna – 2 km – 844.670 lei;
– Acoperiș la Școala Sagna;
– Acoperiș la Grădinița Sagna;
– Acoperiș Școala Vulpășești;
Anul 2010:
– Alimentare cu apă – rest de executat – 3.163.039 lei;
Anul 2012:
– Colectoare de canalizare și stație de epurare a apei uzate, menajere în localitatea Sagna – 3.812.064 lei;
Anul 2013:
– Covor asfaltic pe DC 65 – 5,1 km – și modernizare drumuri în comuna Sagna, – 6,86 km – 7.956.400 lei;
Anul 2015:
– Înființare pistă pentru bicicliști în comuna Sagna – 1.092.981; lei
Anul 2016:
– Grupuri sociale și instalații termice la Școala Sagna – 655.900 lei;
– Centru civic și rigole – 230.000 lei;
Anul 2017:
– Monumentul eroilor – 41.670 lei;
Anul 2018:
– Achiziția unui buldoexcavator, pentru comuna Sagna – 383.600 lei;
– Reabilitarea Grădiniței cu program normal sat Luțca – 308.272 lei;
Anul 2019:
– Anvelopare Școala Sagna – 176.486 lei;
– Extinderea rețelei electrice în satul Sagna – 68.000 lei;
Anul 2020:
– Modernizare drumuri comunale și sătești în comuna Sagna – 5,223 km – 4.975.902 lei;
– Extinderea rețelei electrice în satul Luțca – 54.400 lei;
– Extindere rețele electrice în satul Vulpășești – 77.650 lei;
– Alimentare cu gaze naturale, localitățile Luțca și Sagna – 7.165.000 lei;
– Renovare, modernizare, extindere și dotare Cămin Cultural Sagna – 2.531.000 lei.