Una dintre găurile fără fund ale bugetului local – Perla Invest Piatra Neamț – ieșită recent din insolvență după plata datoriilor principale de către municipalitate, a intrat într-un fel de conservare bazată pe lege. În acest moment nu avem un nou administrator pentru că nu se poate face o selecție pentru Consiliul de Administrație din cauză că s-a schimbat legea. Așa că se va merge pe un interimat de 6 luni, cel puțin, până la apariția normelor metodologice…
Între timp, se lucrează la lista cu bunuri ale societății, care ar trebui preluate în contul datoriei pe care aceasta o are față de municipalitate. Adică undeva aproape de 10 milioane de euro sau 46 milioane de lei, bani care ar trebui returnați orașului.
Este greu de crezut că bunurile societății mai valorează atâta, dar încercarea moarte n-are, mai ales dacă ai un expert care știe exact ce vrei, lucru cunoscut din istoria Perla Invest. Mai ales că instalația de telegondolă trebuie să rămână la societate, altfel s-ar pierde autorizația de funcționare.
Toată această operațiune de recuperare a bunurilor, clădiri, terenuri, mai aduce o cheltuială substanțială pentru bugetul orașului, care nu a fost amintită deloc în momentul în care s-a vorbit despre scoaterea societății din insolvență. Este vorba despre plata TVA-ului pentru toate bunurile care revin la Primărie.
Dacă pornim de la valoarea amintită a datoriei, expertizele vor stabili exact, TVA-ul s-ar ridica la aproximativ 1,5 milioane de euro!
În cât timp beneficiile produse de fabrica de bani numită telegondolă vor acoperi măcar această sumă vom afla probabil din rapoartele de la Facebook ale structurii numite OMD ( Organizația de Management al Destinației Piatra Neamț), care sigur va reuși să promoveze aerul curat de pe Cozla în mod corespunzător.
O discuție aplicată la temă a avut loc în emisiunea Cafeaua de dimineață, cu administratorul public al orașului.

V. Bălănescu