Primăria Piatra-Neamţ a postat astăzi, 4 august, anunţul privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea postului de Șef Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență.
Concursul propriu-zis se va desfășura în perioada 24-29 august, dar depunerea dosarelor are loc începând de astăzi până pe 17 august, ora 16:30. Selecţia dosarelor va fi realizată între 17 şi 19 august, după care vor fi anunţaţi candidaţii care pot participa la concurs.
Primele două probe, cea de evaluare a competenţelor fizice şi a celor de operare pe calculator vor avea loc pe 24 august, ora 9:00, respectiv ora 11:00. Proba scrisă de legislaţie este programată pentru data de 25 august, ora 10:00, iar interviul va fi susţinut în termen de 4 zile lucrătoare după cea scrisă. Rezultatele pentru fiecare probă vor fi anunţate (afişate) pe site-ul şi la sediul primăriei în termen de 24 de ore de la susţinerea fiecărei probe, acelaşi termen fiind valabil şi în cazul contestaţiilor. Rezultatele finale se afişează la sediul instituției şi pe pagina de internet www.primariapn.ro la secțiunea “recrutare și selecție”, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă.
Proba de aptitudini fizice constă în parcurgerea unei piste cu obstacole pe 100 m, maximum 35 secunde, alergare de rezistență pe 1000 m, maximum 7 minute, alergare de viteză pe 50 m, maximum 10 secunde şi abdomene minimum 20 repetări.
Biroul pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă, care exista în cadrul Direcţiei Tehnice a Primăriei Piatra-Neamţ, s-a desfiinţat, iar din decembrie 2021 a apărut Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, prin prisma modificării legislaţiei în domeniu. Până acum serviciile de urgenţă au fost acoperite tot de băieţii din biroul desfiinţat, rămaşi angajaţi ai Direcţiei Tehnice.
În februarie anul trecut, Consiliul Local a aprobat şi salarii pentru cei 6 care urmează să fie angajaţi, din care 5 şefi şi 1 specialist în prevenire. Însă, la concursul organizat în perioada 8-22 mai anul acesta pentru ocuparea funcţiei de şef SVSU nu a fost depusă nicio candidatură, ceea ce era un semnal clar că postul nu era atractiv. Motivul? Condiţia de ocupare, pentru toate funcţiile de conducere – şef serviciu, şef compartiment, şef formaţie, şef echipă şi angajat pe prevenire – era de studii superioare sau medii. Aceasta a fost modificată prin hotărâre CL în sensul că se cer doar studii medii, cu diplomă de bacalaureat, în urma solicitării venite de la Direcţia Tehnică.
Propunerile de salarii de bază pentru cei 6 angajaţi, în funcţie de gradaţie, sunt de la 5.120 lei (fără nicio gradaţie), până la 7.395 de lei (gradaţia 5).
Probabil că aceeaşi băieţi vor candida pentru ocuparea acestor posturi, acum, că cerinţa de studii nu mai este o piedică. După ce SVSU va avea un şef va începe şi cooptarea celor 20 de voluntari şi încheierea contractelor de voluntariat.
Angela Croitoru