Serviciul de Ambulanță Județean Neamț cu sediul în Piatra Neamț, Str. Dimitrie Leonida, Nr. 151, organizează în conformitate cu Statul de Funcții aprobat la nivelul inistitutiei , Ord. MS nr.166/2023 pentru aprobarea <LLNK 12023 02701201 0 14>metodologiilor privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor de ocupare a posturilor vacante şi temporar vacante de medic, medic stomatolog, farmacist, biolog, biochimist şi chimist din unităţile sanitare publice sau din direcţiile de sănătate publică, precum şi a funcţiilor de şef de secţie, şef de laborator şi şef de compartiment din unităţile sanitare fără paturi sau din direcţiile de sănătate publică, respectiv a funcţiei de farmacist-şef în unităţile sanitare publice cu pat și H.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022, concurs pentru ocuparea următorului post vacant perioada nedeterminată:
- FARMACIST – Compartiment Farmacie cu circuit închis- Stația Centrală Piatra Neamț;
Activitatea se va desfasura in Compartimentul Farmacie cu circuit închis – Stația Centrală Piatra Neamț cu norma intreaga de 7 ore/zi, pe durata nedeterminata .
Conditiile specifice pe care trebuie sa le indeplineasca persoanele care participa la concursul pentru ocuparea postului de farmacist sunt:
- diplomă de licență de farmacist;
- un an vechime ca farmacist stagiar;
- certificat de membru eliberat de Colegiului Farmaciștilor;
- avizul certificatului de membru pentru anul în curs;
Pentru inscrierea la concurs candidaţii vor depune la compartimentul RUNOS al SAJ Neamt, un dosar cuprinzând următoarele documente:
a. formular de înscriere la concurs, se poate descărca de pe link-ul următor https://ambulantaneamt.ro/concursuri/;
b. copie Diplomă de Licență;
c. copie a certificatului de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs;
d. dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
e. certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
f. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
g. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
h. copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
i. copia certificatului de naștere;
j. copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
k. copia carnetului de muncă, conformă cu originalul, sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, în meserie şi în specialitatea studiilor care sa cuprinda activitatea desfăşurată – functia, durata activităţii, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate si eventualele modificari intervenite pe parcursul derularii activitatii (suspendari contract individual de munca, absente nemotivate, etc); Pentru candidatii care lucreaza/au lucrat in strainatate, in tari membre UE, dovada vechimii in munca se va face cu contract de munca insotit si de alte documente eliberate de angajatorul strain pentru activitatea desfasurata (adeverinte) care sa contina specificatii clare privind vechimea in munca sau insotit de „Extras cont asigurari sociale”. In contractul individual de munca vor fi specificate in mod clar durata activitatii – data angajarii si data incetarii activitatii (daca este cazul) si functia detinuta. In conditiile in care contractul individual de munca este in vigoare la data depunerii dosarului, se va anexa un document din care sa reaiasa ca, contractul individual de munca este in derulare. Toate aceste documente vor fi traduse la traducatori autorizati, la dosar depunandu-se atat documentul emis de angajator cat si traducerea in limba romana;
l. curriculum vitae, model comun european;
m. taxa de concurs 100 lei.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul“ de către secretarul comisiei de concurs.
Nerespectarea condițiilor prevăzute mai sus, după caz, conduce la respingerea candicatului.
Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor, conform calendarului de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.
Condiții generale de participare la concurs:
Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă și capacitate deplină de exercițiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condiţiile de exercitare a profesiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
Concursul/examenul consta in următoarele etape succesive după cum urmează:
a) selecția dosarelor de înscriere și stabilirea punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la Ordinul 166/2023 si se va afișa rezultatul acesteia cu mențiunea „admis“ sau „respins“, însoțită, de motivul respingerii dosarului, după caz;
Contestațiilor cu privire la rezultatul selecției dosarelor și al punctajului rezultat din analiza și evaluarea activității profesionale și științifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D), se depun în maxim o zi lucrătoare (24 ore) de la afișarea rezultatelor selecției dosarelor la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor.
Comisia de soluționare a contestațiilor va afișa rezultatul final in termen de în maxim o zi lucrătoare (24 ore) de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor;
b) proba scrisă;
La aceasta proba vor participa doar candidații declarați ,,admiși’’ la rezultatul final al selecției dosarelor.
Rezultatul probei scrise va fi afișat la sediul instituției cu precizarea punctajului obținut si a sintagmei admis sau respins.
c) proba practică;
La acesta proba vor participa doar candidații declarați admiși la proba scrisă. Sunt declarați admiși numai candidații care au obținut minimum 50,00 de puncte la proba scrisa.
In urma susținerii tuturor probelor vor fi declarați promovați candidații care au obținut minimum 50 de puncte în urma calculării mediei aritmetice.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afișarea acestora la sediul și pe pagina de internet a SAJ Neamț, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei. Lista cu rezultatele conține atât punctajul obținut, cât și mențiunea „admis“ sau „respins“.
După comunicarea rezultatelor, obținute la proba scrisa/practica candidații nemulțumiți pot depune contestație, în scris, în termen de cel mult 24 de ore de la data afișării rezultatului probei scrise/practice, la sediul instituției, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Pentru stabilirea clasificării finale a candidaților pe fiecare post publicat, în cazul candidaților cu punctaje egale, după desfășurarea tuturor probelor de concurs, se declară admis candidatul care a obținut punctajul cel mai mare la proba scrisă (B), iar dacă egalitatea se menține, candidații aflați în această situație vor fi departajați pe baza punctajului obținut la proba suplimentară de departajare (proba D), prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, anunțat odată cu selecția dosarelor de concurs.
Obținerea postului se face strict în ordinea descrescătoare a punctajului realizat.
Depunerea dosarului de concurs se face la sediul Serviciului de Ambulanta Județean Neamț, Compartiment RUNOS, in perioada 26.04.2024 -15.05.2024, ora 1500
Concursul se va organiza maximum 90 de zile de la publicarea anunțului, conform legislației, la sediul instituției, din Piatra Neamț str. Dimitrie Leonida nr. 151, astfel:
– 15.05.2024 , ora 1500 – termenul limită de depunere a dosarelor (probei D);
– 30.05.2024 , ora 1200 – proba scrisă;
– 04.06.2024 , ora 1200 – proba practică.
Calendarul de desfășurare a concursului:
Data pana la care se pot depune dosarele | 15.05.2024 ora 1500 |
Data selecției dosarelor, precum si al punctajului rezultat din analiza si evaluarea activității profesionale și științifice conform anexei 3 (proba D) | 16.05.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului selecției dosarului/punctajului probei D | 16.05.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul selecției dosarelor/probei D | 17.05.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor privind selecția de dosare/probei D | 18.05.2024 ora 1600 |
Data probei scrise | 30.05.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului probei scrise | 30.05.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei scrise | 31.05.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor probei scrise | 03.06.2024 ora 1600 |
Data probei practice | 04.06.2024 ora 1200 |
Data afișării rezultatului probei practice | 04.06.2024 ora 1600 |
Data limita de depunere a contestațiilor privind rezultatul probei practice | 05.06.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului contestațiilor probei practice | 06.06.2024 ora 1600 |
Data afișării rezultatului final | 06.06.2024 ora 1600 |
Calendarul aprobat este estimativ și poate suferi modificări în funcție de numărul candidaților înscriși la concurs.
Rezultatele selectării dosarelor de înscriere, cu menţiunea „admis” sau „respins”, se vor afișa la avizierul şi pe site-ul instituției, www.ambulantaneamt.ro, în data de 16.05.2024 , ora 1600.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se va face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”, prin afișarea la sediul și pe pagina de internet a instituției, în termen de maxim o zi lucrătoare de la data finalizării probei.
Rezultatele finale se afișează la sediul și pe pagina de internet a instituției, www.ambulantaneamt.ro, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de soluționare a contestațiilor pentru ultima probă, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii ”admis” sau ”respins”.
Dosarele de concurs se depun personal de luni pana vineri între orele 800-1000 și 1300-1500 la Compartiment RUNOS al unității din Piatra Neamț, str. Dimitrie Leonida nr. 151, până la data de 15.05.2024 , ora 1500.
Formularul de înscriere și modelul adeverinței de vechime sunt atașate la prezentul anunț și se pot ridica de la Compartiment RUNOS al instituției. Relații suplimentare se pot obține la SAJ Neamț, Compartiment RUNOS, tel. 0233 / 212020, email [email protected] .
TEMATICA DE CONCURS:
- Hipnotice și sedative.
- Tranchilizante
- Antidepresive
- Antiparkinsoniene și anticonvulsivante.
- Analgezice opioide și analgezice antipiretice
- Antitusive și expectorante.
- Antiasmatice
- Antianginoase
- Antihipertensive
- Medicația insuficienței cardiace.
- Medicația anticoagulantă și antiagregantă plachetară
- Diuretice
- Antiulceroase
- Medicația tulburărilor de motilitate ale tractului gastrointestinal: antivomitive, antidiareice, laxative – purgative, antispastice.
- Medicația antiosteoporotică.
- Medicația dislipidemiilor.
- Medicația antidiabetică.
- Antiinflamatoare și antireumatice
- Antibiotice și chimioterapice antimicrobiene.
- Formularea soluțiilor și materii prime
- Tehnologia soluțiilor
- Forme farmaceutice auriculare. Forme farmaceutice nazale. Forme farmaceutice bucofaringiene
- Medicamente injectabile: formularea, caracterele și controlul calității
- Forme farmaceutice perfuzabile
- Forme farmaceutice oftalmice
- Emulsii – formulare, materii prime, caracterele și controlul calității
- Suspensii – formulare, materii prime , tehnologia de fabricare, caracterele și controlul calității
- Forme farmaceutice semisolide pentru aplicații cutanate – formulare, caracterele și controlul calității
- Forme farmaceutice rectale – formulare, materii prime, caracterele și controlul calității
- Comprimate – formulare, materii prime, tehnologia de fabricare, caracterele și controlul calității
- Capsule operculate
- Forme farmaceutice moderne
- Compatibilitatea, stabilitatea și conservarea medicamentelor
- Biodisponibilitatea medicamentelor. Bioechivalența
- Regimul produselor toxice si stupefiante conform Legii nr. 339/2005.
- Exercitarea profesiei de farmacist conform Legii nr. 95/2006.
BIBLIOGRAFIE
- Cristea AN, Negreş S, Marineci CD, Turculeţ IL, Chiriţă C, Brezina A, Pavelescu M, Hrişcu A, Dogaru MT, Vari CE, Mogoşan C, Popescu F, Cristescu C, Ţarălungă G.: Tratat de Farmacologie, Ediția I, sub redacția Cristea AN, Editura Medicală 2005-2020, pag: 36-49; 50-67; 84-106; 121-131; 138-146; 163-200; 321-366; 371-392; 411-459; 477-495; 507-577; 598-611; 617-638; 661-687; 761-772; 955-1058.
- Dobrescu D, Negreș S, Dobrescu L, McKinnon R: MEMOMED Ediția a-27-a, Editura Universitară, București, 2021, pag: 52-83; 91-111; 117-155; 188-216; 269-270; 276-309; 325-398; 537-599; 827-862; 873-882; 898-916; 920-943; 1040-1074.
- Popovici I, Lupuleasa D: Tehnologie Farmaceutică – Volumul I, Ediția a-IV-a, Editura Polirom, Iași, 2017, pag: 168-188; 221-243; 282-329; 330-341; 369-420; 487-528; 587-589; 592-631; 664-715.
- Popovici I, Lupuleasa D: Tehnologie Farmaceutică – Volumul II, Ediția a-II-a, Editura Polirom, Iași, 2017: 159-221; 253-258, 413-495; 672-713; 777-789; 900-961.
- Popovici I, Lupuleasa D: Tehnologie Farmaceutică – Volumul III, Ediția a-II-a, Editura Polirom, Iași, 2017: 185-256; 392-530; 621-647.
- Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor stupefiante și psihotrope.
- HG nr. 1915/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanțelor și preparatelor stupefiante și psihotrope.
- Legea nr. 95/2006 republicată cu modificările și completările ulterioare – Titlul XIV
ANEXA NR. 3
METODOLOGIE de calcul al punctajului rezultat din analiza şi evaluarea activităţii profesionale şi ştiinţifice pentru proba suplimentară de departajare (proba D)
Nr. crt. | Activitatea profesională şi ştiinţifică | Punctajul |
1. | Rezidenţiat prin concurs în specialitatea pentru care candidează | 5 puncte |
2. | Media la examenul de specialitate | *) |
3. | Media la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar | **) |
4. | Doctorat | 5 puncte |
5. | Doctorand la data concursului (atestat de rectoratul universităţii de medicină şi farmacie sau de Academia de Ştiinţe Medicale la data înscrierii la concurs) | 2 puncte |
6. | A doua specialitate confirmată prin ordin al ministrului sănătăţii | 7 puncte***) |
7. | Fiecare atestat de studii complementare obţinut | 3 puncte |
8. | Activitate ştiinţifică, dovedită pe bază de adeverinţă cu totalul punctajului înregistrat la colegiul profesional la care candidatul este în evidenţă în ultimii 5 ani | 1/10 puncte din punctajul candidatului obţinut prin programele de educaţie medicală continuă, creditate de colegiile profesionale (se acordă maximum 50 de puncte) |
9. | Activitate de organizare (minimum un an)
a) manager de spital sau alte instituţii sanitare b) funcţie de conducere în cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti c) funcţie de conducere în cadrul Ministerului Sănătăţii sau în alte unităţi ale ministerului cu rol de management sanitar sau educaţional la nivel naţional d) şef de secţie, şef laborator, farmacist-şef. e) atestat de studii complementare în managementul sanitar sau în conducerea serviciilor medicale ori sociale acordate în plus faţă de cele prevăzute la nr. crt. 7 |
****)
3 puncte 3 puncte 3 puncte 2 puncte 3 puncte |
10. | membru al societăţii/asociaţiei de specialitate cu o vechime de minimum 6 luni la data concursului | 3 puncte |
*) Media obţinută la examenul de confirmare ca medic specialist se va înscrie astfel: în cazul notării de la 0 la 10 media se adună ca atare; în cazul notării de la 0 la 20 se vor scădea 10 puncte din media obţinută.
**) Media obţinută la examenul pentru obţinerea titlului de medic primar.
***) Câte 5 puncte pentru fiecare a doua specialitate.
****) Pentru funcţiile de şef de secţie, şef de compartiment, şef de laborator şi farmacist-şef.