Din luna iulie anul acesta, municipiul Roman a ieșit din contractul cu compania județeană ApaServ Neamț, după ani de frământări și scandal, trecând la operatorul ieșean APAVITAL. La o lună și jumătate de la mutare, Primăria municipiului Roman are speranțe mari în legătură cu soluționarea problemelor cu apa. Conducerea administrativă a orașului a realizat o strategie economico-financiară prin care să fie remediate câteva din principalele probleme. Deocamdată, însă, nici acest plan nu vine cu soluții pentru problema reală și veche, înlocuirea conductelor vechi, ruginite și găurite, ci este mai mult o încercare de a ține sub control problema avariilor.
Președintele ales al Consiliului Județean Neamț, Daniel Harpa, cel care va prelua conducerea județului de luna viitoare, a vorbit în emisiunea „Cafeaua de dimineață” despre faptul că municipiul Roman încă are probleme mari cu apa și afirma că trecerea la APAVITAL Iași ar fi majorat facturile la apă.
Conducerea primăriei romașcane susține că diferența de preț este „nesemnificativă, de numai 0,62 de lei pe mc de apă”. Prin comparația prețurilor oficiale afișate de cele două companii de apă, se poate vedea că aceasta este diferența, la prețul cu TVA, compania ieșeană aplicând aceleași tarife pe întreaga zonă pe care o administrează, 8,83 de lei/mc față de 8,21 lei/mc la ApaServ.
Publicăm integral Planul de marketing pregătit de administrația publică romașcană așa cum ne-a fost el pus la dispoziție de către primarul Leonard Achiriloaei.
„APAVITAL la Roman – 5 septembrie 2024
Activități de natură operațională și comerciale curente, la zi (16 iulie – 5 septembrie)
- Remedierea cu promptitudine a tuturor avariilor vizibile;
- Evaluarea componentelor sistemului de transport si distribuție a apei, a sistemului de canalizare a apelor uzate, precum si a modului de funcționare si de încadrare în parametri a Stației de Epurare Roman;
- Montarea de senzori și dispozitive de detecție a avariilor subterane care nu se manifestă prin ieșirea apei la suprafață; astăzi sunt deja în funcțiune 50 de senzori;
- Supravegherea si evaluarea parametrilor de funcționare a puțurilor din fronturile de captare de la Pildești si Simionești;
- Informatizarea si automatizarea rezervoarelor de înmagazinare a apei și a fronturilor de captare și introducerea informațiilor în sistemul SCADA al APAVITAL;
- Evaluarea, revizuirea și setarea parametrilor de funcționare a Stației de Epurare Roman, pentru încadrarea în limitele legale;
- Reorganizarea activități operaționale, tehnice, comerciale etc.
- Achiziția de echipamente și utilaje necesare operării;
- Dotări și igienizare a spațiilor de lucru;
- Încheierea de contracte cu toate asociațiile de proprietari din mun. Roman și cu mai mult de 50% dintre ceilalți utilizatori, persoane fizice și juridice.
Activități de natură comercială și operațională programate pentru perioada imediat următoare (până la sfârșitul lunii septembrie)
- Demararea lucrărilor de decolmatare și deznisipare a puțurilor din captările Pildești si Simionești;
- Amenajarea în incinta halelor existente în perimetrul Stației de Epurare Roman a unui depozit zonal de utilaje, piese și materiale, necesare atât pentru intervenții prompte în caz de avarii și disfuncțiuni ale sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare a apelor uzate, cât și pentru realizarea de investiții în reabilitarea și înlocuirea componentelor sistemelor de apă și canalizare care înregistrează avarii frecvente;
- Pregătirea demarării activității cu publicul în noul sediu zonal din mun. Roman, de pe str. Oituz, din care vor fi deserviți utilizatorii serviciilor APAVITAL din mun. Roman și localitățile limitrofe;
- Autorizarea / re-autorizarea sistemelor preluate, în condițiile lipsei documentelor solicitate de la Apa Serv, a documentațiilor, avizelor, etc”.
Angela Croitoru