Cu câteva zile înainte de alegeri, la Piatra Neamț se desfășoară un adevărat război subteran între partea din executivul primăriei reprezentată de Dragoș Chitic și Jănel Iosub, șeful interimar de la Locativserv. După episoadele legate de stadion, sala sporturilor, audituri, a venit rândul spațiilor din mall-ul Primăriei. Evident că un asemenea război se face pe bază de hârtii, pe care fiecare dintre combatanți le folosește ca adevărate gloanțe. Scânteia care a aprins spiritele a venit pe data de 6 decembrie 2016, când de la Locativserv pleca o adresă prin care se cerea „aprobarea suplimentară a unui spațiu în suprafață de 80 mp”, despre care se spunea că este disponibil, lucru bine știut, deoarece mall-ul este chiar în administrarea Locativserv.
Pe 7 decembrie 2016, cu multă promptitudine, Primăria, sub semnăturile lui Dragoș Chitic și Dan Andrei, șeful de la serviciul Patrimoniu, autorizări și transporturi (unde este șef al lui Puiu Vespasian Fecic, angajat în același timp și la Locativserv, probabil pentru o mai bună colaborare Primărie-societate) se transmitea că respectivul spațiu poate ajunge în chirie la Locativserv doar prin hotărâre a Consiliului Local.
Până aici, toate bune și frumoase, unul cere, că administrează, celălalt spune că nu este de competența lui și zice pas spre Consiliul Local. O să spuneți că totul este în regulă și că va urma o hotărâre și gata, se va dărâma Zidul Berlinului! Probabil că așa va fi. Până atunci, vă supunem atenției două documente care au legătură cu subiectul, numai că atunci nu era vorba despre o cerere a actualului șef de la Locativserv, protagonistul fiind Gheorghe Căescu, managerul apreciat de Dragoș Chitic.
În 2012, se aproba închirierea directă a unui spațiu în complexul comercial tip Mall, la etajul III, în suprafață de 120 mp. Referatul de aprobare era semnat de Dragoș Chitic în numele primarului. Peste trei ani, în august 2015, este semnat un contract de închiriere între Primăria municipiului Piatra Neamț și Locativserv SRL, prin care se asigură chiriașului suprafața de 226,14 mp cu destinația birouri. De reținut diferența între cei 120 mp dați prin HCL în 2012 și cei 226,14 mp din acest contract. Nu știm să existe vreo hotărâre a Consiliului Local care să statueze acest lucru.
Probabil că o fi fost legal la vremea aceea, după cum la fel de legal era un contract între Primărie și Locativserv, în care la chiriaș apare Locativserv reprezentată de Căescu Gheorghe, iar acolo unde ar fi trebuit să scrie proprietar scrie… Locativserv SRL și semnează… ing. Gheorghe Căescu!
Evident că nimeni nu a avut nimic de obiectat atunci, deoarece, nu-i așa, totul depinde din ce perspectivă privești o activitate, dacă o poți influența sau nu, dacă aduce vreun folos sau nu.
Valentin Bălănescu
P.S.: Războiul rece pare să se desfășoare și pe alte fronturi. Pe de o parte banii de la primărie pentru Locativserv nu s-au dat încă, iar pe de altă se vorbește despre o posibilă schimbare de agamani la Locativserv.