Mai mulţi chiriaşi ai Blocului ANL M6, scara B de pe str. 22 Decembrie din Târgu-Neamţ ne-au contactat în speranţa că problema lor le va fi rezolvată de cineva.
Aceştia ne-au adus la cunoştinţă faptul că, de mai mult timp, cam doi sau trei ani, facturile la apă sunt foarte mari, din cauza pierderilor. Ajung să plătească şi peste 100 de lei pe lună, de apartament. Iar la subsol nu există apă, pentru a se justifica pierderile. Una dintre chiriaşe ne-a condus până în subsol ca să ne convingem.
„În această scară există 11 apartamente, dar de fapt doar 6 sunt locuite. Chiriaşii din aceste apartamente sunt plecaţi în străinătate, cred. Că nu i-am văzut. Pe luna iulie avem consum la scară de 38 mc şi pierderi de 41 mc. Pe luna august am avut 44 mc consum, iar pierderi 23 mc. Plătim de apartament pe lună şi câte 130 sau 140 lei numai la apă. Păi nu e posibil! Pe septembrie avem consum pe scară de 34 mc şi pierderi de 20 mc. Blocul e construit de 10 ani, deci nu e vechi. Păi, dacă eu am 4 mc consum, de ce să mi se pună tot la mine încă 4 mc în plus? La scara A nu sunt astfel de pierderi ca la scara noastră”, se revoltă o chiriaşă.
„Totul pleacă de la comunicare. Nu se comunică cifra reală de pe index. Putem face şi o verificare a apometrelor. O soluţie ar fi să fotografiem fiecare index de la apartamente şi o să vedem dacă raportările sunt corecte sau nu. Şi apoi să comparăm cifrele de la apometrul de afară cu cele din interiorul scării. Poate o fi vreo ţeavă spartă. Nu ştiu ce să zic. Chiriaşii îşi pot cumpăra alte apometre dacă consideră că acestea nu sunt bune”, ne explică prof. Constantin Roşu, delegat al asociației
Contactat telefonic, George Cojocaru, directorul sucursalei ApaServ Târgu-Neamţ, ne declară: „Chiriaşii trebuie să apeleze la asociaţie. De la noi nu au cum cumpăra apometre, pentru că nu vindem noi apometre. Pot apela la o firmă specializată. E posibil să fie pierderi la reţeaua lor din bloc, nicidecum la ţeava din afara blocului. Sau pot exista furturi între ei. O altă cauză ar fi ca apometrele să se fi defectat, mai ales dacă au mai mult de cinci ani de zile. Apometrele trebuie schimbate din cinci în cinci ani. Deci ori contoarele lor nu înregistrează cum trebuie, ori cineva dintre ei fură apă. Mai este o problemă. Sunt mulţi dintre chiriaşi care sunt plecaţi în afară la muncă, vin în luna august acasă, consumă apă şi apoi pleacă înapoi la muncă, dar fără să declare că au fost acasă în luna august. În august sunt sigur că toţi chiriaşii plecaţi în străinătate au fost acasă”.
Despre acest subiect am stat de vorbă şi cu ing. Sorin Durbacă, şeful Serviciului de Investiţii din cadrul primăriei, instituţie în a cărui administrare se află blocul ANL: „Chiriaşii pot merge la ApaServ să solicite să se facă o verificare dacă nu sunt pierderi în pământ. Din ce ştiu, ApaServ are un detector care depistează pierderile de apă. Dar e posibil să fie de vină şi contoarele, să aibă o problemă”.
C.T. STURZU