Ceea ce s-a urmărit de mai mult timp, s-a întâmplat: SC Troleibuzul SA nu mai primește subvenția pentru transport de la Consiliul Județean Neamț după ce Guvernul a dat o ordonanță cu dedicație precisă. Cum ordonanța s-a dat în timpul anului, după ce toate primăriile aveau bugetul deja făcut, nimeni nu poate prelua, cum ar fi normal, plata subvenției pentru locuitorii care beneficiază de transport în comun. La Piatra Neamț nici nu ar exista posibilități financiare pentru așa ceva, motivele fiind deja cunoscute.
În acest moment lucrurile sunt încă neclare. Potrivit lui Ioan Cucoreanu, directorul adjunct de la ADI Urbtrans, a avut loc o întâlnire a lui Ionel Arsene cu primarii care reprezintă localitățile care fac parte din asociație, unde președintele Consiliului Județean Neamț a spus că nu mai are cum să dea bani către Troleibuzul. Același lucru l-au spus și primarii, așa că cei de la societatea de transport par să fie puși cu spatele la zid. De aceea, de pe 23 septembrie, spre bucuria celor care se pregătesc de vreo doi ani să pună mâna pe cablurile de troleu și pe troleele bune de casat, troleibuzele nu mai pleacă în curse, se renunță la o serie de trasee și probabil vor urma măsuri de reorganizare.
Din punct de vedere strict legal, există un contract în derulare, lege între părți, unde ADI Urbtrans se obligă să plătească subvenție de transport. De unde vine banii pentru susținerea ei nu este, teoretic, problema prestatorului de servicii. În mod sigur va urma o acțiune în instanță, care va dura cel puțin vreo 2 ani, timp în care în Piatra Neamț și împrejurimi vom mai avea o nouă problemă socială de rezolvat în prag de campanii electorale succesive.
Așa că să nu ne mirăm dacă subiectul va deveni un cal de bătaie favorit de-acum încolo. (V.B.)