În primul semestru din 2022, creșterea inflației a fost, cu siguranță, factorul major care a contribuit la evoluția industriei de retail, alături de un context macroeconomic definit de instabilitate. În plus, cele mai recente date furnizate de INS arată scumpiri cu 11% a mărfurilor alimentare, în prima parte a acestui an.
În acest context, conform specialiștilor promo-codes.ro, una dintre cele mai mari platforme care analizează și publică constant informații cu privire la reduceri și promoții, românii au devenit mult mai atenți la oferte și caută să se orienteze către produse mai ieftine și noi modalități de a realiza economii.
Piața de comerț electronic aplică noi metode inovatoare
În ceea ce privește ecommerce-ul autohton, sectorul cu cea mai mare creștere s-a dovedit a fi piața de fashion, care înregistra la sfârșitul anului 2021 o creștere de 26% și o valoare de 894 milioane de euro, anul acesta fiind evaluată la 3,77 miliarde de euro.
Pentru a răspunde la noile provocări ale contextului economic actual în care inflația continuă să erodeze puterea de cumpărare și să limiteze creșterea economică pe termen scurt, companiile din acest sector au fost nevoite să ia noi măsuri pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților și să aplice metode inovatoare pentru a le câștiga fidelitatea. Spre exemplu, H&M, aflat în topul preferințelor românilor, conform unui studiu de piață în timp real, Fashion Consumer Trends Live, a propus clienților, pe tot parcursul anului, o multitudine de campanii promoționale foarte avantajoase. La fel au procedat și ceilalți 2 doi retaileri din top 3, C&A și Decathlon. Clienții au putut găsi la Decathlon reduceri și promoții avantajoase, în special la articolele care aparțin brandului propriu, acestea dovedindu-se alternative excelente la produsele mai scumpe.
În aceste condiții, este foarte probabil ca până la sfârșitul acestui an, magazinele de tip discount care comercializează bunuri de larg consum, precum Lidl, Auchan, Penny, Profi sau cele din industria de fashion, care aplică strategia vânzărilor multicanal, precum BonPrix, cu reduceri https://promo-codes.ro/cupoane-reducere/bonprix și beneficii avantajoase pentru clienți să înregistreze creșteri mult peste așteptări.
Conform analiștilor, acest comportament al clienților confirmă creșterea fenomenului de downtrading, preconizat încă de la finele anului trecut.
Fenomenul de downtrading în creștere
Definit de economiști ca practică a consumatorilor care trec de la mărci scumpe la alternative mai ieftine, fenomenul de downtrading este un instrument pe care consumatorii îl folosesc pentru a reuși să își protejeze finanțele și să își mențină cheltuielile sub control. Conform unui studiu realizat de GfK Consumer Panels & Services, în condițiile creșterii prețurilor și a inflației, acest fenomen ia amploare și în România, fapt care a dus la o creștere a cotei de piață a mărcilor private, în condițiile unei creșteri valorice a pieței de retail de 7,7% dictată exclusiv de inflație.
Potrivit aceluiași studiu, acest fenomen a dus, în primul semestru din 2022 la creșterea vânzărilor magazinelor de tip discount cu 8,9% și la scăderea celor din comerțul tradițional, care au înregistrat un declin de 6,8% în volum.