Până la 30 septembrie toate instituțiile publice sunt obligate să publice la propriile sedii și pe site-uri lista cu toate veniturile salariale ale angajaților. Procedura este în vigoare din anul 2017, când a fost adoptată legea salarizării unitare a bugetarilor și se face de două ori pe an. Lista cu veniturile trebuie să conțină anumite informații, potrivit comunicatului de presă transmis de Inspectoratul Teritorial de Muncă Neamț. „Nu este o noutate obligația de a fi publicată lista veniturilor, dar noi atenționăm instituțiile publice și reamintim că au această obligație. După data de 30 septembrie vor fi verificări pe site-uri, undeva în data de 10 ale lunii octombrie. Dacă se va constata că sunt instituții care nu au publicat, vom mai transmite o înștiințare și abia apoi vom da amendă. Dar până acum nu au fost astfel de situații. Ideea este nu neapărat să amendăm, ci să îndreptăm și mai întâi informăm, așa procedăm și înainte de marile campanii de control, anunțăm și tematica acestor controale și abia apoi sancționăm unde este cazul”, declară Ioan Popescu, șeful ITM Neamț.
Comunicatul de presă privind obligativitatea publicării veniturilor salariale poate fi studiat mai jos:
itm neamt lista salariiC.I.