Corpurile A și B ale Primăriei Piatra-Neamț vor intra într-un amplu proces de reabilitare termică și modernizare, în cadrul unui proiect finanțat prin fonduri europene – PNRR, Componenta 5 – Valul Renovării, Operațiunea Renovarea energetic moderată sau aprofundată a clădirilor publice.
Contractul de lucrări a fost deja semnat, iar pentru buna desfășurare a proiectului activitatea angajaților care lucrează în aceste corpuri de clădire va fi relocată temporar în alte spații. În prezent, municipalitatea nu dispune de suficiente spații proprii care să permită desfășurarea activității în condiții optime pentru toate direcțiile și serviciile din cadrul instituției. Din acest motiv, relocarea se va face în imobile ale municipalității, dar și în clădiri provenite din mediul privat, închiriate în baza hotărârilor aprobate de Consiliul Local.
Primăria a avut în vedere ca noile sedii să fie cât mai aproape de zona centrală a orașului, ușor accesibile pentru cetățeni indiferent de mijlocul de transport utilizat și să beneficieze de parcări în proximitate. De asemenea, spațiile selectate oferă condiții decente și suficiente pentru desfășurarea activității angajaților, într-un mediu sigur și funcțional, până la finalizarea lucrărilor de reabilitare.
Spațiile în care va fi relocată activitatea angajaților sunt următoarele:
1. Clădirea CMI Urban (situată în curtea primăriei, intrarea dinspre platoul Curții Domnești, Str. Ștefan cel Mare, nr. 6-8)
- Biroul de Relații cu Publicul (camera 20)
- Direcția Urbanism (inclusiv Arhitect Șef, Autorizări în Construcții, Autorizări Comerciale și Transport)
- Serviciul Investiții
- Serviciul Juridic
- Direcția Cadastru, Domeniul Public și Privat
- Serviciul Achiziții Publice și Logistică
- Direcția Economică
- Compartiment Audiențe
2. Bulevardul Decebal, Bloc I3
- Direcția Resurse Umane, Administrativ
- Compartiment Registru Agricol
- Serviciul Gospodărie Municipală
- Serviciul Întreținere și Administrare Tehnică Obiective
- Compartiment Audit Public Intern
- Direcția Economică
- Direcția Taxe și Impozite
3. Bulevardul Decebal, nr. 40-42 și Bulevardul Decebal, nr. 44
- Serviciul Stare Civilă
- Direcția Taxe și Impozite
4. Stadionul Municipal Ceahlăul (intrarea principală din Str. Eroilor)
- Direcția Locală de Evidență a Persoanelor
5. Centrul de Comandă și Control (Str. Alexandru cel Bun, nr. 12)
- Serviciul GIS-IT
6. Strada Ștefan cel Mare, nr. 15
- Serviciul Comunicare
Forum Center, clădirea administrativă deținută de municipalitate, nu poate reprezenta o opțiune viabilă pentru relocarea activității departamentelor din cadrul instituției. Funcționarea în sediul vechi al Primăriei și în Forum Center se ridică la peste 400.000 euro anual și doar funcționarea birourilor în care își desfășoară activitatea cele două direcții la Forum Center costă municipalitatea echivalentul a peste 250.000 de euro anual, costuri semnificativ mai mari decât sumele necesare pentru plata chiriilor în noile locații identificate. Din această perspectivă, decizia de a închiria alte spații este una rațională și responsabilă din punct de vedere bugetar.
Obiectivul este ca această perioadă de tranziție să afecteze cât mai puțin interacțiunea dintre cetățeni și administrația locală. Vom reveni în curând cu informații concrete despre data la care activitatea va începe în noile locații și programul de lucru aferent, pentru a ne asigura că serviciile publice rămân accesibile tuturor.
Serviciul Comunicare, Primăria Piatra Neamț