Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru cel mai mare segment al Autostrăzii Unirii A8, Ditrău – Grințieș. Lucrările ar trebui să înceapă de la data de 30 iunie, Asocierea UMB (firma lui Dorinel Umbrărescu) – Euro Asfalt (Bosnia) care a câștigat licitația pentru acest tronson va avea la dispoziție 54 de luni pentru a finaliza.
De remarcat că la finalul lunii mai câștigătorii licitației anunțau că ar fi dispuși să renunțe la contract. Constructorii ar fi dorit să depună o garanție de doar 0,5% din valoarea totală a contractului, față de 1,5%, cum cere documentația aferentă contractului, propunerea care ar fi fost respinsă de CNIR (amănunte aici și aici). Rezilierea contractului rămânea însă la latitudinea CNIR și, odată cu emiterea ordinului de începere a lucrărilor, se pare că nu se dorește reînceperea procedurilor de la zero.
Despre tronsonul Ditrău – Grințieș
Durata de proiectare și execuție a lotului cu o lungime de 38 kilometri, care se desfășoară în județele Harghita și Neamț este de 54 de luni (14 luni proiectare și 40 luni pentru execuție), potrivit informațiilor furnizate de CNIR.
„Este un proiect de o complexitate tehnică ridicată pentru că include lucrări majore de artă (poduri, pasaje, viaducte, tuneluri) și volume considerabile de lucrări de excavare și consolidări. Lungimea totală a tunelurilor și a viaductelor (21 km) reprezintă 57 % din lungimea întregului lot :
- 19 tuneluri
- 63 de poduri și viaducte
Pe traseul lotului 2A este prevăzut un nod rutier la Ditrău (conexiune cu DN 12 în jud. Harghita), iar la Est, în județul Neamț, conexiune cu Lotul 2 B Grințieș -Pipirig, o descărcare provizorie pentru a asigura funcționarea independentă a acestui lot. Finanțarea lucrărilor este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027 și de la Bugetul de Stat”, precizează CNIR într-o informare.
Vlad B.