Cazul Pruteanu: ANI ne-a dat dreptate. Urmează DNA

pietricica turism

* Agenția Națională de Integritate a confirmat tot ce a scris Mesagerul despre afacerile de familie ale lui Vasile Pruteanu.

* Licitațiile măsluite de la Consiliul Județean și instituțiile subordonate trebuie să intre sub lupa procurorilor.

* Beneficiarii sînt consilieri județeni, consilieri personali ai președintelui, apropiați ai acestuia, angajați ai CJ.

* Licitațiile s-au făcut de cele mai multe ori în haită, de aceleași firme, care au împărțit banii.

* Umbrela protectoare a președintelui ajunge și la DNA? El se laudă că da.

 

* Pruteanu a dat cinstea pe rușine: 600 de lei de la CJ pentru firma fiicei

Celebrul mesaj către nemțeni al domnului Pruteanu spune la un moment dat că “nu a existat nici un contract între Consiliul Județean Neamț și firma C&C FARM”. Culmea e că domnul Pruteanu zice adevărul: nu există contracte între CJ și farmacia respectivă. DAR EXISTĂ PROCEDURI DE ACHIZIȚII DIRECTE, între cele două instituții, care au ca numitor comun numele Pruteanu. Cele două achiziții directe au valori derizorii, încît stai și te întrebi ce-a fost în mintea președintelui atunci cînd a trimis un funcționar să cumpere materiale sanitare în valoare de 442 de lei în 2009, și de 199,65 lei în 2010, tocmai de pe Calea Romanului. Domnul Pruteanu a mințit prin omisiune. Nu are contracte directe între CJ și C&C Farm, are achiziții directe, ceea ce înseamnă aproape același lucru. O relație economică directă între instituția pe care o conduce tatăl și unitatea comercială a fiicei.

A mai mințit o dată cînd a spus că numai “persoane juridice din subordinea sau coordonate de Consiliul Județean Neamț, care au personalitate juridică proprie, buget propriu și își fac achizițiile fără nici un amestec al Consiliul Județean, cu atît mai puțin al meu, ca președinte”.

Reamintim:

“Vasile Pruteanu către nemțeni

Stimați locuitori ai județului Neamț,

Prezentul comunicat are ca scop corecta dumneavoastră informare referitor la datele oferite pe site-ul Agentiei Naționale de Integritate și care mă privesc ca președinte al Consiliului Județean Neamț, dar și personal.

Agenția Națională de Integritate (ANI) a fost sesizată cu privire la incompatibilitatea mea ca Președinte al Consiliului Județean Neamt, dată fiind existența unor contracte derulate între entități juridice aflate în subordinea Consiliului Județean Neamț sau coordonate de această instituție și SC C&C FARM, societate comercială la care fiica mea, Iulia, este asociat partener și administrator. Ulterior, sesizarea a fost completată cu menționarea omisiunii acestor contracte în declarațiile de interese pentru 2010 și 2011.

Astfel, ca urmare a comunicatului oferit de ANI și preluat de mai multe posturi TV și de presa scrisă vă informez că:

– nu a existat nici un contract între Consiliul Județean Neamț și firma C&C FARM;

– nu am participat în nici un fel la luarea unei decizii cu privire la contractele menționate;

– contractele aflate în discuție au fost încheiate între persoane juridice din subordinea sau coordonate de Consiliul Județean Neamț, care au personalitate juridică proprie, buget propriu și își fac achizițiile fără nici un amestec al Consiliul Județean, cu atît mai puțin al meu, ca președinte;

– pe de altă parte, contractele acestor entități cu C&C FARM au fost atribuite și încheiate ca urmare a participării la achizițiile publice organizate de autoritățile contractante respective, în conformitate cu OUG 34/2006, deci în condiții de deplină transparentă și competitivitate;

– referitor la menționarea lor în declarația mea de interese, precizez că am avut și am convingerea că nu a existat nici un conflict de interese. Este vorba de o omisiune care se datorează faptului că am considerat  că nu se impunea să le trec în declarație. Mai mult, în luna iulie 2011, atunci cînd aceste contracte păreau să cauzeze suspiciuni am solicitat C&C FARM rezilierea imediată a contractelor în derulare (la vremea respectivă, în număr de două), reziliere devenită efectivă la 22 iulie 2011.  

Cu privire la Comunicatul ANI consider importante și alte cîteva aspecte, care nu sînt doar de nuanță, ci țin și de fondul problemei:

– ANI nu consideră că ar exista vreun prejudiciu, ci simpla existență si executare a contractelor ar putea genera un conflict de interese;

– ANI consideră că “există indicii” cu privire la un conflict de interese;

– ANI utilizează trei formulări de nuanțare: “se constată”, “există indicii temeinice” și “există indicii”;

Am deplină încredere însă că magistrații, singurii  care au competența necesară în astfel de cazuri, vor instrumenta cauza și vor clarifica dacă “indiciile“ se confirmă sau nu.

Începînd cu prezentul Comunicat de presă vă voi informa personal, direct și nedistorsionat asupra evoluției acestui subiect. Intenționez pentru viitor, în calitate de Președinte al Consiliului Județean Neamț, ca informațiile pe teme de importanță pentru comunitate să fie remise opiniei publice instituțional, direct și veridic, tot prin comunicate de presă.

VASILE PRUTEANU

Președintele Consiliul Județean Neamț

* El se jură că nu fură și stă cu contractu-n gură.

 * Licitațiile:  Odată dovedită, confirmată starea penală a lui Vasile Pruteanu pe relația cu una din firmele fiicei sale, rămîne ca organele de cercetare să se implice direct în scoaterea la iveală a mecanismului infracțional prin care banii de la Consiliul Județean ajung în conturile/ buzunarele/ portmoneele oamenilor președintelui. Sau familiei sale. Punctul de plecare a oricărei anchete ar trebui să-l reprezinte modul în care sînt organizate licitațiile, să fie identificate firmele cîștigătoare, “iepurașii” care participă la aceste licitații doar pentru a se respecta litera legii.

Putem spune că există grupuri infracționale care folosesc toate portițele pe care le oferă legislația fragilă din România pentru a direcționa fondurile spre cine trebuie. Inclusiv fondurile europene. De 6 luni de zile, aproape în fiecare ediție, dăm exemple de licitații sau proceduri de încredințare a unor lucrări, care ar fi trebuit pînă acum să ducă la declanșarea unor anchete.

Să mai spunem că CJ și instituțiile subordonate acestuia și-au găsit scuze pentru a explica o parte din inadvertențele despre care vorbeam, făcînd trimitere la proceduri de achiziție organizate prin Bursa Română de Mărfuri. Vorba unui organizator: “s-a făcut la Bursă, mă doare la bască…!”. Licitație cu licitație, procedură cu procedură, ar trebui luate, verificate și, unde se mai poate, recuperați banii. Unde nu, să se aplice legea.

Exemple am dat destule. Vă reamintim cîteva:

Grupul de firme Apisorelia participă la o procedură de achiziții la DGASPC, cu trei firme, care au acționarii majoritari comuni. La una din firme, acționară e și fata domnului președinte, Iulia Elena Pruteanu, lucru despre care ANI n-a amintit deloc. Probabil nu i s-a spus despre acest contract, nici de la CJ, nici de la Prefectură. Evident, grupul de firme a cîștigat ce trebuia să cîștige, după cum a mai cîștigat și alte cîteva zeci de contracte prin județ, fapt care nu poate decît să bucure familia Pruteanu. Facem încă o mențiune pentru ANI: nici această firmă nu era trecută în declarația de interese, nici toate contractele, deși nu-s puține. Sintagma folosită pe vremuri de dl Pruteanu – “sărac, dar cinstit” – nu prea mai ține.

Licitațiile organizate la CJ Neamț și instituțiile subordonate în care firma TKD Invest apare ca fiind una norocoasă. Ea își adjudecă lucrări pe publicitate avînd un administrator, dl Constantin Teacu, care pare foarte bine informat asupra agendei de lucru din acest domeniu de la Consiliul Județean. Interesant este că TKD participă la licitații în tandem cam cu aceleași firme. Dar asta e treaba celor care ar trebui să facă anchetă. Mai amintim și alte firme care beneficiază de “abonamente” la lucrări județene: RIV Construct SRL Roznov, care și-a făcut cifra de afaceri doar cu lucrări la DGASPC Neamț, Aqua Park Slobozia, care e “abonată” la lucrări fără licitație, Stefman Tîrgu Neamț. Să nu uităm nici Romserv Bacău, chemată să ajute județul Neamț pentru refacerea drumului strategic Izvoru Muntelui – Durău, în condițiile în care avea doar doi angajați. Am putea să mai dăm zeci de exemple. Și le vom da, de acum înainte, în edițiile viitoare.

* Pruteanu rămîne fără PDL

Colegii de partid ar putea să-i retragă sprijinul politic lui Vasile Pruteanu, dacă se consideră că președintele CJ Neamț a prejudiciat grav imaginea organizației PDL. Scandalul în care s-a băgat Vasile Pruteanu categoric nu dă bine în fața opiniei publice. În mod firesc, conducerea PDL Neamț ar putea pune în discuție dezicerea de Pruteanu și acțiunile sale. “Vom face o analiză la partid și vom ține cont de regulamentul intern și de statutul PDL. Cam într-o săptămînă vom lua o decizie”, a declarat președintele PDL Neamț, Gheorghe Ștefan. Democrat-liberalii au și temeiul statutar pentru asta: Biroul Politic Național a adoptat recent, la recomandarea Monicăi Macovei, Codul de Etică al PDL, prin care partidul poate verifica și sancționa membrii care încalcă regulile. Numai la o primă vedere lui Vasile Pruteanu i se potrivesc mănușă cam jumătate din ele. Faptele care atrag sancțiuni, potrivit Codului de Etică:

– condamnarea penală
– arestarea preventivă
indicii temeinice pentru unele fapte penale (există)
incompatibilitățile constatate de instanțe (urmează)
conflictul de interese pînă la gradul 2 inclusiv (fapt demonstrat de Mesagerul de Neamț și aflat acum în cercetare la Parchetul Bacău)
– stabilirea colaborării cu Securitatea, stabilită definitiv de o instanță (nu avem încă date)
– încălcarea gravă a normelor de morală publice de către membrii aflați în funcții în instituții publice(fapt demonstrat)
– menținerea funcțiilor plătite în cadrul sindicatelor de către membrii de partid aleși în funcții publice
nedepunerea la termen a declarațiilor de avere și interese(fapt demonstrat de Mesagerul de Neamț)
– activitatea în folosul altui partid (fapt demonstrat)

Sancțiunile prevăzute:
– excluderea din partid în cazul condamnării definitive sau a stabilirii colaborării cu Securitatea;
– suspendarea din partid (nu e automată) în cazul trimiterii în judecată
– retragerea sprijinului politic;
– suspendarea pe anumite termene a calității de membru sau suspendarea din funcțiile deținute în instituții publice.

2 COMENTARII

  1. sunt toti niste hoti si inorcicaz ca scapa si Pruteanu si firmele osa aiba lucrari fara licitatii . cunosc si eu o firma din tg . neamt care lucreaza cu Pruteanu si face lucrari de mantuiala . stiu toate acestea ca sunt in interiorul acestei firme.ANI<DNAsi voi ziaristilor ochii mari si distrugeti mafia BAFTA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.