Potrivit unei decizii adoptate joi de CNA, la alegerile prezidențiale din 2014, campania electorală în audiovizual se va desfășura între 3 octombrie și 1 noiembrie și va fi gratuită pentru candidați, televiziunile și radiourile, publice și private, fiind obligate să ofere spații în emisiunile lor candidaților la președinție. Regulile de transmitere a publicității electorale în campanie sunt foarte stricte: programele politice ale candidaților, opiniile și mesajele cu conținut electoral pot fi prezentate numai în următoarele tipuri de emisiuni de promovare electorală (în care candidații își prezintă și promovează programele politice, activitățile de campanie electorală ori propria candidatură; acestea vor fi identificate ca atare, în cazul posturilor de radio, și, respectiv, semnalate prin marcajul «promovare electorală», afișat în mod vizibil pe toată durata difuzării, în cazul posturilor de televiziune); de dezbatere electorală (în care radiodifuzorii pun în discuție programele electorale și temele de interes public legate de campania electorală, cu participarea candidaților și/sau a reprezentanților lor, precum și a jurnaliștilor, analiștilor, consultanților politici și altor invitați); informative (în care activitățile de campanie ale candidaților sunt prezentate cu respectarea principiilor de echitate, echilibru, imparțialitate și informare corectă a publicului; radiodifuzorii pot prezenta în cadrul emisiunilor informative și intervenții făcute în direct de către candidați), conform Mediafax.
Difuzarea în direct și înregistrată a mitingurilor și întâlnirilor electorale, a conferințelor de presă și a altor activități de campanie ale candidaților este considerată emisiune de promovare electorală. Materialele audiovizuale electorale, altele decât spoturile electorale, puse la dispoziția radiodifuzorilor de candidați pot fi difuzate numai în emisiunile de promovare electorală. Radiodifuzorii sunt obligați să asigure, în emisiunile electorale, reflectarea desfășurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii: echitate – toți candidații trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuți electoratului; echilibru în prezentarea activităților de campanie ale candidaților; imparțialitate – tratarea tuturor candidaților în mod obiectiv și echidistant. Realizatorii, prezentatorii și moderatorii dezbaterilor electorale au și următoarele obligații: să asigure menținerea dezbaterii în sfera tematicii electorale; să intervină atunci când invitații încalcă, prin comportament sau exprimare, regulile audiovizualului (în cazul în care invitații nu se conformează solicitărilor, moderatorul poate decide întreruperea microfonului sau oprirea emisiunii, după caz); să solicite dovezi explicite atunci când participanții aduc acuzații cu incidență penală sau morală unor contracandidați, astfel încât publicul să își poată forma o opinie corectă.
În perioada campaniei electorale, candidații și reprezentanții acestora, precum și ai partidelor politice, alianțelor politice și alianțelor electorale care susțin candidați nu pot fi producători, realizatori și moderatori ai emisiunilor realizate de radiodifuzorii publici și privați. Candidații, reprezentanții acestora și ai partidelor politice, alianțelor politice și alianțelor electorale care susțin candidați și care dețin funcții în instituții și/sau autorități publice pot avea intervenții, în direct sau înregistrate, și în alte emisiuni decât cele electorale, strict în probleme legate de exercitarea funcției lor. În aceste situații, radiodifuzorii au obligația să ia măsuri pentru asigurarea echidistanței și a pluralismului de opinii.
Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă prezentarea de sondaje de opinie, televoturi și anchete cu conținut electoral făcute pe stradă. În ziua votării este interzisă prezentarea sondajelor realizate la ieșirea de la urne, înainte de încheierea votării. De asemenea, potrivit proiectului de decizie, radiourile și televiziunile care intenționează să realizeze și să difuzeze emisiuni electorale au obligația să facă cunoscut public acest lucru prin presă și/sau prin programele lor și să comunice CNA implicarea lor în campania electorală, până pe 23 septembrie, printr-o adresă.