După articolul publicat,”Adevărurile lui Jănel Iosub și minciunile de la Urban”, în ediția precedentă a Mesagerului, au urmat tot felul de lucruri, ciudate într-un oraș normal, foarte normale la Piatra Neamț. Oameni care au făcut sau fac parte încă din conducerea orașului, politicieni mai mari sau mai mici, cu interese directe în societate, oameni de afaceri onorabili sau mai puțin onorabili, dar influenți, inclusiv în toate sferele activităților economico-infracționale, au început să se agite. Unii cu sfaturi date direct sau prin interpuși (”Nu e bine să deranjezi acum cu asemenea lucruri”), alții cu mesaje (”De ce trebuie să scrii despre interesele de la Urban, că se supără și… și… și”), alții cu amenințări voalate (”Vezi că umblă unii să dea capace celor care-și bagă nasul în angajările și atribuțiile de serviciu ale unora”) etc.
Două dintre reacții au fost foarte interesante. Prima: un șef de piață ne-a vizitat la redacție și a adus un vraf de materiale electorale, din campania prezidențială (vezi foto), despre care ne-a spus – cu declarație asumată, chiar dacă ne-a rugat să nu-i dăm, deocamdată, numele, că nu dorește să ajungă și el la spații verzi -, cum că i-au fost date ca să le împartă oamenilor care veneau în piață. Cel care i le-a dat face parte din conducerea societății și a adus materialele cu mașina superbă NT-08-TZF.
Același șef de piață ne-a indicat oameni, cu nume și prenume, care pot confirma acest lucru și a susținut că toți șefii de piață au primit materiale similare spre distribuire, cu indicația clară că trebuie scos un scor bun, de către cei implicați în acțiunea electorală.
A doua reacție a fost a unui oficial, care a ținut să ne spună că nu l-a cunoscut niciodată pe Jănel Iosub și, vezi Doamne, ”ce treabă are PSD-ul cu societatea Urban, că lucrurile nu se rezolvă acolo cu un articol de ziar”. Am consemnat declarația și, tocmai de aceea, încercăm să facem legătura între cele două lucruri.
■Întrebări:
- Dacă s-a făcut campanie electorală cu mașina societății Urban, în timpul orelor de program și după, de către un înalt angajat al societății, care i-a implicat și pe alți angajați, dându-le sarcină de serviciu să presteze campanie pentru unul dintre candidații la prezidențiale, cum poate fi încadrată această faptă în planul de management al societății?
- Dacă un șef de la Urban a făcut asta, dacă șefii de piață au executat ce li s-a cerut, dacă și alți angajați au fost prinși în campanie, de ce mai lucrează la această societate a orașului? Sau poate tocmai de aceea…?
Așteptăm o reacție a primarului Dragoș Chitic, a viceprimarului Vasile Popescu, care are în atribuțiile delegate societatea Urban, a inexistentului (ca atitudine) Consiliu Local și, de ce nu, mai ales a partidelor politice, care ar trebui să se delimiteze de asemenea practici, nu să le preia cu titlu de moștenire de la unul la altul. (V.B.)
Va urma.
2 comentarii
Ce reactii vreti sa aveti daca seful primarului interimar are afaceri cu Urban?
Este perfect adevarat in tot ceea ce scrieti si afirmati. In legatura cu campania electorala si materialele aduse cu masina societatii, va pot confirma ca si subsemnatului ia adus o geanta de materiale electorale marca PSD. Asta este adevarul pur, insa, va mai curge multa apa pe Bistrita pana ca cineva sa ia masuri! Despre cuvantul AUTOSESIZARE, nici nu se pune problema, deoarece multor sefi din institutiile abilitate sa verifice aceste aspecte infractionale, le lipseste din DEX acest minunat cuvant!