

„Se apropie finalul perioadei în care a fost în dezbatere publică situația planurilor cadru la gimnaziu. Spre că ați adus copie după procesele verbale și le-ați depus. După adresa pe care am transmis-o în școli, ați derulat aceste dezbateri la nivel de învățământ, apoi am organizat dezbateri pe centre… Și țin să mulțumesc foarte mult colegilor care au asigurat buna desfășurare a acestor dezbateri la Roman, Piatra, Târg și Bicaz. Cu toate că am simțit că dezbaterile sunt contrate de unii fără feedback… O să primiți toți acest feedback după ce noi vom întocmi materialul pe care-l vom comunica Ministerului Educației, chiar mâine”, a spus Ioan Milea, inspector școlar general adjunct al ISJ Neamț.
Așadar, ceea ce ni s-a spus că se vrea a fi o dezbatere finală, în fapt n-a fost decât o întâlnire operativă în care s-a discutat despre multe alte lucruri și prea puțin despre cum va arăta planul-cadru propus de Inspectoratul Școlar.
„N-aș vrea ca acum, decât punctual, dacă aveți intervenții pe linia acestor planuri cadru pentru că din ce mi-au comunicat colegii, în dezbaterile pe cele 4 zone s-au atins majoritatea problemelor și consider că această dezbatere ar putea continua, însă dacă aveți intervenții punctuale în afară de cele pe care le-ați ridicat în întâlnirile pe zonă”, a adăugat Milea.
Cadrul lipsit de intervenții din partea directorilor ne face să credem că dezbaterile pe marginea planului cadru, în Neamț, au fost ireproșabile și… departe de ochii opiniei publice. Potrivit Ministerului Educației, în 23 ianuarie se încheie perioada de dezbatere publică a propunerilor de planuri-cadru. Până în 7 februarie, vor fi analizate propunerile din partea inspectoratelor școlare, iar în perioada 8-10 februarie va fi avizat proiectul revizuit al noului plan-cadru. (Marian TEODOROF)
Actualizare: După publicarea materialului, Inspectoratul Școlar Neamț a trimis un comunicat din care aflăm că dezbaterea publică a avut loc pe zone și că la ea au participat …320o de persoane, care și-au exprimat punctul de vedere. Rezultă că potrivit acestui comunicat, nici măcar jumătate dintre cadrele didactice din județ nu au fost interesate de dezbaterile publice amintite, dacă, repetăm, acestea au avut loc cu adevărat și nu formal, așa cum se întâmplă cu 90 % dintre activitățile din domeniu. Publicăm comunicatul din respect față de subiect.







5 comentarii
Gresiti, iar! Nu sunteti informati, ca de obicei, cand vine vorba de invatamant. Sa stiti dumneavoastra ca discutiile s-au purtat in FIECARE scoala din judet. Toate cadrele didactice au participat la aceste sedinte, toate au luat cunostinta de aceste planuri cadru, cele mai multe cu amendamentele care se cuveneau. E absolut dezinformare sa spui ca au participat la sedintele pe zonde doar unele cadre didactice! E adevarat asta, dar oamenii si-au trimis la sedintele pe zone reprezentantii, stimati jurnalşisti! Asadar, toata lumea a aflat despre aceste planuri cadru care au creat destule discutii la nivelul scolilor si a zonelor…! Lasati rautatile si vedeti-va de treaba conform statutului pe care profesia dumneavoastra o impune: obiectivitatea! Si e imerios necesar sa va informati mai atent asupra realitatilor pe care le infloriti cu atata patos… Regret dezinformarea…
Vă multumim pentru părerea dvs. obiectivă. O să vă publicăm toate postările, inclusiv cele injurioase de pe vremea scandalului de la bacalaureat, ca să vă dovedim obiectivitatea și dragostea pe care o aveți pentru un învățământ curat! Este evident că noi greșim și dvs., un cadru didactic puternic ancorat în realitățile scolii, în sistemul care produce ce produce, stiți adevărul. Mai ales că sunteți și foarte curajos și vă asundeți sub o poreclă nefericită.
Si, daca tot vorbim de identitate, cine semneaza acest frumos articol? Sau are cineva nevoie sa se ascunda? Publicati ce doriti, oricum nimic nu se va schimba. Vanitas vanitatum!!!
Planul-cadru trebuie elaborat de către un grup de profesori competenți, cu rezultate, care să lucreze la catedra, nu de inspectori generali, cercetători științifici (a se vedea componența comisiei care a lucrat la elaborarea celor trei minunate variante) pentru ca nu au contact cu lumea reală. Dacă părintele unui elev este stomatolog, eu, profesorul, nu merg sa-i spun cum se pune o plombă și nici cum se face o extracție…..Regret absența presei de la dezbateri!
Dezbateri ? Cand? Unde? Cine? Neseriozitate tipic romameasca. Si ne mai miram de ce coboam, coboram in prapastie.
AU FOST INVITATI SI PARINTII LA DEZBATERI? NU. NU IN NUMAR REPREZENTATIV, CA SI FURNIZPRII ,,MATERIEI PRIME,,PTR INV.UMDE NE SUNT FORMATORII. EXPERTII, INDP. SCOLARI PE DISCIPLINE?
PROF. SUNT INGRIJORATI CA DISPAR NORME DIDACTICE SI NU PENTRU FAPTUL CA UN ELEV INVATA ZILNIC 8-10 ORE, MAI MULT DECAT ORICE SALARIAT ADULT.
SI MAI TRAGIC–MINISTERUL INV. A FORMAT GRUPURILE DE ELABORARE A PLANURILOR CADRU PTR CLASELE V-XII DOAR INSP .GEN. DIRECTORI, CONSILIERI,TOTI DIN MINISTERUL IMV
SI DOI SINDICALISTI. TOTI RUPTI DE DE MULTI ANI DE REALITATILE DIN SCOLI. DE PREDAREA ZILNICA LA CLASA.
MAI PUTIN NE INTERESEAZA declaratia de avere si interese , ar fi fost mai benefic ptr eficienta acestor documente scolare ,ca persoanele desemnate sa fi activat in inv. European din tarile fruntase in domeniu,sa invite experti din aceste tari ,care sa ajute efectiv in elaborarea lor.
TRIST, FOARTE TRIST, INVENTAM MEREU APA CALDA,CARE E TOT MAI RECE.