Candidatul ALDE la Primăria Piatra Neamț, Cătălin Drăgușanu, a vorbit, în cadrul unei conferințe de presă, de marți, 24 mai, despre o serie de nereguli ale administrației locale, motivat fiind de o dezinformare lansată de contracandidați, conform căreia, dacă va ajunge primarul municipiului, va muta Piața Centrală de pe amplasamentul actual și că va vinde terenul pe care se reconstruiește acum piața arsă.
„Dacă voi câștiga alegerile, Piața Centrală nu se va muta, în schimb ea va fi organizată așa cum trebuie. În noua piață, va fi o zonă de tarabe, pentru cei care vând produse în cantități foarte mici, cum ar fi câteva legături de verdeață, una-două sticle de lapte sau câteva ouă. Va fi o zonă a celor care azi vând pe trotuar. Aș vrea să intre în această piață numai producători, dar știu că este imposibil, în plus sunt și comercianți care trăiesc de pe urma revânzării legumelor și fructelor. Nu-i putem înlătura, nu ar fi corect, însă vom asigura o zonă doar pentru producătorii direcți, care vor intra în piață pe baza certificatului de producător. Revânzătorii vor avea zona lor, cu un anumit număr de tarabe, nu ca până la incendiu, când 10 persoane controlau toate tarabele din piață. Tarabele trebuie acordate pe cele trei categorii: producători direcți (marea majoritate), revânzători (intermediarii) și micii comerciați (cei cu două-trei legaturi de verdeață). Prețurile tarabelor trebuie rezonabil calculate încât să poată fi plătite de comercianți”, a declarat Cătălin Drăgușanu.
Acesta a adăugat faptul că ar trebui ca prețurile să fie corecte, comparabile cu prețurile de la en-gros, iar administratorul pieței ar trebui să verifice zilnic aceste prețuri. Totodată, comerciații vor fi nevoiți să afișeze proveniența mărfii.
„Cei care umblă cu dezinformări ar trebui să spună publicului cum este cu ilegalitatea prin care Primăria a șters 500.000 lei din datoria pe care Urbanul o avea de achitat. Contractul de concesiune încheiat cu SC Urban SA are ca obiect concesionarea serviciului public de administrare a piețelor, târgurilor, bazarului, pășunilor, zonelor de agrement și bunurilor publice aferente, conform Anexei nr.1 la contract, unde sunt cuprinse bunurile aparținând domeniului public ca bunuri de retur. Cu privire la modul de încasare a redevenței datorate de operatorul de servicii, SC Urban SA, se constată restanțe substanțiale începând cu anul 2010, astfel că, la finele anului 2014, debitul total este de 15.611.000 lei. Se precizează că, începând cu luna iulie 2014, după incendiu, nu s-a mai calculat redevența de 50% din valoarea veniturilor încasate la obiectivul piață centrală”, a subliniat Cătălin Drăgușanu.
Acesta a insistat și pe modul absurd în care municipalitatea pietreană a șters jumătate de milion de lei din datoria avută de Urban către municipiul Piatra Neamț.
„Prin Hotărâre de Consiliu Local, se aprobă încheierea a două «contracte de dare în plată» prin care SC CMI Urban SA, fosta SC Urban SA, să transmită către Municipiul Piatra Neamț dreptul de proprietate asupra unor bunuri mobile, iar Municipiul Piatra Neamț, în contraprestație, să șteargă din redevența restantă suma de 500.000 lei. La inițierea și promovarea celor două HCL și încheierea contractelor de dare în plată nu s-a avut în vedere că mijloacele fixe cu destinația «Hală de carne, pește și brânzeturi» au fost realizate din venituri proprii ale bugetului local – impozite și taxe achitate de populația municipiului – și din a căror exploatare unitatea administrativ-teritorială municipală trebuia să obțină 50% din valoarea veniturilor încasate”, a adăugat Cătălin Drăgușanu.
Drăgușanu: „De ce nu se bagă autobuze la Văleni?”
Cătălin Drăgușanu a spus, în conferința de presă, că locuitorii din Văleni sunt nemulțumiți de transportul în comun, lucru pe care l-a aflat după ce a discutat direct cu oamenii.
„Am mers duminică în cartierul Văleni. Toți cu care am discuat s-au plâns de condițiile de transport, au spus că, într-un microbuz de 19 locuri, intră 40 de pasageri. Am vorbit cu o fată, care a căzut dintr-un microbuz, pentru că s-au deschis ușile din spate, în mers. Nu mai trebuie acceptate asemenea condiții de transport”, a spus Cătălin Drăgușanu.
Acesta consideră că introducerea de autobuze ar oferi condiții decente oamenilor și că nu poate fi invocat faptul că, pe podul de la Căprioara nu se poate trece cu autobuzul, pentru că există soluții și pentru această problemă: „se poate monta un sistem de semaforizare inteligentă, șoferul autobuzului, din telecomanda proprie, schimbă culoarea semaforului atunci când trebuie s-a treacă, iar restul mașinilor îi acordă prioritate. Este simplu și se aplică în țări mai avansate ca noi”. (Andreea AMARIEI)