Piatra Neamț: Structură corporativă cu salarii de mizerie

Înființarea Compartimentului de Guvernanță Corporativă în cadrul Primăriei Piatra Neamț dă naștere la situații hilare. Demersurile sunt făcute cu întârziere, motivațiile neținând cont de caracterul de urgență dat de legiuitor. Publicată pe 1 iunie 2016 în Monitorul Oficial, ar fi trebuit ca, după 150 de zile, să se treacă la selecția celor care să se ocupe de guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Din acest punct de vedere, autoritățile locale pietrene sunt serios în întârziere, nu neapărat din vina executivului, cât din vina consiliului local. După mai multe eșecuri, hotărârea a fost adoptată de plenul consiliului local pietrean și, în perioada următoare, ar trebui să fie organizat un concurs, pentru ocuparea a două posturi prinse în organigramă. ”Este vorba de un post de consilier juridic asistent și unul de economist asistent”, a explicat Florin Fecic, secretarul municipiului Piatra Neamț.

Atribuțiile acestor doi oameni, care, conform raportului de specialitate, vor fi plătiți lunar cu un salariu brut de 1.995 lei, sunt multe, iar responsabilitatea acestora pare enormă: numirea reprezentanților în Adunarea Generală a Acționarilor sau Asociaților și să aprobe mandatul acestora; să propună candidați pentru funcțiile de membri ai Consiliului de Administrație și să supraveghere selecția. De asemenea, trebuie să monitorizeze și să evalueze performanța Consiliului de Administrație, pentru a se asigura că sunt respectate principiile de eficiență economică și profitabilitate, dar să și aprobe indicatorii de performanță, financiari și nefinanciari, pentru Consiliul de Administrație.

Ei ar trebui, practic, să facă tot ce nu au făcut până acum sumedenie de consilieri locali trimiși în AGA și/ sau membri ai consiliilor de administrație, să-i controleze pe directorii numiți politic (care este greu de crezut că se vor coborî să discute cu niște funcționari plătiți mizerabil). Cei doi, cine vor fi ei, sunt responsabili de strategia de dezvoltare a societăților municipalității, de aprobarea indicatorilor de performanță etc. De ce am mai avea nevoie de agamani la Publiserv, Urban, LocativServ sau Salubritas? Că atribuțiile se cam bat cap în cap…

Gianina Buftea

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.