Cât președintele Consiliului Județean Neamț stă la București, pentru a pune umărul la formarea noului guvern, treburile județului, la nivel de reprezentare, au fost lăsate pe mâna vicelui Asaftei. Din acest motiv, ședința ordinară din iunie a fost condusă de acest domn, cu mână de fier, cu unanimități pe linie și un entuziasm demn de alte vremuri.
Adunarea a avut și un moment, care a trecut neobservat pentru cei nefamiliarizați cu parcul auto de la Consiliul Județean. Un proiect de hotărâre a stabilit cotele de combustibil pentru mașinile demnitarilor. Avizul favorabil a venit de la comisii, cu un amendament din partea consilierului Neculai Pușcașu, care a cerut o suplimentare pentru mașina NT-61-WNM, de la 250 de litri la 400. Toată lumea a votat, fără alte discuții. Mașina cu pricina îl deservește chiar pe vicepreședintele Ion Asaftei, iar motivația celui care a formulat amendamentul e chiar de ținut minte: ”E, practic, mașina vicepreședintelui Consiliului Județean, dl. Asaftei, și s-a considerat necesar că e nevoie să se suplimenteze, având în vedere că vara e lungă, sunt foarte multe activități în care Consiliul Județean este parte, programul este înălțător, l-am și aprobat în cadrul Consiliului Județean pentru dezvoltarea județului în intervalul 2016-2020”. Cum nu știm consumul respectivei mașini, dar putem aproxima vreo 8 litri la suta de kilometri, ar rezulta vreo 5.000 de km de parcurs pentru vicele Asaftei în fiecare lună. Zilnic, ar însemna pe la 165 de km, semn că se puteau acorda o cotă și mai mare, la cât de înălțător e programul și la cât de fierbinte și lungă se anunță vara.
Asta în condițiile în care știm deja, de la alți politicieni vestiți, că ”vara nu-i ca iarna”. Nu putem decât să ne întrebăm ce se va întâmpla cu cota lui Asaftei pe vreme de zăpadă și ger.
(V.B.)