In ultimii ani, optimizarea SEO (search engine optimization) este un serviciu impetuos necesar pentru orice business online. Ovidiu Joita, proprietarul agentiei de SEO iAgency.ro, ne dezvaluie care sunt trendurile in marketingul online si cum se defineste SEO in 2018.
Experienta online anterioara a condus catre ideea ca SEO este o activitate tehnica pe care o desfasori pe o anumita perioada de timp. Cu toate acestea, conceptul de optimizare SEO a capatat noi valente in ultima perioada. In momentul de fata, vorbim despre o parte integranta importanta a marketingului online. Algoritmii lui Google sufera modificari permanente, iar acest lucru are un impact direct asupra activitatii SEO pe care trebuie sa o desfasuram.
In momentul de fata, indicatorii de User Experience sunt principalii factori care determina clasificarea site-urilor in paginile de rezultate ale cautarilor. Google pune pe primul plan “feedback-ul” utilizatorilor site-urilor. De aceea, strategia pe baza careia se realizeaza optimizarea SEO se schimba. Nu mai conteaza doar cat de bine este optimizat On-Page un site sau cate backlinkuri (linkuri pe alte site-uri catre site-ul tau) primeste. Parerea vizitatorilor vis a vis de oferta comerciala a unui site sau mesajele de marketing prin care comunica un site sunt un indice extrem de important.
Din acest motiv, serviciile de optimizare SEO trebuie sa adopte o alta abordare, adiacenta marketingului online, a marketingului clasic. Acest lucru nu substituie necesitatea cunostintelor tehnice, atat On-Page cat si pentru crearea unei strategii bune de constructie de backlinkuri. Ele sunt completate de mesajul pe care fiecare business in parte il transmite utilizatorilor, precum si de oferta sa comerciala. Cu alte cuvinte, optimizarea SEO nu mai este doar o activitate tehnica, ci o activitate de comunicare ce are la baza o componenta tehnica.
Desigur, pentru o vizibilitate mai buna in mediul online exista foarte multe variante, ca de exemplu campaniile de PPC (pay per click), Google Adwords, Facebook Ads etc. Dar acestea sunt din ce in ce mai costisitoare si orice business poate sa aiba acces rapid la astfel de servicii platite. In schimb, activitatea de optimizare SEO se detaseaza de toate celelalte modalitati printr-un ROI (Return of Investment) mai bun. Evident, trebuie sa subliniem faptul ca toate aceste servicii se completeaza reciproc – impreuna, acestea conduc catre o prezenta online pe toate canalele. Mixul intre toate aceste modalitati de promovare in online este determinat de profilul fiecarui business online, de nevoile sale si de bugetul de marketing disponibil.
In ceea ce priveste pretul serviciilor de optimizare SEO, nu ar trebui sa existe liste de preturi, dat fiind ca fiecare proiect online implica eforturi specifice business-ului si competitiei existente in acea piata.
La iAgency.ro acordam o atentie deosebita etapei preliminare de analiza si consultantei de business online. In lipsa unei analize detaliate, proiectele pot fi sortite esecului, mai ales daca activeaza in piete competitive. De aceea, orice specialist SEO trebuie sa aiba cunostinte de business understanding si de marketing clasic.
Toate aceste schimbari au generat “greutati” majore in zona furnizorilor de servicii SEO si putini dintre acestia au putut sa se adapteze schimbarilor.